Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    PRIMETAN rast prodaje novih vozila u Srbiji, nema krize za LUKSUZ

    U Srbiji je u prvih šest meseci prodato 15.489 novih automobila, što je za 28 odsto više u odnošu na isti period prošle godine, rekao je Tanjugu predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.

    Kovid kriza nije uticala na prodaju automobila iz premium segmenta i tražnja za njima je bila kao i svake godine, pa su tako prodata, na primer, 642 mercedesa, 312 audija, 69 lendrovera, 60 poršea i 443 BMW.

    Belin kaže da je prošla godina bila specificna zbog „zatvaranja“ od marta do maja, kada je prodaja bila onemogućena.

    „Tradicionalno na našem tržistu najatraktivniji modeli su fijat i škoda, a u segmentu privatnih kupaca kia je dosta interesantna„, naveo je on.

    Ono što je presudno za izbor naših kupaca, istakao je Belin, jeste cena, jer još uvek kupci u Srbiji nisu na nivou da biraju po onome šta nam je potrebno, već po onome što mogu sebi da priušte.

    Kada je reč o premium brendovima, predsednik Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da vodeću ulogu imaju mercedes, audi, jaguar i BMW, koji imaju svoju stalnu klijentelu.

    Što se tiče njihove prodaje, kako je rekao, nije zabeležen ni pad ni rast u odnosu na prethodni period. Ti automobili se generalno dobro kotiraju i prodaju u Srbiji, dodao je Belin.

    „Srbija ima interesantno tržište, jer bez obzira na uslove života, premium automobili pored visoke cene nalaze svoje kupce i možemo da ih vidimo na ulicama iz dana u dan sve više„, rekao je Belin.

    „U prilog prodaji novih automobila, bez obzira na pandemiju, ide činjenica da uvoz nije bio problematičan. Ono što je spečifično, a tiče se uvoza novih automobila, jeste to da na tržistu cele Evrope postoji manjak automobila, jer većina evropskih proizvođača zavisi od kineskih proizvođača mikročipova, kojih nema dovoljno na tržištu“, objasnio je Belin.

    Proizvođači mikro čipova, dodao je on, okrenuli su se profitabilnijim tržištima i faktički je situaciju da kako u Evropi, tako i u Srbiji, ima više kupaca nego automobila koji su u ponudi.

    „Normalizacija na tržištu, prema predviđanjima, neće se desiti pre kraja ove ili početka iduće godine, pa nas sada najviše brine ova situacija u kojoj imamo kupce, a nemamo dovoljno veliki izbor novih automobila“, objasnio je Belin.

    Izvor: Seebiz, Tanjug

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE