Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nezaposleni (ne)veruju oglasima za posao

    Premalo informacija, šturi opis radnog mesta i mala garantovana zarada, ili potpuni izostanak informacije o zaradi, najčešći su razlozi zašto u Srbiji ima poslodavaca koji se žale da „niko neće da se javi na njihov oglas“.

    U anketi sajta Klik do posla, portala za zapošljavanje, kandidati su u najvećem broju istakli da je razlog odustajanja od slanja biografije za neko radno mesto mala zarada (84 odsto), malo informacija o radnom mestu (75,6 odsto), ali i previše detaljan opis radnog mesta, kada je spisak zaduženja preveliki ili podrazumeva previše raznorodnih zaduženja (42,9 odsto).

    Posebno je značajan broj kandidata koji smatraju da je konkurs namešten – čak 79,5 odsto anketiranih je reklo da se ne javljaju jer smatraju da je već poznat pobednik konkursa, koji će posao dobiti preko veze.

    Mala zarada je takođe važan razlog, koji ne igra ulogu u odluci tek za svakog petog kandidata (19,3 odsto).

    Zabrinjavajuće je i da poslodavci, prema sudu kandidata za posao, često ne ostave dovoljno jasne kontakt podatke, pa je čak 70,4 odsto anketiranih reklo da je razlog što poslodavca ne kontaktiraju i činjenica da „nisu jasno navedeni kontakt podaci poslodavca“.

    Čak 77,8 odsto je sumnjičavo kada u oglasu nema dovoljno informacija o samom poslodavcu, odnosno firmi koja je oglas objavila. Gotovo dve od tri osobe odbijaju i oglasi koji su samo za „mlade“ (59,8 odsto).

    U manje važne razloge za nejavljanje na oglas spada i ako je posao u drugom gradu – čak 57,3 odsto anketiranih smatra da ih to ne bi odbilo da konkurišu na oglas, a na posao na određeno vreme pristalo bi 42,7 odsto anketiranih.

    Kada je reč o društvenim mrežama preko kojih traže posao, anketirani su naveli da je reč najčešće od Linkedin-u (31,9 odsto), Fejsbuku (27,2 odsto), „od svega po malo“ (11,9 odsto), a najmanji broj traži posao preko Tvitera – svega dva odsto.

    Više od četvrtine kandidata uopšte ne koristi društvene mreže da bi pronašlo posao, zaključak je ankete „Klik do posla“.

    Izvor: Blic

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE