Napustio je profesionalnu košarku i posvetio se ugostiteljskom biznisu

PinterestFacebookTwitterShare

Profesionalno se bavio košarkom 10 godina. To mu je donelo neophodnu samodisciplinu, timski duh i upornost. Studirao je u Americi i svoja znanja preneo u preduzetnički posao. Sagradio je hotel „Iris“ na Zlatiboru i tako nastavio porodičan biznis. Nikola Knežević kaže da mu je upravo privatan posao pomogao da sazri kao osoba i ceni sve što su njegovi roditelji napravili pre njega.

„Na odluku da otvorim hotel ’Iris’ na Zlatiboru uticalo je više razloga. Pre svega želja da nastavim porodičnu tradiciju i iskoristim znanje i iskustvo koje moja porodica ima u ovoj industriji. Veoma sam ponosan na karijeru i uspeh svog oca Veljka Kneževića koji je bio jedan od najcenjenijih i veoma uticajnih ljudi u turizmu i hotelijerstvu na prostorima bivše Jugoslavije. Zahvaljujući hotelu ’Magnolija’ u Bečićima, koji je bio u našem vlasništvu, veoma rano sam imao prilike da se upoznam sa preduzetništvom u ugostiteljstvu i otkrijem izazove i dobrobiti koje ono donosi. Uz to, tokom studiranja u Americi stekao sam veoma korisno i praktično iskustvo u svetu menadžmenta koje sam želeo da primenim u našoj zemlji. Takođe, profesionalno sam se bavio košarkom, što je uticalo na razvoj timskog duha i samodiscipline i upornosti koji su neophodni u preduzetništvu“, kaže Nikola.

Godine 2011. porodica je odlučila da poslovanje u Crnoj Gori preseli na lokaciju koja je atraktivna tokom cele godine.

„Prvi na listi želja bio je Zlatibor, kao destinacija koja je, iz godine u godinu, beležila značajan porast broja turista. Pronašli smo odličnu lokaciju za izgradnju objekta, uspeli da obezbedimo finansijsku konstrukciju i u januaru 2016. godine primili smo prve goste. Danas je popunjenost kapaciteta 75 odsto tokom cele godine, dok se u najaktivnijim mesecima traži soba više“.

Izazovi sa kojima se susretao u poslu bili su u početku vezani za izgradnju hotela i otvaranje objekta, odabir i obuku kadra, pozicioniranje novog brenda na tržištu, privlačenje prvih gostiju, obezbeđivanje vrhunske usluge.

„To nije jednostavan posao i sa sobom nosi dosta izazova, ali sve su to stvari na koje sam bio pripremljen i koje sam, zahvaljujući podršci porodice, uspešno završavao. Bilo bi neozbiljno očekivati da se hotel sa četiri zezdice može napraviti preko noći jer takav objekat zahteva visok nivo usluge i tim koji će o njemu i gostima brinuti kao o svojoj kući“.

Opšte je poznato da u hotelijerstvu i ugostiteljstvu važi samo jedno pravilo, a to je da je gost uvek u pravu. Toga se Knežević i držao.

„Naš moto, kojim se vodimo u svakodnevnom radu, je ’ dođite kao gost, vratite se kao prijatelj’. Ponosan sam što lojalnost naših gostiju potvrđuje da uspešno obavljamo svoju misiju. U hotelu Iris negujemo domaćinsku i porodičnu atmosferu i to je jedna od stvari koji ljudi, koji dolaze na Zlatibor, očekuju. Za to najzaslužnija moja majka Slavica, koja je imala veliki uticaj na kreiranje koncepta“, objašnjava Nikola.

 Ulaganje u razvoj i kvalitet za njega je prioritet i to su principi kojih će se držati i u budućnosti.

„Konstantno se trudimo da u svoju ponudu i programe unesemo novine jer je ovo destinacija sa velikom konkurencijom, koja nas motiviše da konstantno budemo bolji, pratimo aktuelne trendove poznatih svetskih planinskih centara. Težimo ka tome da u budućnosti zadržimo poziciju na kojoj se trenutno nalazimo i našu uslugu dignemo na još veći nivo, kakvu naši gosti i zaslužuju“.

Nikola smatra da perspektivni ljudi sa idejama ne bi trebalo da beže od izazova već da se uhvate u koštac i ostvare svoje snove.

„Trebalo bi da veruju u svoje ideje i vizije i da nikad ne prestanu da veruju u uspeh. Meni kao mlađem čoveku, izgradnja hotela je pomogla da sazrim kao osoboa i da više cenim sve što su moji roditelji uradili i napravili pre mene“, kaže Nikola.

Izvor: BIZLife

Piše: Tanja Njegomir