Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poštovanje i prihvatanje različitosti grade snažnu kompaniju

    Svakodnevno vidimo da kompanije ulažu sve veće napore da se predstave kao mesta na kojima se zaposleni osećaju dobro, rade angažovano i mogu da uspostave balans između poslovnog i privatnog života. Ukratko, to je rad na kompanijskoj kulturi, koja je sve važnija tema HR-a i biznisa uopšte.

    METRO je kompanija koja posluje u Srbiji od 2005. godine, a gotovo trećina zaposlenih je tu od početka, sa stažom dužim od 15 godina u kompaniji. Ipak, znamo da je tržište trgovine i veletrgovine dinamično, te da je izazov uspostaviti dobru atmosferu među kolegama, koja može da traje toliko dugo.

    O tome kako je to moguće, koji put treba da se pređe, pričamo sa Jovanom Anđelić, direktorkom ljudskih resursa u METRO-u.

    • Kako Vi opisujete kulturu kompanije i kako je stvarate u METRO-u?

    Ukratko, kompanijsku kulturu doživljavam kao osećaj u stomaku sa kojim ustajemo ujutru, spremamo se i dolazimo na posao. Taj osećaj će biti prijatan jer delimo iste vrednosti i pravila ponašanja, a u slučaju METRO-a svaki odnos se pre svega bazira na poštovanju. Poštovanju kolega, kupaca i poslovnih partnera. Poštovanje donosi i toleranciju, razumevanje potreba naših kolega, preciznu komunikaciju, spremnost na učenje, ali i mogućnost da pogrešimo, bez straha od posledica, već da razumemo da ćemo moći da učimo na svojim greškama. Sa takvom osnovom orijentišemo se na naše kupce, jer samo ukoliko su oni zadovoljni našom uslugom i imamo dobre odnose, možemo reći da poslujemo uspešno.

    • Vi ste među prvim kompanijama u Srbiji koje su javno istakle da LGBTIQ osobe u METRO-u mogu raditi slobodno i bez straha. Zašto mislite da je važno da se o tome govori?

    Mi poslujemo u preko 30 zemalja i uslužujemo više od 16 miliona kupaca, koji su različitih nacionalnosti i verskih pripadnosti, različitih političkih uverenja, svih starosnih doba, ali i različitih seksualnih orijentacija. Mi znamo da je za naš posao neophodno da razumemo sve različitosti, da ih prihvatimo i da će nam to pomoći da poslujemo održivo i dugoročno u svetu koji se neprestano menja. Istovremeno, da bismo razumeli svet oko sebe i bili pouzdan partner ugostitelja i preduzetnika, gradimo atmosferu prihvatanja u kompaniji. To znači da se borimo protiv bilo kakvog vida diskriminacije, uključujući i one prema LGBTIQ osobama.

    Znamo da je položaj LGBTIQ osoba često suočen sa brojnim izazovima i mi njima, ali i svima ostalima, dajemo priliku da imaju siguran posao u METRO-u. To je suština naše politike raznolikosti i inkluzije – da svako može da bude ono što jeste, bez straha od diskriminacije po bilo kakvoj osnovi!

    • Da li se ovo odnosi na svih 1200 zaposlenih, te i na kolege u METRO radnjama?

    Naravno, svi koji rade u METRO-u znaju da mogu da se izraze, podele svoje stavove i mišljenja, ali uvek uz toleranciju i poštovanje. To naravno podrazumeva puno rada i truda da budemo pažljivi jedni prema drugima. U METRO-u rade ljudi koji dolaze iz različitih društvenih okolnosti, iz različitih sredina, sa različitim spektrom potreba – što puno govori o atmosferi, odnosno kulturi koja postoji u našoj kompaniji. METRO je kuća dobrih i vrednih ljudi, a to je prilično snažna poruka sa kojom se naši zaposleni slažu.

    • Šta je recept za stvaranje takve kulture?

    Svaka kultura, porodična ili poslovna, počinje od vrednosti u koje verujemo i koje negujemo, kao i ponašanja koje oslikavaju te vrednosti.  U slučaju porodice roditelji su ti koji deci služe kao uzor, a u poslovnom okruženju tu ulogu preuzimaju rukovodioci, u našem slučaju od člana kompanijske uprave do šefa odeljenja u našoj radnji. Zato toliko govorimo o poštovanju, razumevanju, toleranciji, iskrenosti, otvorenosti za promene, prijatnoj i preciznoj komunikaciji i međusobnoj brizi. Takvo ponašanje onda izlazi iz kuće, u slučaju METRO-a pokazujemo ga i prema našim kupcima. To su univerzalne vrednosti, koje se temelje na osnovnim ljudskim pravima, što govori da je briga o čoveku i timu najvažnija. To se posebno pokazalo kao tačno tokom pandemije. I kada smo poslovali u neizvesnim okolnostima, svi smo bili usmereni na zdravlje, bezbednost i brigu o kolegama. Tada su do izražaja došle vrednosti, koje smo godinama negovali, prepoznavali i isticali kao važne, jer su krizne situacije one u kojima se pokazuje pravo lice kompanije.

    Zaposleni u METRO-u su i kroz najteže trenutke, kao i u redovnim situacijama, prolazili uvek zajedno, brinući jedni o drugima, a iz ove krize izlazimo svi na okupu u okviru naše METRO kuće.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Komentari

    • Ana

      Žvaka za medije. U Srbiji kolege me žele da rade sa nekim ko izgleda drugačije pa ni poslodavci ne žele da ih zaposle. O kakvoj ravnopravnosti pričate?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE