Privatan biznis pokrenula je sa 53 godine i dokazala da nikad nije kasno

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Privatan biznis pokrenula je sa 53 godine i dokazala da nikad nije kasno

    Kada se nađete na ivici života i smrti i preživite, sasvim drugim očima počnete da gledate na sve što vam se dešava. Postanete zahvalni za sve što imate, za svaki novi dan, za mogućnost da i dalje budete sa onima koje volite i koji vas vole. Miroslava Ješić je, našavši se u takvoj situaciji, odlučila da u 53. godini započne svoj privatan biznis, osnovala je turističku agenciju „Carpe Diem Travel“ 2014. godine i odlučila da se maksimalno posveti razvoju onoga što voli da radi.

    „Radeći tokom prethodnih godina u privatnim turističkim agencijama često se dešavalo da se moje viđenje, stav, odnos prema poslu razlikovao u odnosu na vlasnikov. Situacija je kulminirala kada sam 2010. godine imala operaciju aneurizme, a vlasnik me posle nekoliko meseci otpustio, smatrajući da više ne doprinosim onako kako je očekivao. To ne znači da nije bio u pravu, ali me sve to guralo u pravcu da napravim presek u svom životu“, priča Miroslava.

    Naprosto je prelomila, radila na sebi da se zdravstveno stabilizuje i ojača, a potom i 2014.godine osnovala svoju turističku agenciju Carpe Diem Travel, koja je nedavno proslavila pet godina postojanja.

    „Latinska poslovica carpe diem – iskoristi dan je u potpunosti odgovarala mom novom životnom stavu o važnosti svakog trenutka koji živimo. Tim nazivom sam sugerisala Iskoristi dan i putuj  znajući koliko dobra donose ljudima putovanja i susretanja u dobroj volji“.

    Miroslava je odlučila da svoj posao razvija  tako da Carpe Diem Travel ima tri segmenta poslovanja: poslovna putovanja i organizacija specijalizovanih skupova  M.I.C.E (meeting, incentives, conferences, events), drugi segment je receptivni turizam i treći letnja škola joge.

    Za poslovna putovanja je osnovno ispuniti sve zahteve naručioca. Mi smo pouzdan partner, pružamo visok kvalitet usluge, klijentima štedimo i novac i vreme. Posebno smo ponosni na činjenicu da nam se korisnici usluga vraćaju i ta lista se proširuje svake godine. Receptivni turizam je izuzetno važan segment poslovanja.  Nudimo programe kojima predstavljamo tradiciju, kulturu, duh i duhovnost Srbije i regiona. Imali smo goste iz raznih zemalja i tendencija je da ih bude sve više i više. Raduje me što radeći ovaj posao na neki način imamo ulogu ambasadora i u prilici smo da na najreprezentativniji načim predstavimo Srbiju strancima. Za letovanje nudimo aktivan odmor uz letnju školu Vidya joge Dragana Lončara“.

    U svakom poslu ima problema, pa ni ovaj nije toga pošteđen. Prema njenom mišljenju glavni problem je neizvesnost poslovanja  turističkih agencija. Najnoviji se dogodio nedavno kada su osiguravajuće kuće podigle cene polisa osiguranja nekoliko puta.

    „Osiguravajuće kuće su podigle cene polisa za osiguranje agencija 7-8 puta, ne uvažavajući kao prethodnih godina činjenicu o agenciji koja nije imala štetan slučaj. Sada minimalna osiguravajuća suma iznosi 3.500 evra, plus porez,  za agenciju početnika, ostali plaćaju više u zavisnosti od prometa. Platila sam polisu kako bih mogla da radim, ali to je veliki iznenadni udar imajući u vidu za koje se provizije radi u turizmu. Osiguravajuće kuće su prošle godine morale na ime odštete da isplate veliki novčane sume zbog bankrota dve agencije, ali to je okolnost koja je deo njihovog poslovanja i element ugovora o osiguranju.  Oni naplaćuju polise osiguranja da bi u slučaju štetnog događaja isplatili premiju. Nedopustivo je da smo stavljeni pred svršen čin na oko tri nedelje pred obnavljanje polisa pozivajući se na zakon koji nije ni donet,  kao što je i šteta što  nismo svi okupljeni u jedno udruženje koje bi čvrsto i uz poštovanje važećih zakona štitilo interes struke“, smatra ona.

    Miroslava veruje da bi država generalno trebalo više da vodi računa o poslovnom ambijentu, svesna važnosti svakog subjekta u lancu pružanja usluga. Onima koji razmišljaju da započnu privatan biznis, ona poručuje da budu istrajni i nikada ne odustaju.

    “Da bi uspeo u privatnom poslu moraš znati da radiš taj posao, stalno da se usavršavaš, da radiš na sebi, da budeš potpuno posvećen, da imaš tim odabranih saradnika. Pomoć porodice je  neprocenjiva i izuzetno važna. U svakom poslu postoji mnogo lomova ali to treba prihvatiti kao mogućnost da nešto novo naučiš i da nikada ne odustaješ“, poručila je ona.

    Izvor: Bizlife

    Foto: Privatna arhiva

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE