Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je Marko iz Raške ukusom svog kraja OSVOJIO Evropu, Ameriku i Australiju (FOTO)

    Planinsko blago je porodična firma iz Raške koja je svojim proizvodima od najkvalitetnijeg voća iz podnožja Kopaonika uspela da osvoji svetska tržišta Evrope, Amerike i Australije, čuvajući ukus prirode i tradiciju ovoga kraja.

    Ova firma, osnovana 2015. godine, odnedavno sa još nekoliko srpskih proizvođača predstavlja svoje proizvode na tržištu Slovenije pod zajedničkim brendom „Ukusi moga kraja“.

    Prepoznajući značaj stvaranja srpske robne marke od „private label“ do prepoznatljivog brenda koji čine proizvodi vrhunskog kvaliteta, Privredna komora Srbije će nastaviti da pruža podršku razvoju izvoznih potencijala svojih članica.

    Želja da sa porodicom nastavi život u rodnom kraju i iskoristi potencijale koje on nudi, bila je inspiracija Marku Pantoviću, vlasniku firme, da pokrene biznis koji bi mu omogućio rad u prirodi i u skladu sa prirodom.

    „U malim mestima je teško zaraditi za život, ali ja sam odlučio da želim da ostanem ovde. Volim da budem u malom gradu i želim da moja deca odrastaju ovde. Tako sam došao na ideju da bi jedan ovakav biznis, koji je potpuno povezan sa prirodom, mogao da bude dobar za mene i za sve druge koji rade sa mnom“, objašnjava Marko.

    Prema njegovim rečima, osnovna ideja je bila da se kroz najkvalitetnije proizvode čuva srpska gastronomska kultura, ali i da se očuva lokalna proizvodnja i privreda ovoga kraja.

    „Naš pristup je takav da tradicionalnu srpsku gastronomsku kulturu upakujemo u teglu. Zato apsolutno ništa od industrijskih mašina ne koristimo u proizvodnji. Sve radimo ručno. Tako su radile naše bake, tako radimo i mi. Svi naši proizvodi napravljeni su isključivo od domaćeg voća i povrća koje je uzgajano u podnožju Kopaonika i okolini. Na taj način pravimo džem koji ima ukus naših krajeva, ali i pomažemo lokalnu privredu da radi i proizvodi još više. Svi sa kojima radimo su u poslednjih pet godina povećali proizvodnju i krenuli sa uzgojem nekih novih kultura“, sa ponosom ističe Marko.

    Svoje proizvode izvoze na tržišta Evropske unije, Amerike ali i Australije i Meksika, a ovu činjenicu primaju kao potvrdu kvaliteta. Kako kaže, to je možda i najvažniji test kvaliteta, a u prilog tome možda najbolje govore i brojke, koje nisu male.

    „Prošle godine smo izvezli 115.000 jedinica u Meksiko i više od 80.000 u Australiju. Nedavno smo počeli da ih izvozimo i u Sloveniju, gde je prodaja premašila i najoptimističnije prognoze“, naglašava Marko i dodaje da su tradicionalni srpski proizvodi u svetu nešto potpuno novo i da će izvoz domaćih srpskih proizvoda biti sve značajniji.

    Prema njegovim rečima, kupci su posebno oduševljeni drenjinama zbog specifičnog ukusa, kao i zdravstvenih svojstava koje ovo voće ima. Početnicima u biznisu savetuje da istraju u svojoj ideji, a ističe da je za uspeh presudna podrška porodice i ljudi sa kojima sarađuje.

    „Na početku bude malo teško. Zato je najvažnije da podršku imate u porodici i u ljudima sa kojima radite. To je presudno. Uz to će doći podrška i od ljudi od kojih kupujete sirovine i od ljudi kojima prodajete gotove proizvode“, objašnjava on.

    Zajedničkom saradnjom do uspešnijeg nastupa na novim tržištima

    Značajna je podrška koju Ministarstvo poljoprivrede i Privredna komora Srbije pružaju svojim aktivnostima usmerenim na promociju izvoza, ističe Pantović, dok im je uključivanje u velike lance dobavljača i plasman proizvoda preko trgovinskih lanaca i dobavljača omogućilo da steknu nove kupce, a hoteli na Kopaoniku da svoje proizvode uključe u gastronomsku ponudu namenjenu turistima koji posećuju ovu planinu.

    Ovakav vid zajedničke saradnje proizvođača i podrška trgovinskih platformi doprinosi većoj vidljivosti, boljoj tržišnoj poziciji kvalitetnih srpskih proizvoda i novim partnerima, ali i unapređenju čitavog sektora privrede.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Ukusi moga kraja

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE