Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    PREDUZETNIČKA PRIČA: Kako su tri mame stvorile fabriku unikatnih i dizajniranih dečijih proizvoda

    Modni brend namenjen deci “Gugadžina” osmislile su dve sestre i kuma iz potrebe da stvaraju i rade nešto korisno a da pri tom imaju dovoljno vremena za porodicu.  Marija Marjanović kaže da poslovna situacija u kojoj se nalaze mame u našoj zemlji nije zavidna ali su one su bile odlučne u nameri da uspeju.

    Jedna od njih je bila na porodiljskom odsustvu sa posla na koji je znala da se neće vratiti, druga je upravo dobila otkaz kao tehnološki višak a treća je radila kao slobodni umetnik.

    Inače, pre nego je Gugadžina postala modni studio, bila je izmišljeni prijatelj Marijinog sina Luke, pronađenog na crtanom liku sa zavese na tuš kabini.

    Dizajn studio osnovan je u februaru 2013. godine zajedničkim snagama familije i prijatelja, koji su svako na svoj način i koliko su mogli doprineli da Gugadžina postane ono što danas jeste – mala fabrika unikatnih i dizajniranih dečijih proizvoda.

    Olga Pankeričan je po struci ekonomista, Milica Pajić je diplomirani keramičar, a Marija Marjanović diplomirani kostimograf. Tri mame, umetnice i preduzetnice, dokazale su da se može, uz pomoć vrednog rada, kvalitetnog obrazovanja i snažne volje, postići nešto više – posao koji se s ljubavlju i bez stresa obavlja svakog dana sa odličnim rezultatima.

    Marija kaže da im je za početak posla bio potreban početni kapital u iznosu od 5.000 evra i to je bilo dovoljno da se postavi proizvodnja sa osnovnom radnom ekipom i materijalima za prvu kolekciju.

    gugadzina3

    „Bilo je dosta tehničkih i birokratskih problema i ograničenja. Gotovo tri godine bilo je potrebno da se bez plata sa puno entuzijazma dođe do nekog profita. Nikada nismo imale podršku od države ili drugih fondova. Isprobavale smo razne kanale prodaje, Fejsbuk, online shop, išle na mnoge domaće i međunarodne sajmove“, priča Marija.

    U maju ove godine otvorile su prvu Gugadžina prodavnicu u centru Beograda i tada su shvatile da se višegodišnja žrtva isplatila.

    „Tržište još nije spremno za ono što odskače i izdvaja se svojim dizajnom. Pogotovo u manjim gradovima u Srbiji. To je stvar koju želimo da promenimo. Ljudi su navikli na određene brendove i konfekcije, misle da ako je nešto dizajnirano i unikatno, automatski je i skupo i nedostupno. Mi smo dokaz da tako ne mora da bude“, objašnjava ona.

    Prema njenim rečima na početku robu su prodavale u raznim dizajn prodavnicama i dečijim radnjama, sa kojima su sarađivali po principu komisione prodaje – što znači da su im robu plaćali  tek kada je prodaju a neprodatu robu su mogli da vrate u svakom momentu.

    „To je stvorilo začarani krug neplaćanja i zatrpavanja vraćenim proizvodima, tako da ovaj vid poslovanja nikako ne preporučujem. Danas stvari stoje drugačije“, kaže Marija.

    Ona smatra da je kupovna moć dosta opala što uslovljava veću borbu na tržištu dečije garderobe. One pokušavaju da uz aktivnosti na društvenim mrežama, popustima i promocijama, održe nivo koji su dostigle ali i da ga premaše.

    gugadzina2

    „Naši osnovni postulati su fer odnos prema zaposlenima, fer trgovina i fer odnos prema kupcima. Deca su naš prioritet i najvažnije nam je da ona budu zadovoljna. Osluškujemo njihove potrebe i oslanjamo se na njihovu nepresušnu maštu.“.

    Marija kaže da bi želala da ohrabri i druge da materijalizuju svoje ideje, da ne posustaju pred nepotrebnim autoritetima i da imaju cilj – jasan i potkrepljen znanjem.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE