Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    PREDUZETNIČKA PRIČA: Kako probuditi dete u sebi?

    Deca obožavaju da prave šatore, svoje skrivene oaze mira, harmonije i beskrajnog veselja. Evocirajujući uspomene iz detinjstva kada je pravila šatore od ćebadi i merdevina, Aleksandra Botić  iz Novog Sada je shvatila da upravo to želi da radi – da se igra i stvara. Po struci pedagog i vaspitač, na tragu ove dečje potrebe došla je na ideju da dizajnira i pravi šatore. Danas je ona preduzetnica koja je uspela da svoju ideju uspešno plasira na tržište.

    “Oduvek sam želela da realizujem neku od svojih ideja kojih je bilo mnogo. Pre 10 godina sam razmišljala o klubu za decu u kojem bi se učile razne veštine. ‘Mushroom’ je bilo prvobitno ime koje sada nosi naziv naših šatora”, kaže Aleksandra.

    Imala je priliku da radi razne poslove – od radijskog voditelja, prodaje u internacionalnim kompanijama do internet marketinga. Uvek je znala da može više i bolje ali joj radno okruženje nije davalo mogućnosti za napredak.

    “Nisam mogla da se pomirim sa činjenicom da radim neki posao osam sati koji samo crpi i jedino zadovoljstvo koje dobijem na kraju meseca je novac. Odlučila sam da batalim sve i pokrenem svoju priču. Evocirajući uspomene iz detinjstva, pravljenje šatora od ćebadi i merdevina, shvatila sam da je to ono što želim da radim. Da se igram i stvaram”.

    Htela je da napravi šator koji deca sama mogu lako da sklope i rasklope, da se platno može lako skinuti i oprati. Nakon par meseci istraživanja tržišta, suprug i ona su osmislili i dizajnirali prvi šator, kontaktirali dobavljače, testirali kvalitet materijala i krenuli u izdradu.

    “Svaki početak je težak. U našem slučaju bio je težak i finansijski i fizički, ali smo stisli zube i rekli sebi – možemo samo da uspemo! Prvi put smo predstavili  ‘Mushroom Tents&Goods’  na Art Eco Marketu u Novom Sadu 2016. godine i ljudi su bili oduševljeni, pre svega dizajnom i namenom, a deca su uživala da se zavlače i igraju. To nam je bio dovoljan pokazatelj da smo na pravom putu”, kaže ona i dodaje da su tada rasprodali sve modele koje su u tom trenutku imali.

    Ljudima se svidela ideja, čestitke su se nizale. Aleksandra kaže da je sva znanja i veštine koje je stekla radeći razne poslove iskoristila za pokretenje

    Mushroom priče.

    “Sva deca u toku svog odrastanja prolaze kroz fazu sakrivanja, zavlačenja, stvaranja svog malog kutka. Evocirajući uspemone iz detinjstva, igara koje sam najviše volela, došla sam na ideju šatora. Dizajnirani su tako da se lako sklapaju i rasklapaju, konstrukcija je od punog kvalitetnog drveta a tekstil isključivo pamuk. Šatori su idealni za motorički razvoj i razvoj logičkog mišljenja. Deca obožavaju da ih sklapaju i rasklapaju”.

    mooshroom

    Veliku podršku imala je od supruga i njegove porodice koja se proizvodnjom nameštaja bavi već 20 godina. Oni funkcionišu kao tim, međusobno se dopunjuju i unapređuju poslovanje idejama i predlozima.

    “Zahvaljujući suprugovoj porodici koja se bavi proizvodnjom nameštaja imali smo sav potreban alat i mašine za izradu tako da smo sva sredstva uložili u kvalitetan materijal. Uvek gledamo da napravimo i neke poklone uz svaki šator. To su obično jastučići oblaćići, zastavice ili vreća za transport i odlaganje”, navodi ona.

    Principi u poslovanju kojih se drži je da posao obavlja profesionalno, pedantno i da poštuje rokove. Aleksandra kaže da je problema na početku bilo a jedan od ključnih bio je – kako naći dobre dobavljače testila, jer je većina materijala koje se plasira na naše tržište lošeg kvaliteta?

    “Uspeli smo da pronađemo nekoliko dobavljača koji su nam izašli u susret i obezbedili manje količine tekstila, jer sve radimo u manjim serijama u tri veličine. Za tekstil i izradu platna sam ja zadužena, tako da uvek biram lepe, jednostavne i atraktivne dezene. Prioritet nam je, pre svega, da šatori budu kvalitetni a kvalitet znači i skupe materijale u našem slučaju”, kaže Aleksandra.

    Prema njenom mišljenju, danas je tržište pretrpano plastikom i gumom a njena zamisao je bila da napravi kutak od prirodnih materijala koji će biti večan i koji deca neće brzo prerasti. Šatori koje će moći da naslede i njihova braća i sestre. Danas u asortimanu imaju tri modela šatora u tri veličine – šator za sobu, plažu i dvorište.

    “Naša merna jedinica nije novac kao većini, već zadovoljstvo i sreća koju stvaramo i dobijamo zauzvrat. Samim tim imamo i dodatnu motivaciju da budemo još bolji i širimo asortiman. Veliko je interesovanje za naše šatore. Dobili smo par ponuda za plasman na strano tržište tako da trenutno radimo na tome i proširujemo asortiman”.

    Aleksandra kaže da konačno može da radi ono što voli i da ne gleda na sat kada će kraj radnog vremena.

    “Trebalo bi da verujete u sebe, da probate sve što želite i kada ne uspete da opet idete napred. Nije važno kojom brzinom, bitno je da idete dalje i da ne odustajete. Jednog dana sav trud i rad se mora isplatiti. Najvažnije je da budete svoji i originalni”, poručila je ona svima koji nameravaju da pokrenu svoj biznis.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE