Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ona je stvorila NETFLIKS kulturu, u kojoj bi mnogi želeli da rade, i na kraju dobila otkaz

    Sistem rada zaposlenih u Netfliksu (Netflix) često se pominje kao inovativan, moderan i pozitivan primer. To je kompanija u kojoj bi mnogi želeli da rade, a oni koji su iz nje otišli, sa ponosom ističu gde su sticali godine radnog iskustva. Žena koja je ovakvu kulturu rada sa čvrstom voljom i namerom kreirala godinama, paradoksalno, ujedno je gradila kulturu kojoj više nije bila potrebna.

    Tokom 14 godina u Netfliksu, Peti Mekord (Patty McCord) uglavnom je bila „izolovana“ i prilično usredsređena na posao, da bi se u jednom trenutku pojavila sa dokumentom od briljantnih 124 stranica „Netflix Culture: Freedom & Responsibility“. Do sada, šerovan je preko 13 miliona puta na Slideshare-u, a Šeril Sandberg (Sheryl Sandberg) okarakterisala ga je kao „Najvažniji dokument koji je izašao u Silicijumskoj dolini“.

    „Kultura neograničenog odmora“

    Upravo je Mekordova „odgovorna“ za stvaranje revolucionarne kulture, u kojoj se zaposleni u Netfliksu tretiraju kao „potpuno formirani odrasli ljudi“. Šta to znači? Mogu da uzmu koliko god žele dana odmora. Imaju slobodu da odluče kada žele da se pojave na poslu, kada da uzmu slobodno, i koliko će im vremena biti potrebno da završe posao. Kako rezultati pokazuju, ovo nije nimalo naškodilo Netfliksu. Od kada je počela da se primenjuje ova politika, uvećali su svoj udeo na tržištu na preko 51 milijardu dolara.

    Samo zato što u Netfliksu ima više fleksibilnosti, ne znači da ima manje odgovornosti. Zaposleni moraju da drže svoje nadređene u toku, a od njih se očekuje da rade na veoma visokom nivou. Dobro urađen posao je toliko ukorenjen u kulturi poslovanja Netfliksa da se velikodušno nagrađuje. Rukovodstvo se fokusira samo na ono što je bitno – na rezultate. U takvoj poslovnoj sredini veća autonomija stvara veću odgovornost. Bez ometanja i gušenja pravilima, zaposleni su fokusiraniji i produktivniji.

    „Mesto iz koga bi svako želeo da potiče“

    Kada je Mekordova, koja je tada bila na čelu HR odeljenja, zamoljena da napusti kompaniju 2012. godine, u javnosti je bilo mnogo pitanja i sumnji oko njenog odlaska. Stiv Hen (Steve Henn) iz „NPR“-a smatra da je njen odlazak imao veze sa odlukom da se kompanija podeli na dva dela: Jedan za DVD servis a drugi za streaming. Plan je takođe uključivao povećanje cene pretplate, što je dovelo do toga da se 800.000 pretplatnika (subscribers) ispiše sa liste, piše sajt FastCompany.

    Mekordova, koja sada radi kao konsultant i savetnik kompanija kao što su „Warby Parker“, demantuje da je njen odlazak imao veze sa tim, a razlaz upoređuje sa romantičnim raskidom: „Da li ste ikada raskinuli sa nekim?“ pitala je, „Da li biste potpunom strancu ispričali šta se tog dana dogodilo? Bila sam tamo veoma dugo, i uradila dosta sjajnih stvari. Kompanija je bila usred promene, pomerajući se ka globalnom streamingu i originalnom sadržaju. Bilo je dobro vreme za pauzu.

    Peti se prisetila kako je došla u Netfliks: „Kada me je Rid (Reed) Hastings pozvao da se pridružim Netfliksu i izgradim veliku kompaniju, pitao me je: „Kako ćeš znati da smo uradili dobar posao?“ a ja sam rekla:Želim da budemo divno mesto iz kog bi svako želeo da potiče.

    „Dva pravila za doviđenja“

    Mekordova je uglavnom bila ta koja je davala otkaze u Netfliksu. Obično bi tešila otpuštene tako što bi im rekla da su sjajni u svom poslu i da su se svojski trudili (što je bila potpuna istina), ali da kompaniji više nisu potrebni. Upravo se sa njom to isto dogodilo. Došla je u kompaniju da bi stvorila zavidnu kulturu – što je i uradila, i ostavila je „sistem“ koji je sposoban i održiv. Sportskim jezikom rečeno „Odigrala je dobru utakmicu, ali ekipi više nije bila potrebna kao igrač.“

    Uloga Mekordove bila je da zapazi kada je vreme da neko od zaposlenih napusti kompaniju, i takva uloga nametnula joj je dva pravila za „Doviđenja“: „Ne smete biti iznenađeni“ i „Budite dostojanstveni“. Ta pravila je pratila kada je i sama dobila otkaz.

    Kako kaže, nije joj bilo lako, ali nije otišla preko noći. Ona kruto objašnjava:

    „Kompanije ne postoje da bi vas učinile srećnima. Znate to, zar ne? Posao ne postoji da bi vama služio. Posao postoji da bi služio vašim klijentima.“

    Izvor: BIZLife

    Foto: Yotube/Printscreen

    Piše: N.Veljković

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE