Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    NEMA drugog rešenja – za VOLAN već u 21. godini

    Izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima biće ukinuta obaveza da prođu dve godine između dobijanja C i D kategorije vozačkih dozvola.

    Prevoznici smatraju da bi trebalo dozvoliti i da se vozač autobusa može postati sa 21, umesto sadašnjih 24 godine.

    „Ova izmena se odnosi na ukidanje čekanja dve godine nakon sticanja dozvole za C kategoriju da bi se moglo polagati za D dozvolu, a očekujemo da će novi zakon koji je u pripremi doneti spuštanje starosne granice sa 24 na 21 godinu za vozače autobusa“, rekao je Zoran Todorčević, direktor Evropa busa iz Valjeva, član odbora grupacije za putnički saobraćaj Privredne komore Srbije.

    Iako ocenjuje da su izmene zakona dobre, kaže da verovatno u startu neće doći do velikog smanjenja broja nedostajućih vozača, jer ostaje uslov 24 godine. Dodaje da će tek kada se ta granica spusti na 21 godinu moći da se kaže da je završen „neki deo posla“.

    Kako kaže, to je rešenje koje je na snazi u više zemalja Evropske unije. U Nemačkoj, gde najviše naših ljudi odlazi, sa 21 godinom možete da postanete vozač autobusa na prigradskim linijama do 50 kilometara, kaže Todorčević.

    Smatra da bi se kroz dualno obrazovanje i doškolavanje došlo do potrebnog broja profesionalnih vozača.

    Do predloženih promena zakona došlo je na inicijativu grupacije prevoznika PKS, jer Srbiji nedostaje između 6.000 i 8.000 profesionalnih vozača.

    Polaganje nikad popularnije

    Sa druge strane, vlasnik jedne novosadske auto-škole kaže da se smanjenjem starosne granice za vozače problem neće rešiti.

    „Ako vam dođe neko bez iskustva i dovoljne mentalne zrelosti, mada ne moraju godine uvek biti merilo zrelosti, bojim se da ćemo samo dobiti više udesa. Te norme su tu pre svega zbog bezbednosti u saobraćaju, a sada kad nam fali vozača, hajde da dozvolimo da mladi sa tek isteklom probnom vozačkom, ako su položili sa 17 godina, odmah uskoče u kamion“, kaže on.

    Polaganje C i D, po njegovom svedočenju, nikada nije bilo popularnije, kao što je sada već i običaj da ima mnogo prekvalifikovanih polaznika sa završenim fakultetom.

    Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da Srbija, nažalost, u ovom trenutku drugog rešenja nema.

    „Ako se snizi starosna granica, treba uvesti i dodatnu obuku. To su uradile i mnoge evropske zemlje, smanjile su starosnu granicu na 21 godinu, ali oni umesto 40 časova slušaju 280.“

    Nama trebaju konstruktivna rešenja koja će da spasu naš transport, ne treba samo da prepisujemo tuđe zakone. Mladi vozači mogli bi, primera, da voze minibus, ne treba im odmah dati dabldeker i verujte, to će već pomoći prevoznicima, izjavio je Božović.

    Kako smatra, vozače ne možemo sprečiti da ne odu, ali će to teže učiniti sa 21 godinom. Sa druge strane, ozbiljni prevoznici spremni su da stipendiraju vozače, a dobrim ugovorom mogu da ga vežu na određeni period.

    Odlaze u Evropu i Ameriku, a nas voze 90-godišnjaci

    Poslednjih nekoliko godina zapažen je trend da mnogi naši državljani odlaze u zemlje Evropske unije, Kanadu, a prevashodno u Ameriku, kako bi bili vozači kamiona.

    U Americi, recimo, prema svedočenju naših ljudi koji tamo rade, godišnje može da se zaradi i do 80.000 dolara.

    Zato i ne čudi da zbog manjka radne snage autobuse u gradskom prevozu u Beogradu voze i penzioneri od 90 godina.

    Izvor: Blic

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE