Kada ideja za biznis dođe sa mirazom

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Cat City

Bračni par Jasmina i Dragiša Radulović, pre šest godina započeli su privatan posao. Ne tako uobičajen ali vrlo potreban. Napravili su hotel za mačke. Dragiša nikada nije imamo mačku u kući. Ne seća se da je ikada pomazio ovu životinju, dok nije  upoznao Jasminu. A onda je za jednu noć dobio četiri mačke u miraz. Kada su shvatili da imaju potrebu da im neko pričuva kućne ljubimce dok su na odmoru, rodila se i ideja za biznis. Sada na Zvezdari imaju „Hotel za mačke Cat City“ na dva sprata, sa 23 sobe napravljen po svetskim standardima.

„Jasmina je ranije živela u Hrvatskoj. Rođena je Sarajka pa je posle rata tamo živela. Imala je četiri mačora i dovela ih je ovde. Za jednu noć dobio sam četiri mačke u miraz. Vremenom se javila potreba da nam neko pričuva mačke kada odemo negde na odmor. Prvo smo angažovali agenciju koja se bavi čuvanjem kućnih ljubimaca ali nismo bili zadovoljni. Ključ od stana nam ni do danas nije vraćen a kada smo se vratili zatekli smo haos, nered, prljavštinu. To je bilo 2010. godine. Posle toga smo angažovali prijatelje, ali nismo mogli uvek. Čuli smo da i drugi ljudi imaju potrebu da im neko pričuva kućne ljubimce. Tako smo došli na ideju da otvorimo hotel za mačke. Jasmina je inače veterinarski tehničar i ima desetogodišnje iskustvo u tom poslu“, priča Dragiša.

U posao su ulazili postepeno. Prvo su iznajmili mali objekat od 30 metara kvadratnih sa zajedničkim dvorištem na Čuburi – eksperimentalno. Kako je posao krenuo, preselili su se u veći prostor na Crvenom krstu a zatim i u sadašnju kuću na Zvezdari 2016. godine.

„Ovo je bilo ono što smo tražili jer je teško naći nekretninu koja nam odgovara – da ima poseban ulaz za hotel a poseban za nas, da imamo prostor gde možemo da živimo, da postoji otvoren prostor, terasa…Pregradne zidove i sobice za mačke pravljene su prema našoj ideji“, priča on.

Jasmina kaže da je ovo porodičan posao i da su se tome posvetili maksimalno. Moguće je da imaš radno vreme, ali je potrebno da budeš prisutan 24 sata jer su u pitanju živa bića, smatra ona.  Na početku je, kaže, bilo manjih izazova dok nisu u potpunosti savladali sve elemente ovog posla a tržište su osvajali postepeno.

„Flajeri i društvene mreže su nam u početku pomogli da nađemo tržište. Naročito Fejsbuk, koji je naš glavni reklamni kanal, kao i Google u nekoj meri. Ali u ovom poslu je najvažnija preporuka. U početku je bilo teško, jer ljudi nas nisu znali a u ovom poslu je vrlo važno poverenje. Ljudi dođu i kažu da su nam poverili mačku i da se prema njoj ophodimo kao da je u pitanju njihovo dete. Mi to razumemo i poštujemo, radimo sa velikom ljubavi i entuzijazmom već šest godina i nije bilo lako steći to poverenje“, kaže Dragiša.

Smatra da ovaj posao nije luksuz nego potreba i navodi da su njihovi klijenti ljudi različitih platežnih mogućnosti.

„Naše cene su potpuno transparentne i nismo ih godinama menjali. Uvek insistiramo na All Inclusive varijanti i u našu cenu ulazi hrana, posip, isključivo flaširana voda jer gradska ima mnogo kamenca i slanje izveštaja klijentima. Cena je 1.000 dinara po danu, do 21 dana. Ako je period čuvanja duži mogući su popusti i do 40 odsto. Ukoliko neko ima više maca, druga maca ima popust od 50 odsto“.

Dragiša kaže da su u posao ušli sa minimumom kapitala, uz pomoć prijatelja, porodice i uz svoj veliki rad.

„Kada smo ušli u ovaj poduhvat i napravili hotel sa 23 sobe pomogla nam je jedna naša poznanica, Marija Budimir, koja živi u Americi. Ona je zapravo bila naš klijent ali se nikada nismo uživo videli. Ipak prepoznala je našu ideju i odlučila se da uđe u ovaj poslovni poduhvat. A mi smo bili dovoljno ludi da stavimo sve na kocku“, kaže Dragiša.

Glavni pricipi poslovanja kojih se pridržavaju je maksimalna posvećenost svakoj osobi koja odluči da im poveri mačku na čuvanje i apsolutna posvećenost gostima hotela – macama. Kvalitet usluge je na prvom mestu.

„Prema nekim procenama, a teško je doći do preciznih podataka, u Srbiji ima više stotina hiljada vlasničkih maca i sigurno isto toliko ili nekoliko puta više, nevlasničkih.  To je veliko tržište. U Srbiji postoji još nekoliko pansiona za mačke, ali hotel ovog tipa, vrste usluge i standarda, ne postoji. Tržište je veliko i mi bismo bili srećni kada bi se pojavio još neko, sa sličnim konceptom, jer bi to nama pomoglo u reklami. Ne bi morali sve sami. Rast klijenata iz godine u godinu dokazuje da se ne zna koji je limit ovog posla“, smatra on.

Planova za budućnost ima ali ključni su vezani za mogućnost da dođu do svoje nekretnine i u nekom trenutku naprave  Cat Taxi. Dragiša kaže da ovaj, kao i drugi preduzetnički poslovi, nisu za svakoga, već samo za one koji su spremni da prihvate taj način života.

„Ljudi se generalno dele na one koji mogu da rade posao od devet do pet i one koji to ne mogu. Mi spadamo u ovu drugu grupu. Zato ljudi moraju da raskrste sa sobom šta im odgovara. Jer preduzetnički život je jedan potpuno drugačiji život. To je pakao unutar raja, ali kada vidite da ste nešto postigli sami, da ste ni iz čega stvorili nešto, to je velika stvar“, kaže Dragiša.

Izvor: BIZLife

Foto: Cat City

Piše: Tanja Njegomir

Komentari 5

  1. Milica

    Svaka cast. Presrecna sam sto sam vas pronasla prosle godine.

  2. Ivana

    Odusevio me ovaj clanak, jer sam mackoljubac

  3. Arsic Biljana

    Divni i predivni. Sve preporuke od nas. Gosti smo od 2016.redovno i imamo samo reči hvale. Pozdrav od nas i Viskija!

  4. Nikica

    Od 2014 družimo se da Jasminom i Dragisom , divni ljudi ,profesionalci sa velikim srcem punim ljubavi i razumevanja za naše cupavce!!!

  5. Pingback: Šta se desi kada ideja za biznis dođe sa mirazom? Hotel Cat City! - Lepa Reč