Portal BIZLife među najboljima u poštovanju standarda zaštite ličnih podataka

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Portal BIZLife među najboljima u poštovanju standarda zaštite ličnih podataka

    SHARE fondacija objavila je prvi Indeks privatnosti medija u Srbiji koji rangira 50 onlajn medija sa aspekta poštovanja standarda zaštite ličnih podataka, a portal BIZLife nalazi se u prva tri mesta.

    Indeks privatnosti je kreiran kako bi se mapiralo stanje kao polazna osnova, kao i prostor za unapređenje trenutne prakse medija u Srbiji.

    Pet najbolje rangiranih medija su: Danas (82/100), Mozzart Sport (81/100),  BizLife (79/100),  B92 (74/100),  Radio 021 (74/100).

    Za portal BIZLife se u izveštaju navodi da je konekcija uređaja i sajta sigurna, poliitika privatnosti ocenjena je najvišom ocenom i gotovo u potpunosti ispunjava sve obaveze propisane zakonom o informisanju korisnika i obradi ličnih podataka. Sajt obaveštava korisnike da postavlja kolačiće, ali ne pruža jednostavan način za uskraćivanje pristanka. Plasira se značajan broj kolačića i trekera, uključujući najintruzivnije.

    Registracija korisnika BizLife nije obuhvaćena politikom privatnosti, ali se na ovaj način prikuplja minimum podataka u odnosu na svrhu. Protiv medija nema odluka o kršenju etičkog kodeksa u oblasti privatnosti, navodi se u obrazloženju Indeksa privatnosti u medijima.

    Stručnjaci SHARE Fondacije, koji su autori istraživanja, najavljuju da će se istraživanje periodično ponavljati kako bi se pratio razvoj praksi medija i ažurirale promene.

    „Dve godine od stupanja na snagu novog zakona, mediji nisu do kraja uskladili svoje poslovanje na internetu sa propisanim principima, dok pojedini koriste intruzivne tehničke alate u prikupljanju i obradi ličnih podataka. Ne treba izgubiti iz vida da su standardi zaštite privatnosti relativno novi i da proces usklađivanja praksi i dalje traje. Medijski sektor prolazi kroz tranziciju koja donosi primenu svih pravila poštovanja privatnosti korisnika”, ukazuju u SHARE Fondaciji.

    Metodologija istraživanja je bazirana na standardima globalne tehničke i građanske zajednice, obavezama Zakona o zaštiti podataka o ličnostii etičkim načelima novinarske profesije u domenu zaštite privatnosti.

    U uzorku 50 posmatranih medija, 20 medijskih sajtova ostvaruje najveću posetu prema analitici globalnog saobraćaja na internetu, dok je ostalih 30 od značaja za geografsko područje koje pokrivaju, uzrasnu grupu kojoj su namenjeni, ili javni interes koji ostvaruju.

    “Smatramo da je izuzetno važno da mediji razumeju svoju ulogu u ekosistemu prikupljanja i obrade ličnih podataka. Postoji čitav niz drugih aktera, od IT giganta do drugih privatnih kompanija, koji monetizuju podatke njihove publike, od čega mediji često nemaju previše koristi, a izlažu se potencijalnom riziku jer obrađuju podatke o ličnosti bez odgovarajućih mera i procedura. Čini se da je to pre slučaj usled nepoznavanja tehničkih procesa u digitalnom okruženju, nego zbog svesnog izigravanja zakona “, navodi Bojan Perkov iz SHARE Fondacije.

    Objašnjava za BIZLife da je metodologija razvijena prema standardima globalne tehničke i građanske zajednice, obavezama propisanim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti i načelima novinarske etike, u šta spadaju osnovni tehnički parametri sajtova, obaveštavanje korisnika o obradi podataka, informacije o kolačićima i trekerima koje sajtovi koriste, mobilne aplikacije, prakse registracije korisnika i poštovanje Kodeksa novinara Srbije.

    Mediji se rangiraju na skali od 0 do 100 indeksnih poena, gde 100 poena označava maksimalni rezultat.

    Samo istraživanje će se periodično ponavljati i rezultati će biti ažurirani kako bi se redovno pratilo stanje praksi medija kada je reč o poštovanju zaštite privatnosti publike, ističe.

    “Kada govorimo o procesu usklađivanja sa standardima zaštite podataka o ličnosti, reč je o evolutivnom procesu koji treba da se prilagođava i menja u skladu sa okolnostima, potrebama i praksom aktera koji obrađuju podatke građana, s tim da se naravno zakonske obaveze moraju poštovati, što se odnosi i na medije kao rukovaoce podacima o ličnosti”. dodaje Perkov.

    Kako ukazuju iz ove fondacije, uzimajući u obzir funkcionisanje medija u digitalnom okruženju, neophodno je postojeće prakse i interne politike unaprediti kako bi s jedne strane mogli da iskoriste potencijale digitalne ekonomije, a da sa druge poštuju privatnost svoje publike. Indeks privatnosti u medijma je izrađen u okviru projekta Akcija za digitalna prava – unapređenje slobodnog protoka informacija i integriteta medija koji partnerski sprovode BIRN Srbija i SHARE Fondacija, uz finansijsku podršku Balkanskog fonda za demokratiju i MATRA programa.

    Takođe, Fondacija, između ostalog navodi da dve godine od stupanja na snagu novog zakona, mediji nisu do kraja uskladili svoje poslovanje na internetu sa propisanim principima, dok pojedini koriste intruzivne tehničke alate u prikupljanju i obradi ličnih podataka, ističu.

    Indeks privatnosti u medijma je izrađen u okviru projekta Akcija za digitalna prava – unapređenje slobodnog protoka informacija i integriteta medija koji partnerski sprovode BIRN Srbija i SHARE Fondacija, uz finansijsku podršku Balkanskog fonda za demokratiju i MATRA programa.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE