Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    PREDUZETNIČKA PRIČA: Kad je posao na stabilnim temeljima uspeh dolazi postepeno

    Proizvodnja kozmetike za Milu Litvinjenko bio je posao u kojem je do izražaja došla njena kreativnost. Sa poslom je počela pre nešto više od dve decenije i do danas svoj posao radi sa istim entuzijazmom i strašču.

    “Dogodio se momenat ‘prepoznavanja’. Osetila sam da je to posao u kojem bi do izražaja došla moja kreativnost. U tom trenutku niko se u Srbiji nije bavio ozbiljno dekorativnom kozmetikom. Nisu praćeni trendovi ni kada su ambalaža, nijanse proizvoda a ni sami proizvodi u pitanju”, kaže Mila.

    Sa poslom je počela pre skoro 21 godinu. Firma je osnovana u decembru 1996. godine u Nišu pod nazivom “Aura doo” kao preduzeće za proizvodnju i promet kozmetike.

    [preporucene_vesti ids=“253079″]

    Ime Aura potiče od latinske reči aurum, što znači zlato i sjaj zore a aura je takođe i fluidna svetlost koja okružuje ljudsku figuru.

    “Ideju sam dobila prilikom posete Cosmoproof-u u Bolonji, najvećem sajmu kozmetike na svetu”, kaže Mila i navodi da je na početku njen početni kapital iznosio oko tadašnjih 300 nemačkih maraka.

    Na početku rada problema je bilo na pretek, kaže ona navodeći da su prednjačili odbojnost i nepoverenje prema domaćem proizvodđaču, nadmoć crnog držišta i tada važeći Zakon o kozmetici koji se nije menjao od 1974. godine.

    “Svi ti problemi doneli su nam nova iskustva i saznanja i danas ne postoji problem već izazov i samo je pitanje za koje će vreme biti savladan”, objasnila je ona.

    Principi kojima se rukovodi u poslovanju je pre svega činjenica da se krajnji potrošač nalazi na početku i na kraju svega što radi.

    “Potrebno je predvideti, prepoznati potrebe potrošača i pružiti mu najkvalitetniji proizvod i uslugu. Kod nas se podrazumeva kvalitet poslovanja u svim segmentima rada, u odnosu prema zaposlenima, dobavljačima i široj društvenoj zajednici. Pre više od 10 godina uveli smo ISO standard i ako to od nas zakon nije zahtevao a od pre godinu dana radimo po GMP standardu koji se zahteva u farmaceutskoj ali ne i u kozmetičkoj industriji. Zbog svega toga mi svoje proizvode možemo da izvezemo u bilo koju državu”, istakla je Mila.

    Ona smatra da od početka uslovi poslovanja na tržištu nisu bili idealni, daleko od toga. Nestabilna politička i ekonomska situacija uticale su na posao. Takođe, na posao se negativno odrazio neregulisan sistem naplate i postojanje crnog tržišta.

    aura_kozmetika

    “Započeti rad u takvim uslovima nas je učinio snalažljivim, prilagodljivim i sposobnim da predviđamo kritične momente i donosimo odluke koje će umanjiti njihov uticaj na posao”, smatra ona.

    Izazovi sa kojima se danas susreću na nju i njen tim deluju stimulativno.

    “Radimo sa istom ako ne i sa još većom strašću nego na početku. Prethodne dve godine su bile pune izazova. Proširil smo svoje proizvodne pogone, prilagodili ih GMP standardu. Trudimo se da u svakom momentu pratimo svetske trendove i da svojom inovativnošću i kvalitetom ne prestajemo da iznenađujemo krajnjeg potrošača. Izazovi su nam sada tržište severne Evrope, proširivanje tržita na Bliski istok, povećanje izvoza”.

    Mila kaže da svako ko razmišlja da započne svoj privatan biznis bi trebalo da izabere posao koji voli i koji ga ispunjava.

    “Potrebna je upornost, istrajnost, stalno sticanje noviz saznaja, otvorenost ka promenama i inovacijama. Trebalo bi biti strpljiv jer rezultati ne dolaze preko noći ali dolaze postepeno ako je kuća postavljena na zdravim temeljima”, zaključila je Mila.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE