Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Prijatelji

    Ponašanje NA POSLU: Muškarci EMOTIVNI, žene pod STRESOM

    Predmet novog istraživanja bile su emocije koje zaposleni doživljavaju na radnom mestu. Čak 2.000 radnika i 250 šefova govorilo je o emocijama koje se stvaraju tokom radnog vremena, kao i da li ih ispoljavaju i na koji način.

    Ovo istraživanje, sprovedeno na Univerzitetu Anglia Ruskin, pokazuje jasnu statistiku ponašanja na poslu kako muškaraca i žena, tako i milenijalaca, navodi Mirror.

    Radno okruženje ljudima donosi radost, iznenađenje, ljutnju, tugu, gađenje ili strah, ali najveći uzročnik ovih emocija nije sam posao, već su to kolege.

    Statistički podaci govore da su muškarci na poslu emocionalniji od žena, ali takođe napominju da su žene izloženije stresu i frustraciji. Muškarci su skloniji emocionalnim ulaganjima u svoje projekte i osećaju se loše ako su propustili rok ili su premašili budžet firme.

    Muškarci su takođe dvostruko više skloniji da kritike primaju k srcu ili se osećaju uznemireno ako njihove ideje i inicijative budu ignorisane ili odbačene, a čak 43 posto njih je spremno i da podignu glas.

    Vođeni emocijama, muškarci su spremniji da preduzmu drastične korake. Čak 20 posto je verovatnije da će muškarac napustiti posao ako se ne odvija dobro ili postoji neki problem.

    „Verovatnoća je da će muškarci osetiti emocije koje se povezuju s moći – bes ili ponos. Emocije i moć neraskidivo su povezane. Ako ga ne slušaju, muškarac će to povezati s nedostatkom autoriteta, statusa u firmi. Slično tome, tuga je povezana s nedostatkom moći“, kaže dr. Teri Simpkin sa Unverziteta Anglia Ruskin.

    Prema ovom istraživanju, svaka treća osoba krije svoje istinske emocije na poslu, uglavnom iza veštačkog osmeha.

    Ovi rezultati su za mnoge neočekivani, ali ipak nisu previše iznenađujući jer je studija pokazala i da 30 posto šefova smatra da je izražavanje emocija na poslu slabost, a 51 posto smatra da radno mesto treba biti oslobođeno svakog izražavanja emocija, bilo pozitivnih bilo negativnih.

    Milenijalcima je takođe teško na poslu. Čak 91 posto njih, više nego bila koja druga grupa, doživljava tugu ili bes na poslu, a 80 posto oseća odvratnost.

    Dr. Simkim za ovo krivi problem s identitetom. „Mladim ljudima može biti izazov da razviju identitet koji je u skladu s njihovim profesionalnim zadacima. Oni mogu osećati strah od neuspeha, čak i strah od uspeha, kao i strah od neuklapanja“, kaže Simkim.

    Ipak, mlađi naraštaji mogu biti optimističniji po pitanju budućnosti jer treba očekivati da s godinama značajno padne i učestalost negativnih emocija.

    Da bi radno okruženje bilo što produktivnije i ugodnije za zaposlene, ono mora biti „emocionalno svesnije“. Radno okruženje postaje sve više digitalno i sposobnost da se prepoznaju i uspešno integrišu ljudi s emocionalnom svešću biće ključ za uspeh.

    Izvor: Klix

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE