Oglas koji je prodrmao Srbiju – ko stoji iza „najlepšeg posla od 1.000 EUR“

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Nazvali su ga najlepšim poslom u Srbiji. Dovoljno je da ste avanturista koji voli da uživa u pronalaženju i predstavljanju prirodnih lepota Srbije. I da, za to ćete biti plaćeni 1.000 evra. Mesečno.

Oglas objavljen na društvenim mrežama izazvao je tako, zbog svoje specifičnosti, veliku pažnju i u tradicionalnim medijima i to je baš ono na šta su njegovi autori računali da će naći najboljeg kandidata ali i da će dobiti više medijske pažnje.

To u razgovoru za BIZLife portal kaže Biljana Marčeta, autorka Serbianadventures.com, on-line platforme za rezervisanje tura po Srbiji.

Reč je, kako nam objašnjava, o neprofitnoj platformi osmišljenoj kako bi povezala organizatore putovanja i turiste a pri tom promovisala putovanja i odmor po našoj zemlji. U sistemu je predstavljeno oko 150 tura i programa odmora, 60 različitih organizatora i objedinjuje više od 200 destinacija u Srbiji.

Uslov za učešće za organizatore tura jeste da cene ne smeju biti veće od one po kojima svoje usluge nude u svojim agencijama i drugim kanalima prodaje. Turisti ovu platformu koriste besplatno kao što je i organizatorima omogućeno da besplatno predstave svoje ture.


Preko platforme se ne naplaćuju usluge već se samo omogućava uvid u ture, pretraga po različitim parametrima i on-line rezervisanje. Turisti usluge plaćaju direktno organizatorima. Sajt je dvojezičan, na srpskom i engleskom, namenjen domaćim i stranim turistima. Turisti posle svake ture mogu da je ocene i napišu komentar, koji se prikazuje zatim na stranici ture.

Na pitanje koji je interes za pokretanje ovakve platforme, Marčeta kaže je cilj projekta da što više ljudi putuje na organizovanim turama i da na taj način svi u lancu usluge prihoduju (od prevoznika, vodiča, pružaoca usluga smeštaja, ishrane, turističkih atrakcija i organizatora putovanja), a da se prihod ostvaren od naknade za realizovane rezervacije ulaže u marketing i softver.

U prvih nedelju dana konkursa, prema njenim rečima, za posao je apliciralo oko 20-ak kandidata od kojih je tek nekolicina ispunila sve uslove konkursa. Marčeta podseća da je krajnji rok za učešće 23. april. Očekuje da najviše prijava bude pred njegov istek jer potencijalni kandidati u prijavi trebaju da prilože i određene materijale za koje će im trebati vremena da ih pripreme.

Ideja o ovakvoj platformi je nastala još 2011. a četiri godine kasnije je počela da radi i od tada traje unapređenje, kaže Marčeta i najavljuje i novine koje se, između ostalog, odnose na širenje distributivne mreže (tzv. Affiliate partnerstvo) gde svaki turista može da bude i promoter tura i da ostvaruje prihode od reklamiranja ture na kojoj je bio ili na koju tek želi da ide.

Osim turista distributivni (ili affiliate) partneri mogu biti i razni portali i sajtovi sa turističkim i sličnim sadržajima kao i turističke agencije koji u okviru svog iframa, na svom sajtu mogu imati pretraživač za ture i svojim posetiocima omogućiti online rezervisanje.


Naša sagovornica očekuje da će ova ponuda biti posebno zanimljiva agencijama koje drže naši ljudi u dijaspori i da će se zahvaljujući tome ponuda Srbije približiti i našim ljudima koji žive u inostranstvu ali i strancima.

Marčeta je dugogodišnji turistički radnik a bila je autor sličnog projekta VisitSerbia.org (2005-2010), prvog rezervacionog sistema za hotele u Srbiji. Ovaj rezervacioni sistem je funkcionisao do momenta kada je Booking.com „preveden na srpski“. Ceo posao trenutno vodi iz Grčke, gde poslednjih godina živi sa porodicom.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay