„Beocapra“ vraća značaj kozarstvu: Ništa bez malih porodičnih kompanija (FOTO)

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Ukusi moga kraja

Male porodične kompanije i gazdinstva na najbolji način čuvaju tradicionalne srpske proizvode i recepte po kojima su spremale naše bake.

Međutim, jedan od glavnih izazova za male proizvođače jeste pozicioniranje na novim tržištima. Krajem prošle godine trgovinski lanac Mercator S pokrenuo je u Sloveniji prodaju proizvoda srpskih proizvođača, okupljenih pod brendom „Ukusi moga kraja“.

Jedan od prioriteta Privredne komore Srbije jeste da podrži i podstakne izvoz svojih članica, a uspeh brenda „Ukusi moga kraja“ važan je korak u tom pravcu.

Među proizvođačima pod ovim brendom je i kompanija „Beocapra“ koja u svom sastavu ima farmu i mlekaru. Farma koza je zaživela krajem 2009. godine, kada je 179 koza i pet jarčeva stiglo sa podnožja Alpa u sremsku ravnicu, a već 2010. godine kreće razvoj mlekare i njihovi proizvodi konačno nalaze put do prvih kupaca.


„Poslovanje razvijamo kroz uzgoj koza i proizvodnju namirnica od kozjeg mleka. Krenuli smo sa samo nekoliko proizvoda, ali smo verovali da će se kupcima svideti proizvodi i da će prepoznati kvalitet domaćih proizvoda. Zato danas u brendu „Ukusi moga kraja“ imamo jogurt i sir, a u brendu KOZARI imamo probiotski napitak, jogurt, paster mleko, surutku, beli sir u kriškama, dimljeni sir, sir u maslinovom ulju, sireve sa plesnima i dodacima“, priča Srđan Kovačević, savetnik za tehnologiju i suvlasnik farme „Beocapra“.

Kako ističe, ovako širok asortiman dokaz je da su proizvodi od kozjeg mleka sve traženiji.

Za očuvanje kvaliteta mlečne masti, proteina i drugih sustojaka, po kojima se kozje mleko razlikuje od kravljeg, zaslužna je tehnologija. Za poseban ukus proizvoda, naglašava Kovačević, zaslužni su recepti naših baka, tradicionalni uzgoj koza i potpuno domaće mleko. To je, prema njegovim rečima, presudno za kvalitet. Međutim, pored kvaliteta, neophodna je i podrška države.

„Za razvoj farme i izvoz na druga tržišta mnogo nam znači podrška koju nam daju Ministarstvo poljoprivrede i Privredna komora Srbije. To što stvaramo brend „Ukusi moga kraja“ zajedno sa IDEA prodavnicama, Roda marketima i Mercator hipermarketima, omogućilo nam je da stignemo do potrošača u svaki kutak Srbije“, kaže Srđan Kovačević i dodaje da je razvoj stočarstva veoma značajan i gotovo nemoguć bez sistemske podrške.

Upravo zato su možda najveći proizvođači kozjeg mleka u Evropi Grčka, Francuska, Španija i Holandija. Ove države zajedno stvaraju oko 80 odsto ukupne evropske proizvodnje. Da li će i Srbija uskoro stati uz rame sa ovim velikanima zavisi upravo od malih porodičnih gazdinstava kao što je „Beocapra“.


Sinergijom proizvođača do boljeg plasmana

Pozicioniranje i plasman srpskih proizvoda preko trgovinskih lanaca kao što je Mercator-S, koji u asortimanu ima više od 70 odsto robe domaćih proizvođača i dobavljača, primer je uspešne priče o rađanju srpske robne marke od „private label“ do prepoznatljivog brenda koji čine proizvodi vrhunskog kvaliteta, pripremani prema originalnim receptima našeg podneblja, koji odgovaraju ukusu izbirljivog evropskog potrošača. Sinergija proizvođača, kvalitetan proizvod i podrška trgovinskih platformi jeste put do veće vidljivosti, bolje tržišne pozicije i novih partnera, ali i unapređenja čitavog sektora privrede.

Izvor: BIZLife

Foto: Ukusi moga kraja