Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    PREDUZETNIČKA PRIČA: Kako od problema napraviti dobar biznis

    Porodičnu firmu za šivenje košulja po meri “Moj Krojač” vode bračni par Mirjana i Miloš Ilić.  Specifičnost njihovog poslovanja ogleda se u tome da kupac svoju košulju može da dizajnira sam preko njihove internet stranice MojKrojac.com a takođe i da interaktivno učestvuje u izboru materijala i određivanju cene.

    “Želja da se na tržište Srbije uvede novi poslovni koncept Tailor Made odeće, lična ambicija, želja za samostalnošću i uspehom su glavni motivi za ovaj koncept”, kaže Miloš.

    Koncept MojKrojač lansiran je 2011. godine kada je i zvanično otvorena njihova porodična firma “M Tim” u Beogradu.

    “Supruga i ja smo bili zaposleni i finansijski nezavisni u tom trenutku pa smo uočili pogodan životni trenutak da energiju uložimo u nešto novo”, objasnio je on.

    Ideja za ovaj koncept šivanja po meri klijenata uz mogućnost ličnog dizajna, potekla je zapravo od problema.

    “Kao čoveku visokom dva metra i teškom 100 kilograma kupovina košulje koja mi dobro stoji bio je nemoguć zadatak. Istraživanjem shvatili smo da na tržištu nije postojao proizvođač košulja po meri a kamoli neko ko ima dobru platformu za prodaju i interaktivno kreiranje košulja”, objašnjava Miloš.

    Prema njegovim rečima u nastanku firme ali i kasnije, najveću pomoć su dobijali od porodice i prijatelja a u nešto kasnijim fazama, otvaranjem novih radnih mesta, dobijali su olakšice u sklopu programa zapošljavanja koji su tada bili aktuelni.

    MojKrojac_21

    Miloš kaže da je početni kapital poslovna tajna ali da su u to vreme razmišljali da za taj iznos novca kupe manji stan u centru Beograda ili splav kućicu ili auto.

    U ovom poslu, kao i u svakom drugom, bilo je velikih izazova i problema.

    “Imali smo priliku, na početku rada, da budemo usko vezani poslovnim odnosima sa više partnerskih firmi sa kojima je saradnja bila jako gorko i izazovno iskustvo”.

    Današnji uslovi poslovanja na tržištu su, prema njegovom mišljenju, i dalje teški. Standard građana je veliki izazov a dažbine prema državi (doprinosi, porezi) su neprimereno veliki. Miloš smatra da je na našem tržištu veoma teško započeti privatan posao ali je još teže opstati. Posao počiva na ljudima a kvalitetan kadar, bilo u proizvodnji bilo u prodaji, je kod nas jako teško naći, smatra on.

    Glavni principi njihovog poslovanja svode se na zadovoljnog klijenta po svaku cenu i proizvodnju visoko kvalitetnih košulja po normalnim cenama.

    Cenu košulje praktično formira klijent u zavisnosti od materijala koji je izabrao a na raspolaganju ima mnogo materijala, specifičnih svojstava i dezena koje je moguće kombinovati.

    moj_krojac2

    Miloš smatra da je za početak privatnog biznisa najvažnije verovati u sebe i svoj proizvod ili uslugu.

    “Ukoliko verujete da imate proizvod koji je nekom potreban, ukoliko možete da objasnite vašim prijateljima i porodici zašto će neko da kupi baš vaš proizvod, imate odličnu osnovu da razmišljate o priatnom biznisu”, kaže on.

    Privatan biznis može predstavljati poslovnu slobodu sa jedne strane ali i test sposobnosti za ambiciozne koji smatraju da su sposobni da naprave nešto značajno i veliko u životu, sa druge strane,  smatra on.

    “Da mogu da vratim vreme krenuo bih istim putem bez razmišljanja. Sve bi isto uradili, koliko god da je naš uspeh koji smo postigli za ovih pet godina mali ili veliki, sve je vredelo. Kreirali smo inovativan, profitabilan mali biznis sa velikim potencijalom”, zaključuje Miloš.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE