Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako se SREDNJOŠKOLCI snalaze u agrobiznisu?

    UČENIČKA KOMPANIJA je licencirani program svetske organizacije Junior Achievement koji omogućava učenicima srednjih škola da osnuju i vode svoje kompanije, sa realnim proizvodima i uslugama. Pre kraja školske godine kada je neophodno da kompanije zatvore, srednjoškolci imaju priliku da se takmiče na regionalnom, nacionalnom i evropskom nivou. Pod okriljem organizacije Dostignuća mladih, u Srbiji je ove godine osnovano 189 učeničkih kompanija, a neke od njih vam predstavljamo u ovom broju.

    Učenička kompanija BIO CARE

    Gumene bombone od šargarepe i maslačka? Zvuči čudno ali je zapravo vrlo ukusan slatkiš. Mladi Kragujevčani iz Medicinske škole “Sestre Ninković” ručno prave ove bombone koje ne sadrže glukozu, a kao aktivne supstance tu su inulin, beta karoten i tanin. Maslačak sami beru a šargarepa je iz bašte dede jedne od učenica. “Nevernim Tomama” rado pokazuju pozitivan izveštaj Instituta za javno zdravlje u Kragujevcu. Cena teglice sa 20 bombona je 200 din.

    Učenička kompanija CHARPIK

    “Za veći prinos – agropomoć”, slogan je učenika specijalnog informatičkog odeljenja Prve kragujevačke gimnazije koji su napravili sistem za rano alarmiranje o mogućem nastanku bolesti određene poljoprivredne kulture, kao i modul za automatsku prehranu. Priznaju da nisu prvi koji su se toga setili ali da jesu prvi u primeni NarrowBand tehnologije u poslovanju. Cenu su formirali na osnovu proizvodnje malog obima, i ona iznosi 15,000 din. za sistem za alarmiranje, odnosno 16,500 din. za modul za prihranu.

    Učenička kompanija BIO ALLY

    Srednjoškolci kruševačke Medicinske škole svoj proizvod nazivaju “organskom infuzijom u prahu” a autor ovog teksta može da potvrdi energetsko dejstvo ovog instant napitka. Leči mamurluk, ublažava glavobolje i stanja mučnine, osvežava organizam, a sve zahvaljujući glavnom sastojku – surutki. Ne sadrži gluten, a šećer i aroma pomorandže daju prijatan ukus ovom “magičnom” prašku. Sve što je potrebno je da u 200 ml hladne vode rastvorite kesicu praška i napitak je spreman. Cena kesice je 50 din.

    Učenička kompanija PIPO

    Idete na odmor a nemate kome da ostavite ključeve od stana kako bi vam zalivao cveće? Učenici Tehničke škole “Kolubara” u Lazarevcu nude vam rešenje. Pipo je uređaj za automatizovano zalivanje cveća, uz mogućnost zalivanja više saksija istovremeno. Poseduje i sigurnosni sistem koji usled pada nivoa vode sprečava oštećenje uređaja. Budući da je izrađen od hladno valjanog lima, pogodan je za farbanje akrilnim bojama te ga možete naručiti u željenoj boji. Cena uređaja je 4,964 din.

    Učenička kompanija TICKER

    Ukus mu podseća na pekmez, vizuelno liči na džem, ali nije ni jedno ni drugo. Ticker nastaje kuvanjem bundeve u crnom vinu, uz dodavanje meda, aromatičnog i lekovitog bilja poput majčine dušice, kao i biljnih proteina koji služe za zgušnjavanje proizvoda. Ovaj recept star 60 godina iskoristili su učenici Poljoprivredne škole u Aleksincu i napravili namaz koji potrošaču obezbeđuje mineralne materije, termostabilne vitamine, esencijalne i neesencijalne aminokiseline, enzime, antioksidanse i značajnu količinu dijetetnih vlakana. Cena teglice od 250 gr je 150 din.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Dostignuća mladih

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE