Potrebe zaposlenih u fokusu poslovanja

PinterestFacebookTwitterShare

Vip mobile je prva kompanija u Srbiji koja je dobila zvaničan sertifikat Family Friendly i status porodično odgovorne kompanije. Zato smo pitali Nataliju Pešić, direktorku ljudskih resursa u ovoj kompaniji, da li taj sertifikat znači da su svoju organizacionu kulturu podredili balansu poslovnog i privatnog života zaposlenih i kakve sve pogodnosti taj koncept donosi zaposlenima u kompaniji Vip mobile.

„U kompaniji Vip mobile svesni smo da su zaposleni stub našeg poslovanja i ključni faktor uspeha. Zbog toga je naša korporativna kultura pažljivo građena na temeljima poštovanja, priznanja i korektnih odnosa. Postarali smo se da imaju dobar balans u radu i slobodnom vremenu, a znajući da je u poslu, kao i u životu, najvažnija prava podrška, odlučili smo da im budemo pouzdan oslonac u najvažnijoj životnoj ulozi – roditeljstvu. Mame i tate u Vipu mogu da koriste slobodan dan za polazak dece u prvi razred, da prilagode smenu, kao i da rade od kuće prilikom polaska dece u vrtić. Isplaćujemo im mesečnu nadoknadu do 15. godine trećeg deteta, a jedna od najvećih olakšica zaposlenima svakako je i vrtić u okviru same kompanije. Među prvima u Srbiji počeli smo da isplaćujemo punu razliku do ugovorene zarade na porodiljskom odsustvu, a mamama smo obezbedili i period privikavanja – pola radnog vremena uz punu zaradu po povratku sa porodiljskog odsustva. Najvažnije, preuzeli smo odgovornost da svakoga dana na ličnom primeru kreiramo model očekivanog ponašanja i podstaknemo atmosferu poverenja, slobode i zajedništva, zbog čega smo nagrađeni prvim sertifikatom Family Friendly, kao i priznanjem Prijatelj porodice, Privredne komore Srbije”, kaže Natalija Pešić.

Vaša kompanija postala je sinonim za model inkluzivnog poslovanja, za korektno i rodnoravnopravno okruženje u kojem su uslovi za napredovanje isključivo posvećenost i znanje. U kojoj meri žene odlučuju u vašoj kompaniji i kako se njihov položaj odrazio na Vipov poslovni rezultat?

Od samog dolaska na lokalno tržište naš prioritet bio je da kreiramo inkluzivan poslovni model, ulažemo u programe ekonomskog osnaživanja žena i pozicioniramo se kao pouzdan partner organizacijama koje se zalažu za unapređenje ženskih prava i uvođenje politike rodne ravnopravnosti. Danas, nakon 12 godina duge tradicije poveravanja ključnih procesa i odluka u kompaniji upravo ženama, dame se nalaze na više od 50 odsto rukovodećih pozicija i čine 60 odsto od 1400 zaposlenih u našoj kompaniji. Inkluzivni model poslovanja jedan je od ključnih faktora našeg uspeha i dugog puta koji smo prešli za 12 godina – od startapa do operatora koji postavlja standarde na lokalnom tržištu. Zbog toga često volimo da kažemo da je Vip učinio puno za žene, ali da su one za kompaniju uradile neuporedivo više.

Potvrda jedinstvenog odnosa prema zaposlenima stigla je u vidu priznanja „Rodno najsenzitivnija kompanija, koju vam je drugu godinu zaredom dodelilo Udruženje poslovnih žena Srbije. Šta za vas znači ova nagrada?

Ova nagrada za nas je ne samo velika čast već i potvrda da smo na pravom putu, da utičemo i menjamo položaj žena u Srbiji nabolje. Kao i u svemu što radimo, nastavićemo da pomeramo granice i aktivno učestvujemo u stvaranju korektnog i ravnopravnog okruženja u kojem naši zaposleni mogu da ostvare svoj pun potencijal.

Izvor: BIZLife magazin