“Odelo je deo imidža koji je slika koja ide ispred nas”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

Nataša Pavlović je već 11 godina u marketingu u retail-u, u jednoj od najvećih kompanija u Srbiji. Trenutno je na poziciji izvršne direktorke marketinga u kompaniji Mercator-S. Pitali smo je koja je najvažnija lekcija koju je naučila u tom periodu.

„Budžeti, savremene tehnologije, društveni i masovni mediji, veštačka inteligencija i slični alati nisu nikada sami po sebi zaslužni za uspeh u marketingu. Oni pomažu kreativnim ljudima da svoju kreativnost još bolje izraze. Zahvaljujući svim godinama iskustva u marketingu, potpuno verujem da marketing čine ljudi”, kaže ona.

Da li postoji neki događaj ili neka kampanja za koje smatrate da su bili presudni za vašu karijeru? Da li se karijere određuju na osnovu takvih stvari ili na osnovu vrednog i upornog rada?

Bila sam direktorka marketinga brenda IDEA kada su nastajale potpuno autentične prodavnice, kao što su IDEA Dorćol, IDEA Beograđanka, IDEA Organic, i lokalne kampanje „Beograd, grad vaših IDEA” i „Verujem u IDEU”. Bila sam direktorka marketinga brenda IDEA i kada je nastala jedna od najvećih CSR akcija u Srbiji – „IDEA karavan”. Učestvovala sam u razvoju danas najvećeg programa lojalnosti u Srbiji – „SuperKartica”. Bez obzira na to, mislim da je za uspeh u karijeri važno s kim radite. Ako tim ima znanje kojim može da kreira nešto novo, ako ima disciplinu koja ga drži da ne krene linijom manjeg otpora i ako ima strast da napravi nešto značajno – onda to mora dovesti do zajedničkog uspeha i projekata koji će obeležiti karijere svima koji su u tome učestvovali.

Šta biste vi savetovali nekoga ko sada počinje karijeru na polju marketinga?

Uči! Iz knjiga, onlajn, na fakultetu, od kolega, prati trendove u svetu, uvek gledaj budućnost, budi par koraka ispred… Tržište se menja, ponuda se menja, kupac se menja – marketing se stalno menja.

Šta danas znači biti uspešan u svom poslu?

Uspeh u poslu je uspostaviti ravnotežu u tome da tim postiže vrhunske rezultate, a da je atmosfera u kojoj radite dobronamerna, prijateljska i kolegijalna. Što ste dalje od te ravnoteže, dalje ste od sveukupnog uspeha.

Imaju li danas uspešni poslovni ljudi vremena za sebe?

Imaju. Ne mogu da kažem da je uvek lako, ali sigurno je jedini put ka sreći. Svaki čovek ima svoje lične ambicije, ciljeve koji nisu vezani za posao i oni su različiti. Kako sam mama dvoje dece, uvek se trudim da, pored posla, nađem vremena za sebe, a samim tim za svoju porodicu.

Koliko uspeh jednog poslovnog tima zavisi od vođe tima, tj. od lidera? Da li je ključ u lideru ili u celom timu?

Lider ima zadatak da usmerava tim, a tim ima cilj da stvara rezultate. Lider bez tima je osoba koja ima ideje, ali od toga nema nikakve koristi, a tim bez lidera je grupa ljudi koja može nešto da radi, ali niko ne zna zašto to radi. Dakle, nema dobrog lidera bez dobrog tima i obrnuto.

_________________________________________________________

Koji je bio vaš prvi posao?

Od početka karijere sam u marketingu. Prvi posao sam dobila preko projekta „Prva šansa” i postala sam pripravnik u marketingu, a svoj put dalje nastavila sam kroz različite pozicije u okviru marketinga IDEA-e, od asistenta, specijaliste za ATL i BTL, rukovodioca, sve do spajanja kompanija IDEA i Mercator, kada sam postala direktor marketinga brenda IDEA i, nakon pet godina, na svoju desetogodišnjicu rada, preuzela sam današnju poziciju izvršnog direktora marketinga kompanije Mercator-S. Kako je to izgledalo? Iz ove perspektive, idealno, ali dug je to put, koji je nekad lepo popločan, a nekada se i sapletete, ali ono što je sigurno i što mi je moja kompanija pokazala na mnogim primerima jeste da se rad, upornost i, pre svega, znanje – uvek cene.

____________________________________________________________


Koje su karakteristike jednog dobrog lidera?

Dobar lider je psiholog, a samim tim je i empatičan. Što bolje razumete ljude i njihovo ponašanje, bolju komunikaciju imate i stvarate međusobno poverenje i integritet. Pored toga, mora da bude kompetentan, da ima veliko znanje, da drži disciplinu u radu, da motiviše ljude oko sebe i da zna šta je važno za postizanje rezultata.

Koliko način na koji se današnji menadžeri oblače važan za biznis kojim se bave?

Odelo je deo imidža koji je slika koja ide ispred nas i prva poruka koju šaljemo. Priroda posla koji radimo uslovljava i način oblačenja, ali smo svi različite ličnosti i od toga “naša slika” ipak najviše zavisi.

Da li vama poslovna garderoba predstavlja svakodnevno opterećenje ili svakodnevni izazov?

Pre bih rekla – uživanje.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: BIZLife/Sanda Mokanić