Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kome se obraća vaš brend poslodavca

    Piše: Ivan T. Marković, menadžer za razvoj brenda poslodavca, NIS a. d. Novi Sad

     Do samo pre nekoliko godina teško je bilo staviti u isti „koš” dve, na prvu loptu, potpuno različite struke – marketing i HR. Percepcija i jednih i drugih bila je da se njihovi ciljevi nikako ne podudaraju, a da je bliskost ove dve struke jednaka spoju arhitekte i operskog pevača. Kada god bi došlo do saradnje ova dva tima, ona se najčešće svodila na pripremu nastupa na nekom od sajmova zapošljavanja, na redizajn oglasa za posao i „welcome booka” za novozaposlene. Međutim, tržište diktira promene i usmerava na sinergiju različitih disciplina. I samo tržište je dobilo drugu, širu dimenziju. Tržište rada počinje da se ponaša i razmišlja „tržišno”, pozajmljuje i koristi strategije, kanale i alate za privlačenje i zadržavanje potrošača kako bi se privukli i zadržali oni od kojih zavisi kvalitet tržišta rada – zaposleni.

    Upravo zbog toga je kompanijama širom sveta sve više stalo do brenda poslodavca i toga kako njihovu kompaniju doživljavaju sadašnji i potencijalni zaposleni. Tendenciozno ili spontano, tržište rada stvorilo je novu disciplinu ‒ Employer Branding, kao ujedinitelja marketinga, HR-a i PR-a.

    U nameri da se pokažu i dokažu kao idealno ili najbolje mesto za rad, kompanije često zaborave kome se uopšte obraćaju, ko su njihove ciljne grupe i šta mogu da im ponude. To dovodi do situacije da se baš oni kandidati koje žele u svojoj kompaniji ne prepoznaju u opštim porukama i univerzalnom stilu komunikacije koji koriste kako bi im se predstavili i privukli ih. Bilo da ste u fazi postavljanja plana i strategije upravljanja brendom poslodavca i koliko god bio kompleksan pristup ovoj disciplini, važno je da nakon definisanog odgovora na pitanje „Ko smo mi kao poslodavac?” znate i odgovor na pitanje ko su vaše ciljne grupe.

    Primer jasne distinkcije i autentične komunikacije ka različitim ciljnim grupama dala je kompanija NIS kroz dva programa u oblasti ljudskih resursa – sezonska praksa „NIS Calling” i „Povratak u Srbiju”.

    „NIS Calling”

    Programom „NIS Calling” kompanija NIS napravila je iskorak u pristupu mladima, od samog modela prakse do stila komunikacije. Za razliku od tradicionalnih „letnjih” praksi, NIS je uveo sezonske prakse, koje se odvijaju tokom cele godine i daju šansu studentima da se prijave u periodu koji im najviše odgovara. Ovaj program jedinstven je i po tome što se bazira na 320 sati prakse, koje student može da iskoristi tokom tri meseca i prilagodi sate angažovanja u skladu sa obavezama na fakultetu i dogovora sa mentorima. Još pre samog dolaska na praksu, budući mentori definišu jedinstveni plan za svakog studenta, tako da svih 320 sati budu iskorišćeni za njihov razvoj i angažovanje na konkretnim projektima i aktivnostima u kompaniji. Takođe, svi mentori prolaze kroz treninge na temu intergeneracijske saradnje i mentorstva novih generacija. Stil komunikacije programa „NIS Calling” prilagođen je stilu komunikacije mladih. Poruke su kratke, jasne i poletne, a za promociju programa pre, tokom i nakon prakse koriste se različiti video i foto formati koje kompanija NIS plasira isključivo kroz društvene mreže na stranicama NIS-a, ali i stranicama fakulteta i studentskih organizacija za koje kompanija ima otvorene pozicije na praksi. Promena samog modela prakse i komunikacijskog pravca, kao rezultat, imala je duplo više prijava u odnosu na sve prethodne programe prakse, i to samo u prvoj sezoni programa.

    „Povratak u Srbiju”

    Kako bi podstakli povratak stručnjaka koji su se zbog školovanja i zaposlenja preselili u inostranstvo, kompanija NIS je pre nekoliko godina pokrenula program „Povratak u Srbiju” sa ciljem identifikacije i regrutacije naših stručnjaka van granica Srbije. Kroz ovaj program, kompanija traga za našim stručnjacima koji žive u inostranstvu, poseduju znanje i iskustvo u različitim oblastima koje su deficitarne u našoj zemlji. Program „Povratak u Srbiju” kompanija NIS prezentuje kroz testimonijale kolega koji su zaposleni u kompaniji preko ovog programa, koristeći društvene medije, kao i kanale komunikacije koje najčešće koriste i posećuju naši ljudi u inostranstvu.

    Unapređenje HR prakse, koje kontinuirano sprovodi NIS, kao i Employer Brandinga, kao njenog sastavnog dela, urodilo je plodom i dalo pozitivne rezultate. Kroz program „NIS Calling” kompanija je do sada privukla sjajne studente i diplomce kandidate, koji kroz praktično angažovanje i fleksibilnost u radu imaju mogućnost da se dodatno obrazuju i razviju svoje veštine. Istovremeno, privukli smo prve stručnjake koji su bili spremni da se vrate u svoju zemlju i zaposle se u NIS-u, kompaniji u kojoj mogu uspešno da nastave svoj profesionalni put. Sve to nas uverava da ćemo i u narednom periodu biti kompanija koja je privlačna kako mladim talentima, tako i vrhunskim stručnjacima, koji će biti nosioci daljeg razvoja NIS-a.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE