Kako porodičan biznis s početka prošlog veka može i dalje da traje

PinterestFacebookTwitterShare

Restoran sagrađen 1928. godine i danas je na istim temeljima. Manjao je vlasnike a sadašnji naziv dobio je 1950. godine. Restoran „Stara Srbija“ na Vračaru, ove godine slavi 90 godina od osnivanja. U vlasništvu je jedne porodice a danas ga vode dva brata. U prizemnom objektu je lociran restoran, poznat u gradu kao stecište gurmana i znalaca dobrog zalogaja. U sastavu se nalazi i konoba urađena u tradicionalnom etno stilu.

„Porodični privatni posao, kojim su se naši roditelji bavili duže od 30 godina, nastavili smo brat i ja. Nekako nam je to bio logičan sled. Bavili smo se različitim delatnostima u okviru porodične firme. Ugostiteljstvo je kasnije, sasvim slučajno postalo sfera našeg interesovanja. Iako nam ugostiteljstvo nije primarna delatnost, mi danas ne možemo da zamislimo savremeni način poslovanja bez Stare Srbije. Ova godina je jubilarna, jer slavimo 90 godina od osnivanja, na šta smo posebno ponosni. Kroz vekove je ovaj restoran ostao na istim temeljima“, priča Rade Alavanja.

Kada su počeli da se bave ovim poslom bilo je mnogo problema. Od uređenja prostora, izbora radnika, organizacije, nabavke neophodnih sredstava za rad, sastavljanja menija….

„Kada ste na početku svaki problem deluje vam mnogo veći nego što u suštini jeste. Danas, posle 10 godina, svi ti problemi s početka deluju lako rešivi…..čak ponekad poželim da ponovo kroz to prođem. Napravili smo dobar tim, koji savršeno funkcioniše i kada mi nismo prisutni“.

Njihov meni postao je prepoznatljiv po tradicionalnim jelima, karakterističnim za našu srpsku kuhinju, koja ne mogu da se naruče baš u svakom restoranu.

„Danas je nabavka mnogo jednostavnija,  jer postoje specijalizovane firme, koje se bave snabdevanjem restorana. Svake godine renoviramo po neki detalj, trudeći se da ne narušimo izgled unutrašnjeg prostora, jer se gosti baš u takvom okruženju osećaju prijatno“, priča Rade.

Prema njegovim rečima, i danas poroblema u poslovanju ima, jer su oni sastavni deo svakog biznisa. Oni se, međutim, trude da ih rešavaju u hodu, vodeći računa da se to ne odražava na poslovanje, jer kafanu ne čine zidovi nego ljudi u njoj.

„Beograd postaje turistički grad, svetska metropola. Prepun je restorana, ugostiteljskih objekata, noćnih klubova…Trudimo se da zadržimo kvalitet, dobru atmosferu i tradicionalnu kuhinju. Iskreno se nadamo da u tome i uspevamo“.

On smatra da mladim ljudima danas nije lako da započnu privatan posao.

„Pored početnog kapitala, potrebna je hrabrost, istrajnost, volja, naporan rad, ali ne treba gubiti nadu. Svaka upornost u životu se isplati, pogotovo ako radite ono što volite, ne doživite ga kao posao, već samo kao zadovoljstvo. Da mogu da vratim vreme, prvo bih otvorio Staru Srbiju, a onda sve ostalo….“, poručio je Rade.

Izvor: BIZLife

Piše: Tanja Njegomir