„Strategija spašavanja na brodu“ može pomoći preduzeću tokom krize

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Svako ko upravlja kompanijom zna koliko neizvesnost može biti izazovna. Nažalost, kako se pandemija koronavirusa širi, neizvesnost je postala nova realnost. Niko sa sigurnošću ne zna šta nosi budućnost, što je dodatni razlog da uvek budemo pripremljeni na sve.

Poznati preduzetnik i ekspert za startape Stiv Blank savetuje da uvek imate pripremljenu “strategiju spašavanja na brodu”. Ovu strategiju vaša kompanija može da upotrebi ukoliko, takoreći, vaš brod počne da tone.

Evo kako da je kreirate:

Stavite na papir mesečne izdatke, odnosno iznos koji vasa kompanija potroši svaki mesec. To podrazumeva fiksne troškove ( zakup prostora, komunalije) kao i promenljive troškove ( poslovna puotovanja, provizije..).

Važno je da znate da ukoliko imate jasan uvid u mesečne troškove kompanije, moći ćete lakše da upravljate protokom novca.

Zatim identifikujte ključne elemente. Zapitajte se koji segmenti poslovanja predstavljaju minimum na kom kompanija može da funkcioniše neometano. Oni su poput osnovne opreme na brodu.

Na samom kraju, procenite štetu. Napravite mogući scenario kako bi pandemija mogla da utiče na vaš biznis u kratkoročnom, srednjoročnom i dugoročnom periodu.

Kratkoročno, možete smanjiti ili potpuno ukinuti promenljive troškove. Srednjoročni i dugoročni planovi zahtevaju malo složeniji pristup. Možete da probate da pregovarate o izmenjenim platama, smanjenju kirije, kao i o određenim promenama u drugim ugovorima.

Onda se osvrnite na to kako vaš novi biznis model funkcioniše. Zapitate se da li je produktivan i da li zadovoljava zahteve tržišta kao ranije. Ako ne, šta je ono što treba da izmenite da bi ste ostvarili željene ciljeve.

I zapamtite: “strategiju spašavanja na brodu” koristite kao poslednju opciju, nakon što ste iscrpeli sve ostale moguće .

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay