Pejpal MENJA PRAVILA za korisnike u Srbiji, NBS nemoćna

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pejpal MENJA PRAVILA za korisnike u Srbiji, NBS nemoćna

    Pejpal, jedna od najpopularnijih svetskih kompanija za elektronski transfer novca, odnedavno je promenio praksu i uveo nova pravila za korisnike u Srbiji.

    Svi oni koji su do sada svoj nalog povezivali sa deviznim računom u nekoj od domaćih banaka preko ove platforme su mogli da prebacuju i podižu novac u devizama uz plaćanje fiksne provizije. Sada sve devizne iznose Pejpal automatski konvertuje u dinare, po vrlo nepovoljnom kursu.

    Međutim, to nije jedina konverzija. Dok ne stigne na isplatu, novac često prođe još jednu ili čak dve konverzije, pri čemu klijent može da izgubi i deset odsto novca koji je prebacio sa Pejpala.

    U Narodnoj banci Srbije kažu da su upoznati sa novom praksom Pejpala, koja podrazumeva obaveznu konverziju iznosa stranih valuta u dinare prilikom prebacivanja novca na račune u Srbiji, ali da nijedan ovdašnji propis nije uslovio ovu kompaniju da menja svoju poslovnu politiku u našoj zemlji.

    Objašnjavaju da NBS nema nikakva nadzorna ovlašćenja nad poslovanjem Pejpala, koji predstavlja stranu instituciju elektronskog novca čije je sedište u Singapuru, niti zakonski osnov da prema prema njima preduzima mere propisane Zakonom o platnim uslugama.

    Prema Zakonu o deviznom poslovanju, građanima i kompanijama je omogućeno da obavljaju transakcije preko stranih institucija elektronskog novca, ali nadležni organi u Srbiji ne mogu kontrolisati poslovanje ove kompanije jer se njeno komercijalno prisustvo ne nalazi u našoj zemlji.

    Drugim rečima, NBS nema mehanizme kojima može uticati na promenu poslovne politike Pejpala prema srpskim rezidentima, jer on ni nema licencu NBS kao pružalac platnih usluga, kažu u NBS za Politiku.

    U Narodnoj banci objašnjavaju da su, bez obzira na sve navedeno, već kontaktirali s Pejpalom i zatražili objašnjenje. Promena prakse u Srbiji, potvrdili su im, izazvana je promenama u Pejpalu i navodno nema nikakve veze sa propisima u Srbiji.

    Korisnicima ovih usluga ne ostaje ništa drugo nego da budu uporni i da se obraćaju ovoj instituciji sa zahtevom da se u svakom pojedinačnom slučaju unesu izmene kako ne bi dolazilo do nepotrebnih i neželjenih konverzija valuta, odnosno dodatnih troškova povezanih s tim konverzijama, savetuju iz NBS.

    Izvor: Politika

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    • Mirko

      Ja sam resio ovaj problem tako sto sam pisao PayPal-u i objasnio. Nakon toga me je zvao njihov agent da potvrdim da zelim da dobijam devize i sve je bilo ok.

    • Luka

      Zakasnili ste sa člankom dobrih par nedelja. Ovo je bukvalno rešeno pre par dana na zadovoljstvo korisnika: "Luka, my name Anna and it is my pleasure to assist you with your query today. I am delighted to inform you, that we have managed to resolve the currency withdrawal issue, which mean the currency on your card can be updated. As per your request, I have updated your card's currency from RSD to USD. Your card ending in X4881  is now denominated in USD. I am delighted to have your issue resolved.   ​Thank you for choosing PayPal and have a pleasant day.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE