Arsići su napustili „sigurnu luku“  i pokrenuli svoj biznis

PinterestFacebookTwitterShare

Bili su zadovoljni svojim poslovima ali su odlučili da napuste „sigurnu luku“ i posvete se privatnom poslu.  Imaju troje dece a najstarije je ovih dana krenulo u prvi razred. Veliborka Arsić je profesor nemačkog jezika i radila je u velikoj međunarodnoj građevinskoj kompaniji. Njen suprug Dejan je završio pravni fakultet i iskustvo u privatnom poslu sticao radeći sa ocem. Ovih dana Arsići kreću u svoj biznis . Otvaraju salon za samouslužno pranje, sušenje i peglanje odeće „LG Laundry Lounge“. Kažu da su konačno ostvarili svoje snove jer rade ono u šta čvrsto veruju. Ovo je njihova priča.

“ Odmah posle fakulteta otišla sam u Nemačku na postdiplomske studije i tada se, kao student, prvi put susrela sa samouslužnim pranjem.   shvativši kolika je prednost takve vrste usluge. Po povratku, radila sam u uspešnim stranim firmama, a poslednjih 10 godina sam radila u kompaniji koja ima 70.000 zaposlenih u celom svetu. Imala sam odlične uslove rada i sjajan kolektiv.  Međutim, suprug i ja smo već druže vreme tragali za zajedničkim biznisom, u kome bismo ispoljili svoj potencijal i udružili snage. Kada smo čuli za ovu franšizu oboje smo je prepoznali kao dobru poslovnu ideju. Odmah smo stupili u kontakt sa vlasnikom licence u regionu“, priča Veliborka.

Odlučila je da posle 10 godina napusti firmu u kojoj je radila i zajedno sa suprugom, se posveti  poslu u koji veruje.

„Duboko verujem da će ovaj svetski popularan trend samouslužnug i uslužnog pranja   promeniti navike naših sugrađana i poboljšati njihov kvalitet života. To je ono za čim smo tragali i čemu smo težili. Ponosni smo što smo pioniri u jednoj takvoj inovaciji i što smo ujedno u prilici da obogatimo turističku ponudu našeg grada, budući da su stranci već naviknuti na takvu vrstu usluga i da je to njihov stil života“, kaže ona.

Njen suprug Dejan kaže da je završio pravni fakultet a radno iskustvo sticao radeći u privatnom biznisu sa ocem.

„Radeći uz njega oduvek sam bio u privatnom poslu. To je bio jedan od pokazatelja mojoj supruzi da u privatnom poslu sam određuješ svoje slobodno vreme, a to mnogo znači, naročito zbog brojnih obaveza oko dece. Baveći se privatnim poslom, stekao sam dosta poslovnog iskustva, koje ću moći da primenim i na ovaj naš biznis”, kaže Dejan.

Veliborka objašnjava da je poznata svetska kompanija LG Electornics 2012. godine otvorila prvi salon ove vrste u Njujorku a kasnije i u gotovo svim svetskim metroplolama. U regionu je njihov prvi salon otvoren u Zagrebu, zatim u Podgorici a sada i u Beogradu.

„Odlučili smo se za ovu varijantu zbog toga što je LG prepoznatljiv brend u celom svetu i ima odlične profesionalne mašine“, objašnjava Dejan.

Kažu da su imali sreću da je jedan bračni par sa decom, u Podgorici otvorio istu franšizu pre njih. Stupili su u kontakt sa njima kako bi se detaljno informisali o poslu u koji su ulazili.

„Pričala sam sa njima. Počeli su da rade pola godine ranije. Rekli su mi da su mašine fantastične, peru odela, nema potrebe za hemijskim čišćenjem, koje je inače već u svetu prevaziđeno, s obzirom na to da takve hemikalije uništavaju tkaninu.  Otišli smo potom u Podgoricu, upoznali se sa tim ljudima i na licu mesta se uverili u sve što su nam pričali. Oni su nam pružili nesebičnu podršku u svemu“, kaže Veliborka.

Ona naglašava da su svoj salon opremili sa četiri mašine za pranje i četiri za sušenje koje imaju kapacitet 10 kilograma. Koriste najbolje deterdžente na tržištu a ovih dana će instalirati i dozatore koji će u mašinu ubacivati potrebnu količinu praška i omekšivača. U procesu pranja koriste i antibakterijski sitem za jorgane, ćebad, plišane dečje igračke. To je posebno važno za restorane, hotele, bolice.  Imajući u vidu da je naša voda puna kamenca, instalirali su i aparat za omekšavanje vode koji omogućava da veš bude mekan kao da je  korišćen omekšivač. Novina je i hladno pranje kojim može da se opere bukvalno sve osim kože. Objekat je salonskog tipa, gde u modernom ambijentu uz TV, časopise i free wifi boravak postaje prijatniji.

Veliborka kaže da su glavni problem imali sa jednom lizing kućom, koja  im je tražila dodatna obezbeđenja u vidu jemaca, pa su se ljubazno zahvalili i sami „iskeširali“ opremu. Zbog toga su umesto u junu ove godine, biznis pokrenuli u septembru.

Prema biznis planu u roku od godinu dana mogu očekivati povraćaj investicije. Sve zavisi od načina poslovanja i koliko će uspeti da otvore tržište. Svečano otvaranje salona predviđeno je za 20. septembar a tog dana u Belvilu će biti organizovana kampanja.

Svakome ko razmišlja da uđe u privatan biznis ovaj bračni par poručuje da ne čekaju pravo vreme, jer ono nikada neće doći, već da ako čvrsto veruju u svoju ideju, krenu odmah.

„Treba preseći i krenuti srcem u nešto. Poručila bih svima koji imaju  želju da pokrenu sopstveni biznis, da odbace strah od neuspeha i pokušaju.. Posebnu poruku imam za žene, naročito ako već jesu ili planiraju da se ostvare kao majke, da se upuste u preduzetništvo, jer privatan biznis nudi veću fleksibilnost i finansijsku slobodu. Usudite se da prepoznate prilike, one su svuda oko vas“, poručila je Veliborka.

Izvor: BIZLife

Piše: Tanja Njegomir

Komentari 3

  1. Alex

    Sada ste ispunili sve u životu…

  2. Goran

    Hrabro i dobro. Tako se jedino može ući u privatni biznis.

    Jedino moram dati komentar na nestručne primedbe koje su rezultat komercijalnih priča prodavača opreme iz Hrvatske. LG mašine nisu najbolje na tržištu. Bar toliko su dobre i tzv “komercijalne” mašine mnogo poznatijih proizvođača profesionalne opreme /LG je tek pre par godina počeo proizvodnju ovih poluprofesionalnih modela mašina, a dotad se bavio proizvodnjom samo kućnih mašina/.Na našem tržištu već duži niz godina radi više takvih perionica sa opremom IPSO, SPEEDY QUEEN, IMESA, MIELE.

    Konstatacija da “nema potrebe za hemijskim čišćenjem, koje je inače u svetu već prevaziđeno” podseća na lažne reklame proizvođača deterdženata. Žalosno je da obrazovani ljudi daju ovakve paušalne ocene ne poznavajući dobro tehnologiju delatnosti kojom žele da se bave.
    “Wet cleaning” je malo više od onoga što oni u ovom momentu stvarno nude svojim mušterijama
    i to tzv. “mokro čišćenje” još uvek nije potisnulo hemijsko čišćenje već je dobra dopuna za isto. Voda i
    “najbolji deterdženti” ne skidaju mnogo fleka o čemu će se novi preduzetnici tek upoznati kad počnu
    da rade.
    Činjenica je da zbog sve veće proizvodnje odeće od sintetičkih materijala u poslu održavanja odeće raste udeo klasičnog pranja i “mokrog čišćenja”, ali u mnogim slučajevima hemijsko čišćenje je nezamenjivo ako želite da očistite svoju odeću. Wet cleaning kao jedna od supstitucija klasičnog hemijskog čišćenja je nastao kao rezultat sve strožijih zakona o upotrebi isparivih otapala, prvenstveno u nekim zemljama SAD i u EU. I pored značajnog unapređenja tehnologije ono još uvek nije uspelo u potpunosti da zameni hemijsko čišćenje klasičnim i alternativnim otapalima već je još uvek samo dobra dopuna.

    I još jedan savet. Morate se odlučiti da li ćete prati bolnički ili hotelski veš, jer je nespojivo da se to radi u istim mašinama bez obzira na antibakterijska sredstva koja koristite.

  3. Maxa

    Bravo za hrabre Arsiće !
    Slušajući teoretičare poput Gorana, koji štite svoje staromodne teorije i brendove za koje rade, mladi i preduzetni ljudi u Srbiji, verovatno nikada ne bi sami ušli u ovakve projekte.
    Još jednom BRAVO !