Žarko Mikić, Akov rakija: Nikada nije bilo STRAHA OD NEUSPEHA

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Akov rakija

Priča o Trgomen grupi mogla bi da počne isto kao što počinje i na zvaničnom sajtu ove kompanije:

„Počeli smo sa uvozom sanitarije i pločica. Kada smo opremili celo kupatilo, shvatili smo da možemo da opremimo i celu kuću. Kada smo opremili celu kuću, shvatili smo da možemo i da je sagradimo. Da bismo sagradili celu kuću, bio nam je potreban građevinski materijal. Napravili smo ga od materijala kojim smo bili okruženi. Kada smo sagradili celu kuću, shvatili smo da nam je, da bi kuća postala dom, potreban nameštaj i da i njega možemo da napravimo. Kako smo uvozili pločice, tako smo počeli da izvozimo nameštaj, i to u zemlje Evrope.”

Sada ova grupa, koja je, u stvari, porodična firma nastala pre 30 godina u Prištini, u svom sastavu ima kompanije Trgomen nekretnine, Mehanizacija Trgomen, Nest (stvaranje i opremanje radnog i životnog prostora), Royal Wolf (prodavnica najkvalitetnije opreme za lov) i .Rub. (onlajn prodavnica garderobe i asesoara mladih i neafirmisanih dizajnera).

Najnovija priča iz ove porodične firme kreće iz Kraljeva.

„Akov priča nastala je u Kraljevu, kada je naš otac u posebnim prilikama želeo da popije čašicu fine rakije sa svojim prijateljima. Tada je počeo da se bavi proučavanjem tehnologije i procesa proizvodnje do tančina i tako je počeo put stvaranja nove rakije”, s ponosom priča Žarko Mikić, vlasnik destilerije Akov d. o. o., koji dodaje da je rakija deo porodičnog nasleđa, koje deli sa sestrom Žaklinom i bratom Stefanom.

Mikić kaže da im je prvi strah bio kako osvojiti tehnologiju spravljanja kvalitetnog proizvoda.

„Krenulo se ’stidljivo’, nakon toga je usledilo konstantno kvalitetno povećavanje kapaciteta, počelo je osvajanje tehnologije i tehnoloških procesa i procedura, usavršavanje, ponavljanje procesa…”, priča Mikić o procesu koji je trajao nekoliko godina i dodaje da nikada nije bilo straha od neuspeha.

„Jedino pitanje je bilo ‒ kada ćemo uspeti. I ‒ uspeli smo…”

Zašto ste odabrali baš proizvodnju rakije?

Kvalitet rakije posmatramo jednako kao i naše poreklo i naše porodične i tradicionalne vrednosti, u vezi sa kojima ne pravimo kompromise i na koje smo ponosni. I to je, upravo, najvažniji razlog zbog kojeg AKOV rakija u prvi plan ističe vezu nasleđa, vrednosti i ponosa.

Pozivamo sve da pogledaju iza sebe kako bi mogli da krenu napred stabilniji, oslanjajući se na vrednosti koje su deo generacija. Nama je to bilo svojstveno.

Kakvo je danas tržište rakije u Srbiji i kako se Akov uklapa u celu priču?

Tržište je manje-više ilegalno. Koliko god da je zakonom „ograđeno” tržište, nelegalno je bar dva puta veće. Mi se možda i ne uklapamo u ovo tržište, ali mi nudimo nešto drugačije.

Šta je ono specifično ili novo što Akov rakija nudi danas na tržištu?

Posebno, drugačije i neočekivano – mirisi i ukusi rakije sa plodne zemlje Raške, gde je krunisano sedam srpskih kraljeva, dobili su upravo onaj nevidljivi ali neophodni dodir posebnosti, upravo onakav kakav je zamišljao naš otac kada je počinjao ovu neverovatnu priču.

Vi ste praktično prošle godine počeli da promovišete svoj proizvod. Koliko je marketing važan za promociju takve vrste proizvoda?

Važan je da se naš proizvod prepozna na tržištu i da se proba. Sve ostalo je na krajnjem korisniku, koji će znati da odabere.

Koji vam je krajnji cilj?

Da postanemo sinonim za rakiju.

______________________________________________________

ŽARKO MIKIĆ

Žarko se nakon studija u Beogradu na Univerzitetu FEFA vraća u Kraljevo i priključuje porodičnoj firmi. Počinje da se bavi nekretninama, sa fokusom na izgradnji Pegaz kompleksa u Vrnjačkoj Banji.

Njegova druga pasija je proizvodnja rakije i, upravo zato, pored uvoza destilatora, pokreće destileriju AKOV.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Akov rakija