Kad se Božidaru ĐELIĆU ne uključi mikrofon a vi poželite da VAS NEMA (FOTO)

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: FuckUp Nights

Da li vam se ikada u karijeri dogodilo da previdite neki detalj i napravite jednu malu grešku koja u vašoj glavi naraste i postane toliko velika da ste zbog nje razmišljali da odustanete od bavljenja poslom koji veoma volite i u kome ste, zapravo, veoma uspešni? E, upravo to se dogodilo producentkinji Jovani Karaulić, kako kaže, davne 2009. godine pri organizaciji jednog od događaja koji pripada redu onih koji su možda najsloženiji kada je event produkcija u pitanju.

Reč je o ceremoniji otvaranja 25. Univerzijade u Beogradu, manifestaciji koja je po složenosti organizacije nalik onoj na Olimpijskim igrama, na kojoj je učestvovalo više od 7.000 tamkmičara iz 144 zemlje sveta. U pripremama, koje su trajale nekoliko meseci, učestvovao je organizacioni tim od čak 250 ljudi, a sve je to moglo da padne u vodu zbog, iz perspektive produkcije, jednog detalja, koji je zapravo bio ogroman kamen spoticanja koji je mogao celu manifestaciju da dovede u pitanje.


Naime, predsedniku Organizacionog odbora Univerzijade, Božidaru Đeliću, prilikom svečanog otvaranja otkazao je MIKROFON. Bekapi su bili planirani za sve, bukvalno sve, osim za taj „detalj“ zbog koga se Jovana preispitivala da li želi ikada više da se bavi tim poslom. Ipak, kako kaže, možda su mnogo važnije priče koje govore o neuspesima nego o uspesima, jer nakon ovoga što se njoj desilo tako nešto joj se sigurno ne može i neće ponoviti.

Na FuckUp Nightsu, događaju doslovno posvećenom neuspesima, jedan od govornika bila je i Maja Gabrijan, stručnjak za ljudske resurse, trener i coach, koja je sa publikom podelila dirljivu sagu naziva „Izaberite pravog“ ili, drugim rečima, kako nešto što je lepo, na kraju ispadne ne tako lepo.

Kako kaže, u agenciji u kojoj je svojevremeno radila bilo je upražnjeno mesto za jednog IT menadžera, poziciju koja je u tom trenutku za njihov posao bila „sve i svja“, a Maja je bila zadužena da za to mesto izabere idealnog kandidata, u ovom slučaju ONOG LEPŠEG kandidata.  U njenu „odbranu“, kako kaže, bio je „stvarno lep, crn, visok, zgodan“. Long story short, taj lepotan zadržao se dve nedelje na poslu i za to vreme doslovno napravio haos.

„Za te dve nedelje, osim što je uspeo da se udvara većini devojaka, uspeo je i da van radnog vremena gleda pornografiju te je bilo toliko virusa da onaj ko je došao posle njega mesecima nije uspeo da ih se reši. A posle dve nedelje je otišao na pauzu za ručak i nikada se više nije vratio“, kaže Maja. Dakle, gospodin pravi je ispao najpogrešniji.

ICT Hub i DNA Communications po peti put organizovali su FuckUp Nights i ediciju Advertising Fail Stories, gde su hrabri i mudri govornici imali priliku da otvoreno govore o svojim poslovnim greškama, bez stida i straha.


Kako je kiša imala svoje „planove“, prvobitno organizovan u bašti DNA Communications, događaj je premešten u prostorije agencije koje su se za tili čas dupke ispunile. Uz koktele i mnogo smeha koji je nadjačao kišu prisutni su slušali neke od najvećih poslovnih „fejlova“ veoma uspešnih ljudi.

Kada govorimo o kiši, još jedan govornik Una Todorović iz agencije DNA Communications slikovito je pokazala patos i dramu organizacije događaja. Objasnila je kako se pokreće talas fejlova u samo 4 projektna dana i zašto se govori „može“ i „mora“ kad je sve očigledno „nemoguće“, a i kakve sve ovo ima veze sa kišom.

Naime, Una je trebalo da organizuje glamurozan događaj na otvorenom kome će prisustvovati zvaničnici Srbije i Rusije. Događaj je MORAO da se organizuje na jednoj poljani, gde je MORAO da bude postavljen divan beli šator, crveni tepih je MUST HAVE, četvrta stavka LUKSUZNO i dodatna „mala stavka“ za koju su kasnije saznali je to je da imaju samo 4 dana da sve realizuju. Naravno, sve je MOGLO. Sve je MOGLO i nakon što se, dan pred događaj, dogodila oluja i provala oblaka, koja je, možete pretpostaviti, „ofarbala“ beli šator u neku „blatnu“ boju. Naravno, proizvod svega ovoga i previše MOŽE umesto NE MOŽE nije bio baš tako slavan.


„Moramo da počnemo da pričamo ne može i ne mora. FuckUp je bio od početka do kraja. Ja kao neko ko je prihvatio to da radi trebalo je da kažem to ne može, jer poenta je da ako radimo nešto radimo ga kvalitetno, strateški, radimo ga zarad nekih dobrih rezultata, a ne radimo ga samo da bismo ga uradili“, zaključuje Una.

Kreativni direktor agencije Leo Burnett Beograd, Milan Prodanović, kroz prezentaciju naziva „Kako pitch postane pičvajz i ostala s**nja!” prošao je još jednom putem od komičnog brifa do tragične kampanje i uz dosta psovki, zrna mudrosti i zrnca patetike preneo triler propale prezentacije tokom dva pitch nastupa pred istim klijentom, koji je na njegove ideje oba puta imao samo jednu reakciju – napuštanje prostorije.


„Fejlovi su super stvar zato što iz njih ne naučite ništa. Ja mislim da je to isto kao i život i treba ih ponavljati što češće i ne treba se stideti toga, jer svi smo ljudi i svi ponekad za***emo stvar što u poslovnim što u privatnom životu“, kaže veoma direktan i iskren Milan Prodanović.

Zato, nazdravimo neuspesima, jer nije važno ko je kriv, već šta se iz FuckUp-a nauči.


 

 

 

 

 

 

 

 

 


Izvor: BIZLife

Foto: FuckUp Nights