Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Premijum brend zahteva i premijum imidž“

    Presudan momenat u karijeri Zorana Đurića, generalnog direktora kompanije Miele u Srbiji, bio je poziv da se priključi formiranju Miele tima na poziciji servis menadžera. Pre toga je bio zaposlen u firmi svog oca, a odluka da je napusti bila je ogroman iskorak iz zone komfora, jer je, kako kaže, postojalo očekivanje o nasleđivanju uspešnog porodičnog biznisa.

    „U tom momentu sam shvatio da sporo idemo napred sve dok smo uljuljkani i, na neki način, zaštićeni. Upravo ta misao je savet koji bih od srca dao svakom mladom čoveku. Osim toga, podjednako važno je konstantno učenje, proširivanje vidika i unapređivanje veština. Svi imamo svoje ambicije, ali i predispozicije, pa u odnosu na njih treba postaviti ciljeve i vredno i uporno raditi na njihovom ostvarivanju. Kada čovek zna gde želi da dođe, naći će i način da tamo stigne”, kaže Đurić.

    Često imamo priliku da čujemo da uspešni ljudi zarad svojih karijera žrtvuju privatni život. Kakav je vaš stav o tome?

    Veliki mislilac Konfučije rekao je: „Izaberite posao koji volite i nećete morati da radite ni jedan dan do kraja života.” Sa ovim se u potpunosti slažem. Sa takvim pristupom pojam radnog vremena gubi svoj smisao. Sigurno postoje poslovi i pojedinci koji se po završetku radnog vremena prebace iz poslovnog u potpuno privatni „mod”, ali moj posao nije takav. Za mene radno vreme ne postoji i ja „živim svoj posao”. Ovakav odnos verovatno je navika koju sam stekao u formativnom periodu, tokom koga sam radio i odrastao u svojoj firmi. Ipak, smatram da „živeti svoj posao” ne znači apsolutno fokusiranje na rad niti potpuno žrtvovanje porodičnih trenutaka i vremena sa prijateljima. Balans između poslovnih obaveza i ličnih zadovoljstava smatram neophodnim za regeneraciju utrošene energije. Bez njega može doći do pregorevanja i prezasićenja, što postaje opasno i za karijeru i za privatni život.

    Svestan sam da u današnje vreme ima ljudi koji voljno zarad poslovnog zapostavljaju privatno. To je nešto što poštujem i što mogu da razumem. S druge strane, smatram da sam ja ostvaren na oba polja, a dokaz za to je što sa osmehom ulazim i u kancelariju i u kuću.

    Koliko danas vlasnik firme, direktor, menadžer određenog sektora, tim lider mora da bude lider u svakom smislu te reči? Da li je liderima u poslovnom svetu danas dozvoljeno da imaju neku manu?

    Naši stari su govorili: „Nema glave bez mane.” Lider mora biti osoba koja ima energiju, harizmu, koju ljudi slušaju, poštuju i prate. Zato se lider i ne postaje preko noći, jer liderstvo podrazumeva poverenje, a sticanje poverenja je proces. Ispoljavanje sopstvenih mana je nešto na šta ponekad ne možemo da utičemo, a kada ljudima koje vodimo pokažemo da ih, zapravo, imamo i da smo ih svesni, put sticanja poverenja je kraći.

    Kao neko ko voli svoj posao i kompaniju u kojoj je zaposlen, sebe smatram jednim od najboljih ambasadora Miele brenda i takav stav uvek i zastupam

    Iako se smatra da je dobra poslovna praksa gledati stvari dugoročno, malo je danas onih koji imaju strpljenja za to. Da li ste vi poklonik dugog, temeljnog rada na nečemu ili ste pristalica kratke i efikasne realizacije?

    Ovo se već može smatrati pitanjem konkretnih radnih zaduženja. Neko na mojoj poziciji mora strateški razmišljati o dugoročnom cilju. To je, zapravo, moja najveća odgovornost. Dugoročni cilj je podeljen, sastoji se iz mnogo kratkoročnih ciljeva i ostvarivanjem svakog od njih korak smo bliže dostizanju vizije. Osim toga, strpljenje je neophodno, jer se preko noći ništa ne ostvaruje i iza ozbiljnih rezultata i uspeha obično stoji predan i temeljan rad.

    Da li, kada prisustvujete sastancima i upoznajete ljude, sebe percipirate kao „gospodin Miele” ili „gospodin Đurić”? Da li je i koliko važno da se ljudi koji rade u kompanijama, posebno na nekim visokim pozicijama, poistovete sa svojom kompanijom?

    Kao neko ko voli svoj posao i kompaniju u kojoj je zaposlen, sebe smatram jednim od najboljih ambasadora Miele brenda i takav stav uvek i zastupam. Mislim da svaki nosilac visoke pozicije mora da poprimi „DNK” same firme i da, jednostavno, živi u skladu sa njenom filozofijom.

    Balans između poslovnih obaveza i ličnih zadovoljstava smatram neophodnim za regeneraciju utrošene energije. Bez njega može doći do pregorevanja i prezasićenja, što postaje opasno i za karijeru i za privatni život.

    Koliko je način na koji se današnji menadžeri oblače važan za biznis kojim se bave? Koliko vi obraćate pažnju na poslovni stil koji gradite?

    Pozicija menadžera u nekoj kompaniji u velikoj meri nosi i ambasadorsku funkciju. Vi ste, zapravo, promoter svoje firme i odgovorni ste za to kakav utisak ćete ostaviti u kontaktu sa eksternom javnošću. A svi znamo da je prvi utisak vizuelni, tako da vaš stil, svakako, utiče na to kako će vas druga strana percipirati. Zbog toga je ovo nešto o čemu zaista vodim računa.

    ____________________________________________________________

    Koji je bio vaš prvi posao?

    Svoj prvi posao dobio sam u očevoj firmi. On se bavio zanatskim uslugama, konkretnije, popravkom kućnih aparata, tako da sam već od osnovne škole, kao šegrt, dobio svoje prve radne obaveze. One su me naučile odgovornosti, fokusiranosti i doprinele mojoj spremnosti da kontinuirano učim i razvijam se.

    ____________________________________________________________

    Pošto je Miele premijum brend, da li i prvi čovek tog brenda u Srbiji treba svoj imidž da gradi na tom premijum nivou?

    Apsolutno! Smatram da se to od mene i očekuje, imajući u vidu brend za koji radim i poziciju na kojoj se nalazim. Srećna okolnost je to da tu i nisam morao mnogo da se trudim, jer mi je imidž uvek bio jako bitan.

     

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE