Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poruka mladih: Poslodavci, BUDITE KUL!

    Kako vide idealno radno mesto, zašto im je sloboda u poslu važna i šta ih motiviše ispričale su nam alumnistkinje programa preduzetničkog obrazovanja Dostignuća mladih

    Sanja Šunjevarić (21), studentkinja marketinga

    ‘’Digitalne’’ generacije su stigle na tržište rada i mogu da ponude kompanijama performanse i brzinu obavljanja poslova koja ne može da se poredi sa generacijama iza njih. Odrasli uz ‘’digitalno’’, mi smo sposobni da multitaskujemo, konstantno istražujemo, veoma brzo usvajamo i primenjujemo znanja. To nas, u rangu očekivanja, kotira izuzetno visoko po pitanju zahteva koje kompanija očekuje da zaposleni ispuni i ostvari na radnom mestu, kako bi postigao i prevazišao ciljeve organizacije.

    Međutim, koji su to zahtevi koje kompanija mora da ispuni da bi privukla nas, pripadnike ‘’internet generacija’’? Jednom rečju, osnovni zahtev je – sloboda. Fleksibilno radno vreme, kreativnost u radu, mogućnost da nam ukažu na nove prilike i da pokušaju da uvedu nove trendove u kompanijsku kulturu – nešto je što morate očekivati i prihvatiti ako želite da zadržite Milenijalce i Zedovce. Naše generacije veoma dobro znaju da osete tržište i prepoznaju prilike koje ono diktira – jer mi ‘’baratamo’’ sa više informacija od svih ranijih generacija i predstavljamo najinformisaniji sloj društva.

    Ovo kompanijama daje jasan znak – ponudite mladima fleksibilne radne uslove i budite podrška u razvoju njihovih ideja i širenju znanja. Mladi žele da budu ‘’sami svoj gazda’’, što znači da su veoma svesni funkcionisanja preduzetništva i imaju biznis orijentaciju – a to je važno za svakog zaposlenog. Koncept ‘’case study’’ takmičenja nam dolazi iz inostranstva gde su kompanije prepoznale priliku da se približe mladima, da ih podrže u njihovom razvoju i pokažu im da razmišljaju o njima, te da je njihovo mišljenje i razmena ideja cenjeno. Upravo takve kompanije jesu neke kod kojih će pripadnici ove generacije rado započeti svoju karijeru jer na taj način grade pozitivan i moderan imidž u njihovoj perspektivi.

    Novi trendovi u zapošljavanju pokazuju da kompanije mladima daju priliku da umesto klasične prakse – vode kompaniju na mesec dana. Osećaj da ste nam dali priliku da razmišljamo ‘’izvan kutije’’ za nas je nešto što ćemo izuzetno ceniti.

    Pustite pripadnike ove generacije da nekad sami definišu svoju poslovnu funkciju – ali uvek slušajte njihove ideje. Postavljajte im nove izazove, ali ih potkrepljujte znanjima. Predstavnici naše generacije su veoma ambiciozni, ali i lojalni – i skloni su marljivom radu ka ispunjenju ciljeva koji su im povereni.

    Žargonskim rečnikom mladih – budite kul. Budite digitalni i budite tamo gde se mi nalazimo. Dajte nam priliku da se zabavimo – ‘’team building’’, igrice na poslu, prostor za odmor, kafa, grickalice i vesela kultura organizacije, sigurno će nas privući. Osluškujte i pustite nas da vodimo. Sigurno ćemo vas, uz potrebnu podršku, odvesti u pravom smeru. Nipošto nas ne ograničavajte lokacijom i mestom rada  – jer mi vas možemo odvesti mnogo dalje ako nam date fleksibilnost i slobodu.

    Anđela Đokić (21), studentkinja biologije

    Svako malo na društvenim mrežama, portalima, u novinskim člancima i video klipovima možemo da pročitamo ili vidimo različite definicije motivacije, savete kako je pronaći, održavati, kako motivisati druge. Često se pominju i „univerzalni motivatori“ odnosno stvari koje će sigurno motivisati i pokrenuti sve nas. Međutim, koliko god smatram da je odlično govoriti o motivaciji i pronalaženju iste, pogotovo u današnjem vremenu kada je velika stopa anksioznosti i depresije među mladima, toliko se ne mogu odupreti osećaju da što je više ponavljamo ova reč gubi na svom značaju. Njen značaj je, ne možemo to osporiti, veliki. Moje skromno mišljenje jeste da „univerzalni motivatori“ ne postoje!

    Krilatica – svi smo mi individue za sebe, ovde i te kako važi! Ono što motiviše mene verovatno neće u istoj meri ili čak uopšte motivisati moje vršnjake. Opet, moram da naglasim da svi mi pronalazimo motivaciju u najrazličitijim stvarima. U mom slučaju, to su drugi mladi i uspešni ljudi, oni koji su isključivo svojim trudom i zalaganjem uspeli da izgrade sebe i svoju ličnost, ljudi koji nam ruše ono što u medijima i okolini često čujemo a to je da u ovoj zemlji ne možeš uspeti ukoliko nemaš „dobra leđa“. Oni mladi ljudi koji znaju svoje ciljeve u životu i hrabro, ne obazirući se na prepreke, koračaju ka njemu. Motivišu me takmičenja, putovanja, upoznavanje novih kultura, ljudi, običaja. Pronalazim motivaciju u trčanju, sportu generalno, jer nije samo prazna reč kada kažu da su sportisti srećni ljudi, zaista to jesu! Dobra knjiga, film, lep razgovor sa prijateljima, festival, posvećeni i nesujetni profesori na fakultetu. Da, da, postoje takvi!

    Izvora motivacije ima na pretek, sve što je potrebno jeste da slušate mlade ljude, dajte im šansu, podstaknite ih da vam pokažu svoj potencijal. Nisu nam potrebni avioni, kule i gradovi da bi nas motivisali, materijalne stvari mogu biti samo privremeni motivatori, dok nam ne dosade.

    Na kraju valjda dođosmo do tog „univerzalnog motivatora“, od koga sam tako bežala na početku. Ukoliko pokušamo da sve gore izrečeno svedemo u par reči, videćemo da pravu motivaciju mladim ljudima ne predstavlja nešto materijalno, već nešto neopipljivo ali toliko snažno da može pokrenuti bujicu promena ukoliko ga upotrebimo.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE