Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Privatan biznis je započeo po odlasku u penziju, danas ima dve fabrike

    Žika Janićijević je privatan biznis započeo kad je otišao u penziju. Agronom je po struci a 35 godina je radio u PKB-u. Nakon penzionisanja otišao je u selo svojih predaka u okolini Blaca i napravio fabriku „Midi Organic“ za preradu organskog voća. Žika danas ima 83 godine. Njegova firma izvozi u gotovo sve zemlje Evrope i Ameriku,  još ima dugoročne planove, na kojima ozbiljno radi.

    „Ovo je porodična firma, i vlasnik firme je zapravo moj sin Nenad Janićijević, a ja sam mu ’oficir za vezu’. Ideja je inče moja. Prvo sam došao ja a onda sam i njega ubedio. Agronom sam po struci i radio sam u PKB-u. Bio sam direktor zemljoradničke zadruge koja je imala više od 1.000 hektara svog zemljišta i oko 12.500 hektara u kooperaciji. Svoje znaje sam kasnije pretočio u privatan posao“.

    Firma je registrovana 2006. godine, a sarađuje sa 480 kooperanata.

    „Isključivo se bavimo prozvodnjom oranskog voća kao i izvozom. Prerađujemo zamrznuto voće, pravimo suvo voće, pre svega šljivu a posedujemo i liniju za pravljenje voćnih pirea. To je nova fabrika koju smo otvorili nedavno“, priča Žika.

    On smatra da je osnovna prednost bavljenja organskom proizvodnjom to što su cene veće za 20 do 50 odsto nego kod konvencionalne proizvodnje.

    „U regionu Blaca najviše se proizvodi šljiva, kruška, jabuka, dunja, jagoda a u manjim količinama malina i kupina, dok se u okolini Brusa proizvodi malina i kupina. Godišnje se ukupno proizvdede oko 1.200 vagona organskog voća. Mi smo do sada uspeli da izvezemo 300 vagona prerađenog voća. Prošle godine smo zabeležili rekord, osušili smo i preradili 600 tona suve šljive, od čega je do sad izvezeno 300 tona ali je i ostali deo ugovoren za izvoz“.

    „Najviše izovzimo u sve zemlje Evrope i Ameriku. Imamo ekskluzivnog kupca iz Holandije i preko njega izvozimo sve  količine. Sertifikovala nas je kuća’Konto Union’ iz Holandije, ali sertifikacije radimo i preko Gradskog zavoda za zdravlje u Beogradu. Analize se vrše na parcelama, u fabrici prilikom pripreme ali i kada je finalni proizvod spreman za izvoz. Pored Holandije analize radimo i u Belgiji i Nemačkoj u tri laboratorije, kako bi naši proizvodi bili u potpunosti spremni za izvoz. Na našu veliku sreću u prošloj godini smo došli do toga da nismo imali gotovo nijednu primedbu od kupaca“, kaže Žika.

    U njegovoj fabrici je 82 radnika u stalnom radnom odnosu a u toku sezone ih je znatno više. U novoj fabrici planira da uposli 30 novih radnika. On smatra da je u Srbiji nedovoljno iskorišćena organska proizvodnja iako imamo sve preduslove za to.

    „Verujem da bi u Srbiji sigurno moglo da bude najmanje 100 ovakvih firmi, imajući u vidu klimatske uslove, kvalitet zemlišta ali i koristi od ovog vida proizvodnje. Mislim da bi kroz organsku voćarsku proizvodnju sigurno moglo da se izveze između 700 i 800 miliona evra“.

    Žika naglašava da je malo koristio subvencije, naročito državne.

    „Koristili smo subvencije za 10 radnika, i dobili 300.000 dinara po radniku. To je jako malo. Nadam se da će nova fabrika biti u mogućnosti da dobije nešto više subvencija, jer smo se za izgradnju te fabrike zadužili 2,2 iliona evra. Sredstva smo obezbedili kroz komercijalne kredite po kamatnoj stopi od dva do tri odsto na godišnjem nivou“.

    Iako su ušli u velike investicije, planiraju da naprave sopstvenu laboratoriju za analizu organskog voća. Već su u pregovorima sa jednom američkom kompanijom, čiju opremu koristi Gradski zavod za zdravlje u Beogradu, a u praksi se pokazala odlično.

    U novoj fabrici proizvodiće se pre svega voćni pirei jer za tim proizvodom u zapadnim zemljama postoji velika potražnja.

    „Izvozićemo u Nemačku, Francusku ali mislim da će najveći deo  proizvodnje ići u Ameriku. Amerika je posebno zainteresovana za pire od jabuke, oni traže da proizvod bude sa 30 odsto suve materije i to koriste kao namaz – marmeladu. Pire se transportuje tako što se pakuje u burad od oko 200 kilograma a rok trajanja je 24 meseca“.

    Izvor: Bizlife

    Foto: Tanja Njegomir

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE