Zuhlke Engineering: Nov pristup zapošljavanju 

PinterestFacebookTwitterShare

Piše: Aleksandar Marjanović, direktor kompanije Zuhlke Engineering  

Ko smo mi?  

Još 1968. godine, Gerhard Zühlke je osnovao kompaniju sa fokusom na pružanje usluga u polju inovacije proizvoda. Prvobitno je ovo rađeno kroz primenu znanja i iskustava u mehanici i elektronici, a početkom 70-tih smo se uključili i u razvoj softvera. Danas, osim u Švajcarskoj, kompanija posluje i na lokacijama u Nemačkoj, UK, Austriji, Srbiji, Singapuru, Bugarskoj i Hong Kongu.

U Beogradu je, 2013. godine, kompanija Zuhlke otvorila svoj prvi razvojni centar. Fokus kolega u ovom centru, prvobitno je bio na primeni znanja u softverskom inženjerstvu, a od 2018. godine i na projektima koji zahtevaju ekspertizu i znanja u mašinstvu i elektronici. U Srbiji tim broji preko 100 ljudi koji kroz distribuirani razvoj rade na različitim projektima. Ovakva vrsta razvoja omogućava timu koji se nalazi na više lokacija fleksibilnost i pronalaženje odgovarajuće ekspertize, a sve uz kompetitivnu cenu i garanciju istog kvaliteta isporuke kao da tim radi na jednoj lokaciji.

2019 u fokusu 

Trendovi na svetskom tržištu definitivno su imali uticaj i na poslovanje naših klijenata i partnera. I pored toga, uspeli smo da radimo na većem broju projekata nego prethodnih godina i sarađujemo sa svim lokacijama u Zuhlke grupi, a sve to kroz Blokchain tehnologije, Mixed Reality, IoT, Mirkroservisnu arhitekturu i u različitim sektorima: finansijskom, medicinskom, sektoru telekomunikacija i industrijsko-mašinskom sektoru.

Fleksibilni modeli zaposlenja 

Još krajem 2018. započeli smo projekat kojim smo hteli da promenimo pristup “standardnom zapošljavanju”. Godinama unazad sami pristupi i okolnosti sa kojima se ljudi suočavaju su dinamičniji, i smatrali smo da je neophodno da pronađemo nov oblik angažovanja koji bi bio baziran na konceptu: “Potrebe ljudi kroz život se menjaju, i model saradnje bi trebalo da to isprati”.

Kako ovo u praksi izgleda? Pogledajmo kolege koje završe fakultet, oni imaju potrebu da steknu što više znanja, kako kroz intenzivniji rad na projektima sa iskusnijim kolegama, tako i kroz veliki broj obuka koje su neophodne za njihovo usavršavanje. S druge strane, određene kolege bi htele da nastave dalje akademsko školovanje, a da ujedno imaju dosta dodatnih treninga. Sve ovo, uz mogućnost da rade manje od ubičajenog broja sati. Nakon toga, kada steknu određen nivo znanja dolazi potreba za povećanjem odgovornosti, povećanjem primanja, ali, svakako, uz spremnost da doprinose više i samom poslovanju. Naravno, kada se životne okolnosti promene, na primer zasnuju porodicu, želeli bi prvenstveno više slobodnog vremena. I sve to, opet, dok se situacija, ponovo, ne promeni, pa potrebe budu drugačije.

Shodno ovome, odlučili smo da inoviramo način rada i odnosa sa kolegama. Prvo povećavajući autonomiju i odlučivanje u radu, kao i povećanje fleskibilnosti da svake godine, u zavisnosti od trenutnih potreba, izaberu paket koji će odgovarati njihovim trenutnim životnim okolnostima. Ovakav model i pristup nije nešto što je zastupljeno na tržištu Srbije, a ima veoma malo primera i u svetu. Uvereni smo da je ovaj pristup budućnost u zasnivanju radnog odnosa u Zuhlke kompaniji, a i na tržištu rada, i sigurni da ćemo nastaviti evoluciju istog i učiti iz ovih prvih koraka.

Globalna Mobilnost  

Ovu godinu obeležio je i rast lokacija u Singapuru, Hong Kongu i Sofiji. Ovakvo širenje omogućava i kolegama iz Srbije, da kroz program globalne mobilnosti rade 6 – 12 meseci u Aziji ili na nekoj od postojećih lokacija u Švajcarskoj i Nemačkoj. Ovakvi programi, smatramo, zaista nude jedinstvene prilike da se upoznaju nove kulture, radi blisko sa klijentima i pomogne rast novih lokacija. Iz ovih razloga se dosta kolega već u 2019. godini odlučilo za ovakav korak, a još više njih, prijavilo se za isti u narednoj.

Šta nas čeka u 2020? 

Kroz implementaciju nove strategije čeka nas i dosta izazova.

Nastavićemo rad na evoluciji modela zapošljavanja u smeru još veće autonomije u radu. Bitno nam je da podstičemo ovakvo razmišljanje i oblikujemo infrastrukturu i procese koji bi doveli do uspostavljanja self-managed timova, odnosno kompletnih unita bez menadžmenta.

Takođe, otvorenost kompanije se dosta povećava. U skladu s tim, preuzećemo aktivniju ulogu u građenju ekosistema – mreže partnerskih kompanija, organizacija i freelancer-a koji će sa nama raditi na projektima kroz nove modele saradnje. Ostvarićemo veću saradnju sa domaćim organizacijama i startupima, tako da ćemo i nov prostor, u koji ulazimo 2020. godine otvoriti kao centar za inovacije i ljudima koji nisu zaposleni u kompaniji.

Očekuje nas dosta izazova gde i pored istih, želimo da nastavimo rast i širenje lokacije u Srbiji. Imajući u vidu trenutne globalne ekonomske prilike ovo sigurno neće biti jednostavno, ali smo uvereni da će kvalitet ljudi i njihova konstantna predanost biti razlog zbog kojeg ćemo i 2020 godinu moći da zovemo uspešnom!

Izvor: BIZLife magazin