Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ona je sa 17 godina znala šta hoće – i napravila je svoj biznis

    Jana Stojanović iz Niša  sa 17 godina shvatila je da želi da se bavi privatnim poslom i počela je da radi na ostvarenju svojih planova uz pomoć porodice, iako o poslastičarskom poslu nije znala mnogo. Četvrtu godinu srednje škole završila je vanredno, pohađala je pravni fakultet, ali nakon samo šest meseci shvatila da to nije za nju i upisala u Sofiji HRC kulinarsku akademiju.

    “Vreme provedeno tamo bio je veoma lep period mog života. Prvi put sam srela dosta mladih ljudi sa nekim ciljem u životu, koji su tu došli da bi radili ono što vole, a ne da bi završili fakultet i uzeli diplomu”, objasnila je Jana.

    Osnovala je firmu “Slatki svet” 2012. godine i počela ručno da pravi kolače, torte, čokoladne praline.

    Sajam poslastičarstva u Riminiju za nju je bio prelomna tačka, jer je nakon posete tom sajmu počela potragu za opremom za izradu sladoleda. Italijanska oprema je bila prilično skupa pa je preko interneta  pronašla jednu kinesku firmu i naručila daleko jeftiniju opremu.

    “Upustili smo se u veliki rizik naručujući opremu na taj način, međutim mašine su se pokazale prilično dobro i sa njima još uvek radimo”, rekla je Jana.

    Ona navodi da je ukupna inivesticija u njenu firmu, zajedno sa adaptacijom prostora koštala između 60.000 i 70.000 evra.

    Najveći problem na početku rada bilo je to što nije dobro poznavala posao kao i manjak kontakata sa ljudima iz branše.

    Međutim, bez ikakvih predrasuda, uhvatila se u koštac sa izazovima posla, prihvatila je sve novine koje je  nosio i učeći kroz svakodnevni rad samo nakon šest meseci počela je da pravi kolače i torte.

    “Principi mog poslovanja jesu održavanje konstantnog kvaliteta i rad u malim serijama. Nije mi cilj da prihvatim velike porudžbine zbog kojih bi kvalitet proizvoda koje pravimo morao da trpi. Takođe, rad velikih količina bi mogao da uguši kreativnost”, smatra Jana.

    Ona kaže da neprestano menja recepture, traga za novim ukusima i kombinacijama.

    slatki-svet1

    Firma koju vodi nikada se, kako kaže, nije previše obazirala na trenutne uslove poslovanja, već je uvek pokušavala da sagleda stvari unapred i da se trudi da gradi posao za vremena koja dolaze.

    “Privatan posao jeste težak i jako naporan. Zahteva puno rada i odricanja. Ne postoje vikendi, godišnji odmori I bolovanja. Ali, sa druge strane, daje neverovatnu satisfakciju. To je jedini način poslovanja u kome sve zavisi od vas”, smatra ova mlada poslovna devojka.

    Ona je mišljenja da mladi ljudi imaju strah da započnu privatni posao, ali im poručuje da se kroz rad prevaziđe strah od donošenja odluka.

    Prema njenom mišljenju, uspešnog preduzetnika ne definišu greške koje je napravio, jer njih će uvek biti, već ga uspešnim čini to što je sposoban da posle svakog pada ustane i nastavi dalje.

    “Nije poenta izbeći greške. Greške ćemo uvek da pravimo. Moj cilj je da naporno radim ono što volim i nikada ne bih krenula drugim putem”, poručila je Jana.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE