U manjku vozača volan nude i penzionerima

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Srbija kuburi sa profesionalnim vozačima, jer ih nema, a i oni koje ima gledaju da odu gde im je bolje – van zemlje, pa su u potrazi za radnom snagom, prevoznici “prinuđeni” da zapošljavaju i penzionere.

Problem sa manjkom profesionalnih vozača će, po svemu sudeći, biti sve izraženiji, s obzirom na to da se zemlje Evropske unije, koje imaju slične muke, sve više “otvaraju” za radnike iz trećih zemalja, a pritom nude uslove daleko bolje od ovdašnjih.

Da je tako, govori i podatak koji prenose Novosti, da u Srbiji trenutno ima 14 agencija koje prikupljaju dokumentaciju vozača za rad u inostranstvu.

One im organizuju odlazak i polaganje za SPS sertifikate u Vinkovcima. Takođe, od Nove godine Nemačka planira da otvori granice vozačima koji imaju SPS sertifikate.

Jovica Vasiljević iz Sekretarijata za javni prevoz Beograda kaže da u 2019. svi profesionalni vozači u Srbiji treba da dobiju SPS sertifikat za upravljanje motornim vozilima u Evropi.

Konkurs je stalno otvoren

Dok se trižište radarazvijenih zemalja sve više otvara, Udruženje poslodavaca u drumskom saobraćaju tvrdi da našoj državi u ovom trenutku već fali 6.000 šofera.

“Stanje je izuzetno alarmantno, jer nedostatak vozača ugrožava ceo sistem prevoza. Konkurs je stalno otvoren. Zapošljavaju se i penzioneri stariji od 70 godina, a prosek starosti vozača je trenutno veći od 55 godina”, kaže prvi čovek Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja “Srbijatransport” Goran Aleksić.

Zato je Udruženje odlučilo da zatraži zakonske izmene kako bi se pomerila starosna granica za profesionalne vozače. Ta granica bi se smanjila sa 21 na 18 godina za C i CE kategorije, odnosno 20 godina za D i DE kategoriju vozila.

Sva preduzeća koja se u Srbiji bave transportom imala su sastanak, počev od Laste, GSP Beograd, Arive, Severa Subotice, Niš ekspresa, Strele Obrenovac i mnoga druga, i dogovorili smo se da zatražimo hitne izmene propisa jer nam predstoji nerešiv problem, kaže Aleksić.

Starosna granica iz zakona jeste u skladu sa direktivom EU, ali se nijedna zemlja EU toga ne pridržava, već su svojim internim propisima snizile granicu, kaže Aleksić. Tako da je moguće da se propiše, i kod nas, da osobe od 18 godina, mogu da voze do 100 km udaljenosti, zaključuje on.

Izvor: Novosti

Foto: Pixabay