Kako doći do kvalitetnih kandidata?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Infostud

Employer Branding je najpopularniji pojam među HR-ovima u 2019. godini

Piše: Isidora Maksimović, specijalista za Employer Branding, Poslovi Infostud

U eri masovnih odlazaka u inostranstvo, sa jedne strane, i promene svesti poslodavaca, sa druge strane, a imajući u vidu i mnogobrojne opcije koje kandidati danas imaju na raspolaganju, jasno je da do dobrog zaposlenog više uopšte nije lako doći. Zadržati ga ‒ duplo je teži posao. Poslovi Infostud, kao najveća grupacija sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse u Srbiji, na višestruke načine pokušava da pomogne domaćim poslodavcima upravo u ovom izazovnom procesu privlačenja i zapošljavanja najboljih kandidata.

Zašto su Poslovi Infostud pokrenuli Employer Branding Studio?

Budući da smo, kao najveća domaća platforma za zapošljavanje, svakodnevno u kontaktu sa velikim brojem poslodavaca, kao i da konstantno dobijamo informacije od kandidata, na vreme smo primetili promene na tržištu i među prvima shvatili da je korenita promena pristupa zapošljavanju postala nužnost.

Poslednjih deset godina razvijamo razne usluge iz domena Employer Brandinga, kao jedne vrste dopune našem osnovnom proizvodu u traženju zaposlenih, tj. oglasu za posao. Početkom 2019. godine stavili smo sve pod jednu „kapu” i predstavili Employer Branding Studio kao mesto gde kompanije mogu da kombinuju set usluga i prošire svoj doseg koristeći snagu naših kanala, a tu smo i za svaku vrstu konsultantske pomoći u procesu brendiranja.

Sve počinje dobrim istraživanjem tržišta

Naša istraživanja su pokazala da često postoji nesklad između slika koje o brendu poslodavca poseduju menadžment, zaposleni i potencijalni kandidati i da je veoma izazovan zadatak dovesti ove slike u saglasnost. Zato smo nedavno pokrenuli TalentX, inovativni projekat istraživanja percepcije brenda poslodavca zasnovan na originalnoj metodologiji. Na ovaj način možemo pouzdano da utvrdimo ko su i kako treba da izgledaju poželjni poslodavci u Srbiji. Projekat smo upravo sproveli na IT industriji, a u toku naredne godine ćemo isto uraditi i za sve ostale poslodavce.

Iskrene priče zaposlenih su i dalje najbolja preporuka

Ono što se zasad izdvojilo kao veoma jasan pravac i način predstavljanja kojem kandidati najviše veruju jesu svedočenja zaposlenih i video, kao interesantan format koji kompaniju na drugačiji način približava kandidatima.

Upravo smo završili kampanju za jednu veliku internacionalnu kompaniju i pomogli im da zatvore pozicije za magacionere, do kojih je izuzetno teško doći standardnim putevima. Ključ je bio u dobro napisanim tekstovima, u kojima su priče zaposlenih i život kompanije „iznutra” bili u prvom planu, a koje smo sa jasnim pozivom na akciju plasirali dalje koristeći snagu naših kanala.

Pokazalo se da tržište jako brzo može da prepozna iskrenost. Statistike pregleda tekstova, a zatim i konkurisanja i zapošljavanja, nedvosmisleno pokazuju ispravnost ovakvog pristupa.

Video postaje sve popularniji

Pored toga, kroz video-format prenosimo kako izgledaju procesi selekcije u kompanijama. Poznajući kandidate, shvatili smo koliko im je ovaj proces stresan generalno, a ako ne znaju ništa o njemu, postaje jedno neprijatno iskustvo, koje ne mora biti takvo.

Sa kompanijama poput Ubisofta, Coca-Cole, Sage napravili smo kratke video-materijale u kojima im se obraća HR sa opisom procesa selekcije tačno po koracima, krugovima i fazama. Kandidatima je izuzetno važno da znaju koliko traje proces, ko će biti na intervjuu, da li će imati tehnički deo, grupni intervju i tome slično, a to je u video-formatu poprilično lako objasniti.

Povratne informacije kandidata su da im je proces mnogo jasniji i da tačno znaju šta mogu da očekuju, što i jeste cilj videa. Sa druge strane, kompanije se na ovaj način promovišu kao poslodavci koji brinu o svakom koraku dolaska do kandidata i promovišu se kao mesto poželjno za rad.

Šta nam donosi 2020. godina?

Trend smanjene dostupnosti kvalitetne radne snage sigurno se neće brzo promeniti, tako da će i važnost brendiranja poslodavaca sve više rasti.

Mislim da će narednu godinu obeležiti povećanje svesti o važnosti kreiranja dobrog EVP-a kao osnove bilo kakvog daljeg rada na EB kampanjama i da će konačno veći broj domaćih poslodavaca krenuti u njegovu izradu. Ovo je nešto o čemu se ranije samo pričalo, a sada nam klijenti sve više traže asistenciju u ovim procesima.

Što se tiče kanala, stalno smo u potrazi za novim načinima da dođemo do željenih ciljnih grupa i ostvarimo smislenu interakciju sa njima. U tom smislu nas očekuje više eksperimentisanja sa čet botovima i formatima kao što je potkast.

Sa druge strane, Fejsbuk i Instagram su nam se pokazali kao snažni kanali za promociju EB sadržaja ka kandidatima i zasad ne uočavamo nikakve trendove usporavanja na ovom polju, a veliki broj klijenata koji iznova kupuju ove usluge najbolje govori tome u prilog.


Izvor: BIZLife magazin

Foto: Infostud