Da li znate da i odeća utiče na UNAPREĐENJE: Kako se obući u kojoj FAZI KARIJERE?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Ono što nosimo na poslu zaista može da napravi razliku, čak i u današnje vreme kada je sve moguće, kada se ljudi u kompanijama oblače opuštenije i ne važi svuda strogi „dress code“.

U nedavnoj studiji Roberta Halfa (područje SAD), većina profesionalaca (86%) i menadžera (80%) su rekli da izbor odeće utiče na nečije šanse da bude unapređen.

A 44% starijih menadžera reklo je da moraju da razgovaraju sa zaposlenima o njihovoj neprimerenoj odeći, dok je trećina (32%) poslala zaposlene kući zbog onoga što nose, piše Fastcompany.

Ne zanemarite činjenicu da će većina ljudi tokom svog radnog veka proći kroz nekoliko različitih karijera ili stadijuma u karijeri, a svakodnevno razmišljanje o tome šta obući postaje bitnije nego ikada.

Ovo su neki od saveta kako se treba obući za posao u odnosu na to u kojoj ste fazi karijere – na početku i kasnije kada vas unaprede:

Početak i prve godine karijere

Kada počinjete svoju karijeru, prvi utisak je vrlo bitan. Aleksandra Houel, asistent na Meredit koledžu za dizajn napominje da ako su vas zaposlili, to znači da ste već proveli neko vreme u kancelariji i da bar malo znate o kompanijskoj kulturi, što uključuje i neka očekivanja u vezi sa tim šta je pogodno obući.

Bez obzira na to da li je u pitanju „casual“ stil, „business casual“ ili formalni stil na vašem novom poslu, obucite se za nijansu formalnije. Ako je vaš menadžer na razgovoru za posao nosio farmerke, patike i duks, bilo bi malo previše da vi dođete u odelu (bez obzira na pol). Zato je najbolje da se obučete poslovno a opet ležerno. Pantalone i polo majica za muškarce, a cigaret pantalone i udobna bluza ili džemper za žene su pravi pogodak.

Unapređenje i promena stila

Da, vaša garderoba mora da se promeni kada dobijete unapređenje, kaže Laura Hendrik, analitičarka za karijeru i radna mesta na FitSmallBusiness.com. Ali samo neznatno, suptilno.

Hendrik kaže da odabir odeće pomaže da se uspostavi autoritet nad vašim kolegama kojima ste sada nadređeni. Na primer, ako članovi vašeg tima nose vintidž majice, ona predlaže da umesto toga vi nosite polo majicu.

Lideri koji su vama nadređeni vas pomno posmatraju. Vas i vašu sposobnost da doprinesete kompaniji na višem nivou, kao i u pregovorima sa klijentima, kolegama i investitorima. Zato ako nastavite da se oblačite kao oni kojima vi treba da dajete zadatke, to suptilno daje znake vašim nadređenima da se bolje uklapate sa kolegama nego sa liderima.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay