Kako je jedan start-ap SPREMNO dočekao koronu zahvaljujući – URAGANU

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Suosnivači tehnološke kompanije Wovenware proveli su tri godine pripremajući se da sklone sve zaposlene iz kancelarije u slučaju katastrofe.

Nakon uragana Maria, koji je 2017. opustošio Portoriko, preselili su svoju kompaniju iz San Huana na tri puta veću lokaciju od prethodne. Nova kancelarija omogućila je nova zapošljavanja, bila je bezbedno udaljena od drugih zgrada i dalekovoda. Kupili se generator dovoljno veliki da omogući da se posao odvija bez problema sigurno dve nedelje.

Katastrofa je došla i bilo je potrebno zadržati svih 130 zaposlenih kod kuće.

Kriza koja je došla sa koronavirusom potpuno je suprotna od uragana Maria, kada je kancelarija kompanije služila kao sigurno utočište zaposlenima, nekima sa decom, kojima je bila potrebna hrana, voda i pristup internetu.

“Ne možemo biti to centralno mesto”, kaže Karlos Melendez, suosnivač i COO kompanije vredne 8,4 miliona dolara.

Ali iskustvo sa uraganom naučilo je Melendeza i njegovog partnera, generalnog direktora, Kristijana Gonzalesa, važnosti planiranja u vanrednim situacijama i brzog prilagođavanja u krizi.

Nakon uragana, Wovenware je kreirao radne protokole za hitne situacije koje bi zahtevale da zaposleni rade od kuće. A u poslednja dva meseca te protokole su i menjali, jer kako kažu, nikada nisu zamislili scenario gde bi zahtevali da svi rade kod kuće.

Nove prakse akcenat stavljaju na produktivnost zaposlenih i njihovo mentalno zdravlje.

Evo šta je kompanija uradila kako bi se izborila sa poslednjom krizom.

Ponudite emocionalnu podršku

Melendez kaže da su svakodnevni sastanci tokom koronavirusa postali nešto poput grupne terapije. Nakon pitanja “Na čemu radite?” sledi „Kako se osećate?“.

“Kažemo im da, na prvom mestu, moraju da brinu o svom mentalnom zdravlju. To je kao u avionu gde, ako za tim ima potrebe, prvo stavite masku sa kiseonikom sebi“, kaže Melendez.

Tražite izveštaje o dnevnim zadacima

Za vreme pandemije, zaposleni su sami u svojim kućama, nemaju menadžere pored sebe. Zbog toga, prva stvar koju rade svakog jutra je da šalju svojim menadžerima šta za taj dan žele da urade. Poslednja stvar koju urade je podnošenje izveštaja o napretku svake od tih stavki.

Povećajte aktivnosti van posla

Počevši od marta, kompanija je povećala broj okupljanja, u ovom slučaju virtuelnih, sa jednom mesečno na jednom nedeljno. Najčešće su to muzički tematski događaji na kojima neki zaposleni puštaju muziku dok drugi piju i razgovaraju.

Proučite najbolje primere iz prakse

Suosnivači kompanije su napravili tim od četiri osobe čiji je zadatak bio da proučavaju u mestima poput Kine, Singapura i Švedske koje to već rade.

Iz tog istraživanja stvorili su listu najboljih praksi, od višestrukih kontrola temperature do davanja zaposlenima sredstava za dezinfekciju ruku i dezinfekcionih sredstava za radne prostore. Takođe „dele kompaniju“ na dva tima i vraćaju ih u kancelarije u nedeljnim smenama. To olakšava održavanje socijalne distance i praćenje kontakata ako se neko razboli.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay