Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je Vladimir stvorio jednu od najuspešnijih pivara u Srbiji?

    Potekao je iz radničke porodice i sa svojih 10 prstiju izgradio sve što danas ima. Ali je od početka znao šta hoće. Kaže da je vaspitan da se kroz život kreće poštenjem, znanjem i integritetom. Školovao se za ono što danas radi i zapošljava upravo takve ljude. Vladimir Stojković, vlasnik je jedne od najuspešnijih kraft pivara u zemlji „Dogma“, koja je za nešto više od dve godine, koliko postoji, uradila nezamislivo mnogo. Ovo je njegova priča.

    „Privatnim poslom počeo sam da se bavim kada sam shvatio da sam čovek incijative i da volim da kreiram stvari a s godinama je došlo do toga da imam dosta dobre socijalne veštine i da mogu, nakon što nešto stvorim, to dobro prezentiram i prodam. Sama ideja o pivari došla je još tokom srednje škole. Rodom sam iz Majdanpeka ali sam srednju školu učio u Negotinu jer je tamo postojala poljoprivredna škola i hteo sam da se školujem za poljoprivrednog tehničara. Pred kraj srednje škole došao sam na ideju da bih mogao da se bavim mikropivarom, to mi je delovalo interesantno“, kaže Vldimir.

    Nakon toga, došao je u Beograd, studirao Poljoprivredni fakultet – smer prehrambene tehnologije i diplomirao na pivu. Svoj diplomski rad posvetio je pivima sa lekovitim biljem a kasnije ga primenuo u biznisu. Prvo je počeo da radi u jednoj destileriji, tamo je bio šef proizvodnje, tehnolog u usponu, najmlađi na sceni…No uprkos pregornom radu i mnogobrojnim priznanjima, shvatio je da to ipak nije za njega i da se nedovoljno cene njegovi kvaliteti.

    „Doneo sam odluku i počeo da ulazim u preduzetničke vode tako što sam prvo sa dva druga iz Majdanpeka, napravio Miners pub  koji je bio jedan od prva tri paba u Beogradu specijalizovanih za zanatsko pivo.  Nakon toga, svu svoju ušteđevinu dajem za izradu kvalitetnog biznis plana za svoju pivaru i u početku tražim investitore. Međutim, dobijam odgovor kako za to još nije vreme u Srbiji. Ja imam jedan život i ne mogu da čekam, tako da je u septembru 2015. godine „pao“ dogovor između mene i mogu druga iz detinjstva i u novembru registrujemo svoju firmu – pivaru Dogma“.

    Oprema na kojoj su počeli da rade proizvedena je u Srbiji ali su na nju morali da čekaju šest meseci. Za to vreme kuvali su pivo kod svojih drugara kako bi mogli da se pojave na nekim festivalima. Ipak, 20. jula 2016. kuvaju prvo pivo u svojoj pivari i taj datum se i danas vodi kao rođendan firme.

    „Planirani kapacitet je u startu bio 16.000 litara na mesečnom nivou. Do februara ove godine smo radili sa tim kapacitetom a za nešto manje od godinu ipo dana duplirali smo proizvodnju i sada smo na 32.000 litara. Do kraja ove godine ćemo i to duplirati na 64.000 litara jer smo pre nekoliko dana dobili porudžbinu iz Velike Britanije pa moramo da isporučimo 63.000 flašica, što je oko 20.000 litara. Javio nam se čovek koji hoće da u svom distributerskom časopisu predstavi i balkanske pivare pa je odlučio da iz Srbije uzima ’Dogmu’. Uskoro sledi i Beer Fest pa se pripremamo i za taj nastup, tako da je ovo period u kome se radi punom parom“, objašnjava on.

    Od početka poslovanja su počeli da izvoze, u startu u zemlje regiona a do sada su njegovo pivo imali priliku da probaju stanovnici 16 zemalja.

    „Priča sa poslom u Francuskoj je bila nesvakidašnja. U septembru sam dobio mejl od nekog čoveka iz izvesne vino-bir firme, napisao je da bi želeo da ima naše pivo i pitao da li možemo da mu pošaljemo uzorke. U tom trenutku, ovde vidim trojicu Francuza, metalaca koji dolaze sa Brutal festa iz Češke. Ovi žive u Marseju, jedan je blizu Nanta. Pitam ih da li mogu da pošalju brzom poštom uzorke, dajem im novac, oni pristaju i pomažu nam – ovom stiže pivo. Kaže, oduševljeni su pivom i u novembru stiže porudžbina. Pitam o kojoj količini pričamo. Kažu između 15.000  i 20.000 flašica. To nam je u tom trenutku bilo sjajno“.

    Vladimir kaže da može da se pohvali i da je njegova pivara radila najpoznatiju američko-srpsku kolaboraciju u 2018. godini.

    „U pitanju je pivara Flying Dog koja postoji skoro 30  godina. Napravili smo pivo Galaxy Flying Dogma i to pivo je otišlo za dve nedelje….Amerikanci su napravili i film o meni koji će 11. septembra ove godine premijerno biti prikazan u Vašingtonu. Pozvali su nas i idemo u Ameriku“, priča sa ponosom Vladimir.

    On najavljuje da će ovih dana na njihovom Youtube kanalu početi emitovanje serijala video klipova u kojem će poznati ljudi, koji su probali njihva piva, pričati o svojim utiscima.

    „Serijal se zove ’Moja dogma’. Juče je bio Jovan Memedović, koji će učestvovati u serijalu. Učestvovaće i Srđan Erceg, komentator na Sport klubu. I ja sam nekada komentarisao golf na Sport klubu. U serijalu se pojavljuje i bubnjar benda Artan Lili, imaćemo basketaša Raduljicu – urbane likove koji pričaju o svojoj dogmi. Zašto smo pivaru nazvali Dogma? Ljudi često prave grešku kada tu reč povezuju sa religijom. Dogrma je zapravo nešto što se ne dovodi u ptanje. Hteo sam da dam do znanja da u naš kvalitet ne treba sumnjati“.

    Svima koji razmišljaju da započnu svoj biznis Vladimir poručuje da se ne boje posla i problema već da se uhvate u koštac i počnu nešto da proizvode.

    „Ja sam došao iz radničke porodice. Otac je bio mašin bravar a majka je jedina žena koja radi na onim velikim kamionima u rudniku. Sebi sam rekao – možeš ti ovde da uradiš nešto kvalitetno, u svojoj državi ali da uvek budeš građanin sveta. Poruka za sve, a naročito mlade ljude, je da se ne plaše rada i da proizvode nešto. Znam da ovde mnogo ljudi voli „laki novac“ i zaradu preko noći, ali ja mislim da ne treba bežati od svojih 10 prstiju i treba ući u košnicu. Moja životna deviza je da treba stalno da se krećeš, nema stajanja“, poručio je on.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE