PREDUZETNIČKA PRIČA: Bio sam veoma ponosan na svoju prvu vizit kartu

PinterestFacebookTwitterShare

Goran Milenković otvorio je internet knjižaru 2002. godine, a dve godine kasnije, zajedno sa ocem Milanom, i izdavačku kuću „Dobra knjiga“ iz Beograda. Mesecima je radio, zajedno sa programerima, na izgledu e-knjižare i atraktivnoj ponudi za posetioce.

„Jednostavno sam želeo da otvorim internet knjižaru. Privatnim poslom počeo sam da se bavim dok sam učio gimnaziju. Sećam se da sam bio veoma ponosan na svoju prvu vizit kartu koju sam podelio društvu iz odeljenja, kao i profesorima. Dobru knjigu je osnovao moj otac Milan, posle mnogo ubeđivanja, 2004. godine, dok sam ja paralelno radio i studirao menadžment na FON-u“, rekao je Goran.

Poslovanje „Dobre knjige“ danas se sastoji iz tri dela – internet knjižare, klasične knjižare i izdavanja knjiga.

Njegov otac uspešno se bavio prodajom knjiga „na terenu“ pa je Goran od malena bio okružen knjigama.

Kako je sazrevao, tako je igranje igrica na računaru bivalo manje zabavno, pa se rodila ideja o pokretanju e-knjižare i počela je potpuno nova faza u njegovom životu.

„Godinama sam štedeo novac za početni kapital. Bio sam gimnazijalac i kada sam uspeo da uštedim tadašnjih 1.000 maraka, počeo je rad sa programerima na sajtu. Iznos mog početnog ulaganja je mesecima bio tajna za moje roditelje, koji su kao i većina ljudi u to vreme bili nepoverljivi prema bilo kakvoj vrsti trgovine preko interneta. Kako se moj otac bavio terenskom prodajom knjiga, nisam imao potrebu da ulažem novac u kupovinu knjiga, jer sam koristio njegov lager“, naglasio je Goran.

Bio je veliki izazov učiti i raditi u isto vreme, a prvih godina on je radio sam, dodavao je knjige na sajt, pakovao i slao pošiljke, sastavlja i slao e-novosti.

Prema njegovim rečima to je bio najbolji način da upozna proces rada i poslovanja, jer je mnogo rada potrebno da se stekne poverenje, da se izgradi ime u poslu, da ljudi znaju šta je Dobra knjiga.

Izdavačka kuća Dobra knjiga u svojoj ponudi ima i čuveno i jedinstveno izdanje „Čujte Srbi“ od R.A. Rajsa, knjigu koju je država otkupila u 17 primeraka za biblioteke u Srbiji, kojih ima više od 200.

“U pitanju je knjiga koju bi svaka kuća trebalo da ima. Verujem da će nadležni odobriti inicijativu da postane lektira”, smatra Goran.

Izdavanje knjiga za njega je jedan kreativan proces, a najvažniji principi poslovanja su zadovoljan kupac i poverenje koje se stiče držanjem reči prema svima.

Prema njegovim rečima kada je u pitanju prodaja važno je prepoznati potrebe kupca, biti ljubazan i imati kvalitetnu ponudu.

dobraknjiga

Goran smatra da danas na tržištu postoje brojni izazovi i da je aktuelno ukrupnjavanje kapitala koje obavezuje manje knjižare i izdavačke kuće da bolje rade.

Izazovi su smanjena kupovna moć građana i naplata potraživanja, a prednosti internet knjižare koju vodi su veoma bogata ponuda, brza isporuka i nabavka teško dostupnih i retkih knjiga.

„Sve što nekome treba može pronaći kod nas na jednom mestu. Potrebno je da svrati do naše knjižare sa spiskom ili nam pošalje mejl“, kaže on.

Goran je poručio ljudima koji razmišljaju o pokretanju privatnog biznisa da budu hrabri, da daju sve od sebe da što je moguće bolje nauče posao, istraže tržište i konkurenciju.

„Slušajte mišljenje drugih ljudi ali se ne osvrćite na negativne komentare. Idite uvek dalje i svakim danom se trudite da napredujete“, poručio je on.

Izvor: BIZLife

Piše: Tanja Njegomir