„Nikad nisam odustao“
„Moja karijera je tekla kao „rolerkoster” – usponi, padovi, obrtanje naglavačke. Čak četiri puta sam dobijao otkaze, ostajao bez posla. Nisam radio, bilo je dosta teških trenutaka. Ipak, nikad nisam odustao, verujući u sebe kad niko drugi nije verovao u mene i zato sam uspeo“, priča za BIZLife magazin Marko Kambić, Country Manager kompanije Fercam.
„Sada sam na čelu multinacionalne kompanije u Srbiji. Zadovoljan sam postignutim rezultatima, ali uvek može bolje. Ispred nas je još mnogo posla i čekaju nas brojni izazovi. Naš cilj, kroz usvojenu strategiju „FERCAM 2025”, jeste da postanemo regionalni lider u oblasti međunarodnog drumskog transporta. Sa timom ljudi i energijom koju imamo, gotovo sam siguran da ćemo to i postići,“ kaže Kambić.
Kakve veštine mora imati neko ko se bavi logistikom?
U jedan logistički proces uključeno je više različitih ljudi i sektora koji čine jednu celinu. Da bi sistem dobro funkcionisao, potrebno je da svaki sektor uradi najbolje svoj deo posla, kao i da postoji uzajamna koordinacija među njima. Osoba koja se bavi logistikom mora da ima dobre organizacione i komunikacione veštine, da dobro poznaje posao, prepozna potencijalne probleme i otkloni ih pre nego što se oni zaista i dogode. Na taj način, krajnji korisnik dobija „savršenu uslugu“, iza koje stoji veliki rad i zalaganje celog tima.
Da li takvi ljudi moraju biti i dobri lideri i da li se lider rađa ili uči da se postane?
Ne postoji škola ili fakultet za lidere. Pravi lideri su zaista izuzetni ljudi, koji pokreću stvari unapred i inspirišu druge da budu bolji nego što jesu. Lider se i rađa, morate da imate to nešto u sebi što vas gura napred, ali i postaje kroz rad i odnose sa ljudima. Kombinacija ove dve stvari čine jednog jakog lidera. Moj posao je rad na razvoju i stvaranju novih mladih lidera koji preuzimaju vodeće pozicije u kompaniji. Ponosan sam što mogu da budem na čelu takvog tima za budućnost.
Šta za vas znači biti uspešan u svom poslu?
Kao prvo, raditi posao koji volite, svim srcem, bez kalkulacija. Napraviti jak tim ljudi i radovati se malim pobedama. Svaki pojedinačni uspeh člana mog tima jeste i moj lični uspeh. Biti srećan, graditi kompaniju u kojoj biste želeli da rade i vaša deca, imati poštovanje kolega za rad i rezultate – to je za mene pravi uspeh.
Radite za jedan veliki svetski brend. Koliko se vi poistovećujete sa svojom kompanijom i da li zaposleni u kompanijama moraju da budu pravi ambasadori svojih kompanija?
Porodična kompanija Fercam brend je koji postoji 70 godina. Tri generacije su gradile kompaniju i prema toj tradiciji morate da pokažete poštovanje. Porodične vrednosti promovišemo i mi u Srbiji. Nas je okupila ideja da posao može da se radi na jedan malo drugačiji način, da saradnici dobiju slobodu da rašire krila i iskažu sve svoje potencijale. Zaposleni u Fercamu jesu naši ambasadori i predstavljaju kompaniju u svakom momentu i na svakom mestu, osećajući odgovornost prema brendu i tradiciji.
Koliko način na koji se poslovni čovek oblači mora da bude u skladu sa pozicijom ili odgovornošću koju nosi u svojoj kompaniji?
To je zaista neophodno. Poslovni partneri gledaju na kompaniju po tome kako se njen menadžment ponaša, kakve ima manire i kako je obučen. Samo odelo ne čini čoveka, ali dosta govori o njemu i, uz sve druge kvalitete, dobro ga upotpunjuje. U formalnim prilikama pojaviti se adekvatno obučen stvar je bontona i kulture, iskazuje poštovanje sagovornika, kao i institucije u kojoj se nalazite.
Izvor: BIZLife
Foto: BIZLife/Sanda Mokanić