@misspsychocat: Može li da se živi od INSTAGRAMA? I zašto to NIJE dobra ideja

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife/Represent

„Uspeh“ na Instagramu joj se desio „slučajno“. U početku (2011. godine) nije ni postojala ideja da zarađuje niti je znala da to može da se realizuje. Objavljivala je one fotografije koje su se njoj lično dopale i na taj način je kreirala „sliku o sebi“ na ovoj društvenoj mreži.

Minja Cvetković, na Instagramu poznatija kao @misspsychocat, ovako je počela šarmantno predavanje na Summer get together okupljanju Represent Communications-a gde je govorila o kreiranju svog puta na Instagramu, kao i tome da li može da se zaradi od te društvene mreže.

Kada je imala 1.200 pratilaca na Facebooku, pisala je jednom stranom brendu kako bi volela da sarađuje sa njima. Oni su joj odmah poslali nekoliko haljina, koje je trebalo da nosi na svojim narednim fotografijama i taguje pomenuti brend. Sve to se lepo uklopilo, saradnja je krenula i Minja do danas sarađuje sa tim brendom, samo što je vremenom saradnja “na kompenzaciju” prerasla u rad za platu.

Zbog prepoznatljive i upadljive plave boje kose, crvenog karmina i pin up stila, ubrzo je stekla veliki broj pratilaca, prvenstveno iz SAD-a i Velike Britanije. Zbog toga je i među prvima angažovao jedan britanski modni brend. Međutim, svi angažmani su uglavnom bili bazirani na kompenzacionoj saradnji. To znači da su brendovi Minji slali garderorbu (marame, haljine), a ona se slikala u njima i objavljivala je te fotografije na svom Instagram profilu.

Tek nakon pet godina Minji se javila kompanija Mekdonalds sa upitom: Koliko košta jedan post? Iste godine (2016. godine) Minja je uradila prvu seriju profesionalnih fotografija. Zahvaljujući ovakvom obrtu stvari, stigla je do 100.000 pratilaca.

Minja sada ima priličan broj pratilaca (191.000) i napominje da je presudno da na fotografiji „tagujte što više brendova, da postavljate postove sa kojima će se publika poistovetiti (u njenom slučaju to su selfiji), kao i da odgovarate na poruke i komentare“.

Međutim, iako Minja napominje da od Instagrama može da se živi i da ima ljudi koji tako funkcionišu, ona je ipak tražila (i našla) „full time“ posao.

Zašto?

Zato što će Instagram u jednom trenutku prestati da bude popularna mreža i šta će se onda desiti sa svim tim influenserima? Po njenim rečima nije pametno da vam to bude jedini izvor prihoda. 

S druge strane, ovakav posao zna da bude „dosadan i da se zbog njega učaurite“. Vi nemate svakog dana obaveze i snimanja, već jednom eventualno dva puta nedeljno. Ostalih dana dorađujete slike, sami ili sa fotografom, birate, objavljujete, pratite lajkove, odgovarate na komentare i to je to.

Minji je trebao veći izazov i prešla je na „full time“ posao jer:

  1. Na taj način može da se razvija
  2. Može da nauči nešto novo svakog dana
  3. U svakodnevnoj je interakciji sa ljudima, kada se rađaju najbolje ideje
  4. Dolazi do novih kontakta
  5. Stiče pravo radno iskustvo

Izvor: BIZLife

Foto: BIZLife/Represent