"POTOP" kruzing industrije: Režu troškove REZANJEM brodova

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “POTOP” kruzing industrije: Režu troškove REZANJEM brodova

    Industrija kruzinga jedan je od najteže pogođenih segmenata turizma, a s obzirom na to da niko još jasno ne vidi svetlo na kraju tunela, najpoznatije svetske kompanije za kružna putovanja krenule su u kresanje troškova od kraja jula.

    I to kresanje koje predviđa ne samo mirovanje, nego i demontažu, odnosno rezanje postojećih kruzera koji su poslednjih nedelja završili u Turskoj ili Italiji, u gradovima Aliaga, odnosno Piombino.

    Iako svetske kompanije nerado izveštavaju o konkretnim brodovima kojima su namenile “smrt u sekačima”, zasad je poznato da su u Aliagi završila tri broda: brodovi Monarch i njegova “sestra” Sovereign kompanije Pullmantur Cruises, te Carnival Fantasy kompanije Carnival Cruises, inače najveće kruzing kompanije u svetu sa sedištem u Sjedinjenim Američkim Državama.

    “Smrt” u Piombinu u naredna tri meseca dočekaće i kruzer Costa Victoria, takođe u vlasništvu Carnival Cruisesa, jedan od prvih brodova koji je osuđen na demontažu kao posledicu teške koronakrize, pandemije koja, prema pisanju Financial Timesa, Carnival Cruisu mesečno iz džepa izbija oko milijardu dolara, koliko je potrebno da bi ta kompanija održavala trenutno usidrenu flotu.

    Prema procenama CLIA, najvećeg međunarodnog kruzing udruženja, pandemija je sprečila kružna putovanja za otprilike 32 miliona putnika, a iako su početkom avgusta neke kompanije nastavile putovanja na manjim kruzerima, većina velikih i dalje ne plovi, što se na dnevnoj bazi reflektuje na njihovoj zaradi, odnosno gubicima.

    Logičan potez u takvim je uslovima je usidravanje, pa čak i demontaža postojećih brodova, od kojih dobar deo završava u rezačima, dosta ranije nego što bi se to dogodilo u normalnim okolnostima.

    I ikona među kruzerima u “drobilici”

    I dok prosečan kruzer u prodaju ili rezalište obično ide nakon 30 do 40 godina službe, Costa Victoria na rezanje je stigla pre 24. rođendana.

    U promet je puštena 1996. godine, mogla je prevoziti 1928 putnika, a izvesno je da neće biti jedina koju će ova kompanija demontirati. Carnival Cruise najavio je da će umiroviti najmanje šest svojih brodova, a zasad je poznato da je na rezalištu u Turskoj završio i njihov Carnival Fantasy.

    Reč je o kruzeru iz 1990. godine koji može primiti 2052 putnika i koji je u ovoj godini dobio status najstarijeg broda u Carnivalovoj floti. Iako je u vreme nastanka bio prilično inovativan, danas ga smatraju nepraktičnim jer je nešto manji te mu nedostaju balkonske kabine, a s prosečnom težinom od 70.3 tisuće tona, spada u lakše Carnivalove kruzere.

    U istom sekaču u Turskoj završili su i Pullmanturovi Monarch i Sovereign. Prvi je star 30 godina i težak 74.000 tona, a kada je pušten u promet, 1991. godine, bio je jedan od najvećih kruzera na svetu koji je mogao prenijeti 2700 putnika.

    Sovereign je svojevrsna ikona među ljubiteljima kruzera: kad je brod pušten u promet 1988. godine, smatrali su ga prvim megakruzerom jer je imao pet paluba sa staklenim dizalima, bio je krcat fontanama i mramornim bazenima, što se u to vreme smatralo revolucionarnim konceptom.

    Sa 73.000 tona, Sovereing je bio najveći dotad izgrađeni brod, iako su ga u međuvremenu brojni kruzeri nadmašili po pitanju veličine i opreme.

    Penzionisanje dela svoje flote najavila je i kompanija Norwegian Cruise Line, iako nije precizirala o kojim je tačno brodovima reč, ali američki mediji spekulišu o više od 20 kruzera kojima će ove godine, zbog pandemije, odzvoniti.

    Izvor: Novac.hr

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE