Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je Marija Šarapova izgradila „biznis-imperiju“

    Počeci ruske teniserke Marije Šarapove vezuju se za selidbu iz Rusije u SAD sa ocem Jurijem (Yuri). Nijedno od njih nije znalo engleski jezik (ili su znali vrlo malo), a ipak je postala zvezda tenisa sa samo 7 godina.

    Imali su svega 700 dolara u džepu i nisu mogli sebi da priušte auto, pa su na treninge dolazili biciklom. Kada je napunila 7 godina, ispostavilo se da je Šarapova i tada bila previše mlada da bi pohađala čuvenu tenisku akademiju Nika Bolitijerija. Međutim, njen otac je radio raznorazne poslove sve dok ona nije napunila 9 godina i krenula u pomenutu školu.

    Kada je i njena majka došla u SAD, godinu dana kasnije, Šarapovu su školovali kod kuće, kako bi imala više vremena za treninge i kako bi se fokusirala na tenis.

    To je bila žrtva koja se, naravno, isplatila. Do svoje 18. godine Šarapova je bila najplaćenija sportista na svetu – to je titula koju drži već 11 godina. Zatim, osvojila je srebrnu medalju na Olimpijskim igrama, i jedna je od samo 10 žena koje su osvojile sva četiri Grend Slema u svojoj karijeri. Njen talenat joj se višestruko isplatio, ali i njen fizički izgled – visoka devojka duge, plave kose. O tome svedoče multimilionerska sponzorski ugovori brendova kao što su: „Canon“, „Porsche“, „Nike“, „Head“ i „Evian“, itd.

    I modna industrija je takođe učestvovala u celoj ovoj priči – Ana Vintur, koja obožava tenis, stavila je Šarapovu na naslovnu stranu „Teen Vogue“ magazina. Takođe, njen 18. rođendan sponzorisala je „Motorola“.

    Šarapova danas ima 31 godinu i još uvek aktivno igra tenis, a na listi je 29. Ni njen portfolijo u svetu biznisa ne trpi – „Sugarpova“, njena linija slatkiša stara 6 godina; investicije u „Ultimate Fighting Championship“, „Sugargoop“ kozmetička linija i aplikacija „Charly“ čiji korisnici mogu da šalju poruke poznatima. Zatim, tu je i njeno partnerstvo sa arhitektom Denom Mejsom (Dan Meis) na projektu za dizajniranje teretana u hotelima.

    I kao i svaki preduzetnik, ona zna koliko je bitan timski duh i podrška. Ima veoma malu grupu ljudi na koje može da se osloni i čije mišljenje vrlo ceni. „Postoji razlog zašto je bitno da imate tim da vam čuva leđa. Zato što oni mnogo više znaju o nekim stvarima od vas i mogu da vam pomognu,“ kaže Šarapova.

    Ako zamislimo da je Šarapova lider tima, drugi najbitniji čovek je Maks Ajzenbad, koji je uz nju od 11. godine. On je uključen u sve što se dešava, bez obzira odnosi li se to na sport ili neke sekundarne stvari. Za Entrepreneur je izjavio da smatra da bi Marija Šarapova bila odlična u biznisu, možda čak bolja nego u tenisu, jer je izuzetno samokritična i takmičarski nastrojena.

    Detalje o raznim preprekama u biznisu i brendu Sugarpova možete saznati OVDE.

    Izvor: BIZLife, Entrepreneur

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE