Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    PKS podržao kampanju „Produži život“

    Vreme je da zaveštanje organa  u Srbiji postane opšte prihvaćena tema i da bez predrasuda donorstvo prihvatimo isključivo kao najviši čin altruizma i humanosti. Ako zanemarimo statistiku, koja pak upozorava, da smo po broju donora na začelju evropske liste, mnogo je važnije da svi građani postanu svesni da je ova tema u rangu onih od najvišeg društvenog značaja. Utoliko pre, jer samo 10 odsto ljudi od, više stotina njih, koji su godinama na listi čekanja na transplantaciju, preživi tu istu listu. Ovo su ključne poruke predavanja o transplantaciji organizovanog za zaposlene, partnere i članove Privredne komore Srbije.

    Ovim je Privredna komora podržala kampanju „Produži život“, koju već dve godine, kao partner Ministarstva zdravlja sprovodi Hemofarm Fondacija.

    „Ciljevi ovog plemenitog projekta jesu uključivanje šire javnosti u program transplantacije i doniranja organa, kako bi se osnažila solidarnost i humanost u društvu. U Srbiji je 130 000 potpisanih donorskih kartica. Stručnjaci za transplantaciju ističu da bi u Srbiji godišnje trebalo da se radi 400 do 500 transplantacija bubrega, 100 do150 jetre i 20 do 30 transplantacija srca. Oko 10 do 15 odsto bolesnika ima sreću da neko od njegovih srodnika odgovara i da se može uraditi transplantacija.  Svi ostali su osuđeni na čekanja. Broj transplatacija i spašenih života može bitno da poraste ako dva do tri miliona građana zaveštaju svoje organe“, rekao je Miroslav Miletić, potpredsednik Privredne komore Srbije.

    O važnosti transplantacije i povećanju broja donora govorila je Aleksandra Vlačić, savetnica za poslove transplantacije organa u Upravi za biomedicinu Ministarstva zdravlja. Svoja iskustva čekanja na transplantaciju i život sa novim organom podelila je  i Irena Paunović, transplantirana pacijentkinja.

    Sa idejom da značajno poboljša donorsku sliku Srbije i pomogne da se izgradi pozitivan stav o ovoj temi,  Hemofarm Fondacija u narednom periodu krenuće u još snažniju kampanju „buđenja svesti i savesti“.

    „Kroz ovu kampanju videla sam da ljudi koji čekaju transplantaciju imaju više optimizma i hrabrosti od nas zdravih. Baš zato su zaslužili malo našeg vremena i posvećenosti jer podatak da je 20 puta veća šansa da dobijete organ nego da postanete donor govori da  svakom od nas organ može da zatreba.  Narednih nedelja intenziviraćemo naše aktivnosti sa jasnim ciljem da bijemo dve bitke – bitku ZA život i bitku PROTIV predrasuda. Zato je važno da institucije kao Privredna komora prepoznaju značaj ove akcije i da zajedno sa nama budu pokretači promena“, napomenula je Sanda Savić, direktorka korporativnih poslova i komunikacija Hemofarma i član UO Hemofarm Fondacije.

    Podršku kampanji „Produži život“ zajedno sa zaposlenima dala je i Minja Miletić, voditeljka N1 televizije, koja je se potpisom na kartici pridružila zajednici humanih ljudi.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE