Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Oni su DEFAULT design. Nemaju HR ni konkurse za posao jer ovde je reč o LJUDIMA a ne ZAPOSLENIMA

    Konkurs, CV, testovi, testovi, opet testovi, prvi, drugi, treći krug razgovora, HR…To je sa manjim ili većim izuzecima proces zapošljavanja u kompanijama. I koliko god proces bio osmišljen i kontrolisan nekada se resursi jednostavno potroše bez rezultata. Da zapošljavanje može da se obavlja i malo drugačije i neformalnije uz veće zadovoljstvo svih koji u tom procesu učestvuju objasnio nam je Nemanja Živković iz jedne, doduše, male firme, ali firme koja namerava da raste.

    Prema njegovim rečima, novosadski DEFAULT design klasične oglase za posao ne objavljuje, niti ima HR odeljenje a trenutno zapošljava šestoro ljudi. “U procesu smo skaliranja biznisa, što znači da stalno imamo potrebu za novim ljudima”.

    Nemanja Živković, koji je u toj marketinškoj agenciji direktor Operacija, kaže za BIZLife portal da nikada nisu imali HR iz razloga što u ovom stadijumu razvoja nisu imali potrebe za tim ali i dodaje da će se to u budućnosti kada kompanija poraste svakako desiti jer je potrebno da postoji deo koji će brinuti o ljudima koji su zaposleni.

    On, međutim, za HR kaže da je to deo kompanije koji nije tu da pravi oglase za posao, već da brine o ljudima.

    A kako vi zapošljavate?

    Na pitanje kako izgleda regrutovanje zaposlenih odgovara – isto kao što izgleda i potraga za novim klijentima.

    Konstantno smo u lead generation-u. Šta to znači? Svakodnevno smo aktivni na društvenim mrežama. Delimo dobre i loše stvari, delimo dobru i lošu praksu, delimo strategije i rezultate. Radimo stvari koje ne radi niko na našem tržištu, ili ih bar ne rade na tom nivou. Ne bojimo se da budemo glasni ako se sa nečim ne slažemo ili prepoznamo lošu praksu. Samim tim kreiramo zajednicu ljudi oko nas, kao kompanije, ali i oko svakog pojedinačno. Ja, kao Direktor Operacija, pričam o menadžmentu, taktikama, Dimitrije Ostojić, CEO, priča o strategijama, business development-u i rezultatima, Ilona Matijević, copywriter, priča o copywriting-u i kreira zajednicu oko toga. Razvijamo i naše lične brendove pored brenda kompanije”, kaže Živković.

    U svemu tome koriste LinkedIn pa kaže da je posmatrano iz ugla osobe koja sad otvori LinkedIn “velika verovatnoća da će videti neki od naših postova i saznati odnosno naučiti nešto iz njih”.

    “Konstantno smo vidljivi i okupljamo ljude koji imaju ista interesovanja, vrednosti, i mindset kao i mi. Kada svakodnevno vidite ne samo kompaniju, već i ljude ispred kompanije, poistovetite se sa njima, komunicirate, učite od njih – poželite i da radite sa njima i da i vi budete deo te priče”.

    Da li može „da radi“ i u drugim firmama?

    Uz konstataciju da je ovakav pristup očigledno moguć i funkcioniše u manjim firmama, pitali smo Nemanju da li misli da je ovaj malo drugačiji način zapošljavanja i za širu poslovnu zajednicu.

    “Definitivno nije, ali ono što se odnosi na talent acquisition je moguće primeniti na svaku firmu. Danas talente u kompaniju privlače više ljudi koji rade u marketingu i prodaji nego HR. Znaju šta rade, znaju kako da primene znanja iz marketinga i prodaje da dođu do relevantnih ljudi za kompaniju. I praktičari su u tome. Ljudi žele da rade sa ljudima – onima koje znaju, koje prate, i od kojih uče. Kad se privuku talenti, tada bi HR trebao da preuzima i prati ceo njihov razvojni put u kompaniji, od samog dolaska”.

    Navodeći da njihova firma svakodnevno dobija biografije zainteresovanih da rade sa njima, Nemanja podvlači da je pristup ključan.

    “Daću primer mog druga koji je iskusan developer i stalno dobija ponude da pređe u druge kompanije. Ono što ga sprečava da ih prihvati je neinformisanost osoba koje mu nude posao, u ovom slučaju iz HR-a. Nisu se potrudili sa saznaju da je on već senior u tome što radi i da ima želju da pređe na sledeći nivo, dakle da vodi tim i uči menadžment. Plata mu nije presudna. Da su saznali tu informaciju (a nije teško doći do nje), mogli su dobiti seniora koji ima želju i potencijal da postane menadžer, i to verovatno za manji iznos od onoga koji bi dali senior developer”.

    CV-ijevi kosntantno stižu

    Kaže da zbog načina na koji rade i komuniciraju dobijaju konstantno CV-jeve ljudi koji žele da rade kod njih ili su eventualno zainteresovani za praksu.

    Ti ljudi su prepoznali vrednosti koje mi zastupamo i samim tim su nam prvi izbor. Sve one za koje smatramo da imaju potencijal zovemo na razgovor. Ne razgovor za posao, već da se upoznamo i popričamo. Ako među tim ljudima nema odgovarajuće osobe, tražimo dalje. Iskreni smo. Smatram da je to najbitnije, uz notu ljudskosti. Nije sve samo biznis i nisu sve samo cifre, na kraju svega toga stoji ekipa normalnih, zdravih ljudi koji su to sve ostvarili. Treba to pokazati ljudima. Oni odlučuju da li će i koliko će brzo kompanija porasti. Zato je zapošljavanje toliko bitno”.

    Na pitanje da li su zaposlili nekoga na ovaj način a da nisu imali ni otvorenu poziciju, Živković kaše: “Ukoliko imamo neki problem koji ne možemo ili ne stižemo da rešimo, to automatski znači da imamo otvorenu poziciju i rešenje tražimo među tim ljudima. Zapošljavamo ljude na različite načine, tj dolazimo do njih na različite načine. Imali smo u timu osobu koja nas je privukla tekstom koji se sastojao od razloga zašto da je ne zaposlimo. Tu smo videli da sjajno piše. Naravno, pre zaposlenja smo se raspitali kod ljudi od poverenja i popričali sa tom osobom”.

    “Još jedan primer je fotografija na kojoj sam slikao tim dok smo dogovarali strategiju za novi projekat i postavio na svoj LinkedIn profil. Jednostavno sam opisao šta mi to radimo, rekao da imamo slobodnu stolicu i pozvao ljude koji su deo naše zajednice, poznaju nas, da nam preporuče najbolje stručnjake za poziciju koja nam je otvorena. Da popunimo stolicu. Post je videlo više od 31.000 ljudi samo na LinkedIn-u. Izbacili smo skoro identičnu sliku kad smo zaposlili kolegu I tu objavu je videlo više od 15.000 ljudi. Podelio sam svo ceo proces sa screenshot-ovima i ta objava je dovela do ovog intervjua. A intervju će nam dati još veću vidljivost i dovesti još kvalitetnih ljudi do nas”.

    Savet za sve koji traže posao 

    Nemanja na kraju ima savet za sve koji su u potrazi za novim poslom.

    “Samo slanje CV-ja ili popunjavanje aplikacija Vam neće doneti posao. Nećete privući pažnju. Morate sa sobom rešiti šta je to u čemu biste želeli da se usavršavate, odnosno o čemu biste želeli da učite, a šta je to što znate i možete pomoći drugima koristeći ta znanja. Kad to rešite, istražite koje su to kompanije u kojima želite da radite i ko su ljudi koji Vam mogu pomoći da se zaposlite u tim kompanijama. Saznajte koje probleme imaju i kako im Vi možete pomoći da ih reše. Tek onda ih kontaktirajte. I još bolje – ukoliko imate šansu, dajte im plan šta se dešava ako Vam daju šansu. Što budete konkretniji, to bolje. Zvuči bolje od generičkih CV-ja i motivacionih pisama, zar ne?”.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Default design

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE