Nemačka železnica traži 25.000 radnika, zelene mere urodile plodom

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Dojče Ban, nemačka kompanija koja upravlja železničkim saobraćajem u najvećoj evropskoj ekonomiji, objavila je da je u januaru njihovim vozovima putovalo 1,2 miliona ljudi više nego u istom mesecu 2019. godine.

„U prve četiri nedelje 2020. godine broj putnika porastao je sa 11 na 12,2 miliona“, rekao je Ričard Luc, direktor Dojče Bana, što je povećanje od 10,7 odsto, prenosi portal SEEbiz.

Luc to povećanje, s jedne strane, pripisuje smanjenju poreza na železničke karte, što je jedna od “zelenih mera“ nemačke vlade, ali i kompanijska mera pojačanog ulaganja u vozove, kao i osoblje.

To je, hvale se u Dojče Banu, rezultiralo većom udobnošću, ali i svesnošću činjenice da je železnica ekološki prihvatljivija u odnosu na automobile, te vazdušni saobraćaj, za sve više ljudi.

Potraga za mašinovođama

Jasno, veliku ulogu ima pomenuto smanjenje PDV-a na karte za železnički prevoz, umesto ranijih 19 odsto na sedam procenata. No, Dojče Ban hitno treba zaposliti još ljudi i ne samo zbog širenja obima prevoza. Naime, od ranije je prisutan manjak mašinovođa, što se prošle godine još pogoršalo.

„U proseku se godišnje otvara 100 radnih mesta za mašinovođe, a tek njih 25 se prijavljuje na zavod za zapošljavanje. Samo godinu dana pre, taj odnos je bio 100 prema 28, a situacija je značajno gora nego kod radnih mesta za medicinske sestre ili vodoinstalatere“, navodi Allianz pro Schiene, organizacija koja promoviše železnički prevoz, koja je pri analiziranju ponude i potražnje radnih mesta u železnici koristila javno dostupne podatke savezne agencije za zapošljavanje.

Tako je Dojče Ban nedavno objavio da je otvorio konkurs za čak 25 hiljada radnika. A to znači pet hiljada više zaposlenih, kada se ubroji fluktuacija, odnosno oni koji će iz kompanije otići po sili zakona, to jest u penziju ili zbog drugih razloga.

Treba imati na umu kako je Dojče Ban velika kompanija koja, i to prema podacima iz 2013. godine, ima 295.653 zaposlena.

U ovom novom talasu posao će dobiti 2.300 mašinovođa. Namera je da do 2030. godine dvostruko povećaju broj putnika. Savezna vlada je namenila 86 milijardi evra za obnovu infrastrukture.

Nabaviće i nove super brze vozove. Kako navode nemački mediji, situacija je slična i kod lokalnih pružalaca usluga železničkog prevoza, koji takođe nastoje povećati svoj udeo.

Izvor: SEEbiz

Foto: Pixabay