Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Pol ne određuje meru uspeha u poslu“

    Čini mi se da su se poslovi i polovi gotovo izjednačili, odnosno da muškarci i žene danas jednako imaju udela u istim profesijama. Nije ni zahvalno davati generalizacije oko toga da li je neki posao isključivo za muškarce ili za žene, jer prosto su talenat i lični afiniteti i brojni drugi personalni kvaliteti preduslov za uspešnost u nekom poslu, kaže za BIZLife magazin Jelena Kostadinović Burazor, PR Kombank Dvorane.

    „Mi smo se i sami kao zajednica generalno otvorili za sve i otvorili umove za različite poslovne sfere, pa otuda vidimo dosta žena i u politici, muzici, policiji, pa i u vojsci.“

    Zašto u PR-u kao profesiji dominiraju žene?

    Žene su danas sveprisutne u raznim sferama društva, a to ima koren u opštoj emancipaciji žena ne samo na lokalnom, već i na globalnom nivou, tako da ne bih uključivala termin kao što je dominacija, niti bih to tako karakterisala. Proces osnaživanja žena je danas jači nego ikad, pa su u skladu sa tim rezultati vidljivi i u samom PR-u. Dok sam studirala na odseku novinarstva na Fakultetu političkih nauka u grupi je jedva bilo nekoliko kolega, a evo danas u novinarstvu vidimo lep broj muškaraca, što je zaista pohvalno. Ključ odgovora na ovo pitanje leži u tome da pol ne određuje meru uspeha u poslu kojim se bavimo, već ono što emitujemo, proizvodimo i gradimo našim umom i rukama, našim JA. Onda je sasvim svejedno kog ste pola i kojim se poslom bavite.

    Kako vi generalno gledate na rodnu ravnopravnost i da li se, bar u Srbiji, na žene i muškarce u biznisu isto gleda?

    Mislim da je na visokom nivou. Ponavljam, lične sposobnosti su glavni faktor za uspešnost u svemu, pa i u biznisu. Na to bih se najviše oslanjala kada je u pitanju RAD kao takav.

    Kakvo je danas generalno mesto žena u biznisu? 

    Mislim da je veoma zadovoljavajuće sa tendencijom ka još većem pozicioniranju.

    Da li mislite da neko ko se nije bavio novinarstvom u jednom periodu svoje karijere, može danas da bude dobar PR?

    Svakako da može, ali smatram da će se pre snaći i bolje razumeti obe strane, ukoliko je pre PR-a bio novinar. Kolika je povezanost ove dve sfere, novinarstva i PR-a govori i Vaše pitanje, jer njega ne bi bilo da sprega nije jaka i veoma izražena.

    Radi se o tome da su to dve strane istog lica, asimetrične, ali ipak čine jedinstvenu celinu. Jedno bez drugoga nije održivo. Zato je poželjno osetiti najpre novinarstvo, pa onda doći u PR. Biti novinar automatski znači biti u epicentru dešavanja i izveštavati na najverodostojniji način. Sa druge strane, osoba zadužena za odnose sa javnošću doprinosi da se neki umetnički projekat, u mom slučaju koncert, predstava, film, stand up show, balet, opera – nađe u tom epicentru i da dobije odjek u javnosti kakav zaslužuje. To je neizvodljivo bez podrške medija. A kada ste, kao ja 12 godina pre toga, bili deo te „druge strane“ , znate i osećate šta je to što medijima treba i kako im to pružiti. Imajući to u vidu, osetiti čari, vrline i mane novinarstva pre ulaska u sferu PR-a je veoma korisno. Zato ja često kažem da je to jedna složena mašinerija, u kojoj svaki delić radi svoje. PR je pokretač priče, ta takozvana „motorna snaga“, dok mediji dalje izvode manevar sa tim divnim „vozilom“ zvanim umetnički projekat, krčeći mu put u orbiti javnosti. Kada događaj na kom radi nađe svoje mesto u toj orbiti, tek onda sam mirna. Hvala kolegama novinarima na tome.

    Šta biste savetovali jednoj mladoj ženi koja „kad poraste“ želi da postane PR, profesiji o kojoj je možda mnogo čula ali nema predstavu o čemu se radi?

    Obično ne volim da savetujem,ako ne moram, tako da bih izbegla da „pametujem“ mladima. Polazeći od sebe, svi uvek uradimo po sopstvenoj inerciji 😊. Ipak, skratila bih to na jednu reč – ljubav. Ljubav prema pisanju, usmenom izražavanju, ljudima, dinamici i neizvesnosti, jer sve su to reči koje prate posao PR-a. Tako da nas ovaj posao uvek iznova obnavlja, dajući izvesnu dozu „umetničkog adrenalina“. Ukoliko u sebi nosite želju za nejednoličnošću u profesionalnom smislu, za stalnim izazovima,kao i dar kreativnosti i neiscrpne kreativne energije, onda je PR pravi posao za Vas.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Kombank Dvorana

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE