Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Psiholozi tvrde: IGNORIŠITE kolege na poslu i bićete produktivniji

    Čak 98% radnika tvrdi da kolege prekidaju njihov rad tokom radnog vremena.

    Prema rečima psihologa Ulrike Leons, sva ta brza prekidanja, pogotovo ona licem u lice, mogu biti prilično destruktivna za vaš poslovni napredak.

    Bright Side je u razgovoru s Ulrikom došao do odgovora zašto bi trebalo da ignorišemo kolege s posla i kako nas to čini produktivnijim.

    Zašto ste uvek umorni nakon posla?

    Kancelarijski posao zahteva visoku koncentraciju za izvršavanje određenih zadatka. Ovo može biti prilično teško ako ste okruženi kolegama koji s vremena na vreme priđu vašem stolu i žele da vas pitaju nešto.

    Pitanja koja vam kolege postavljaju mogu biti različita i ne moraju uvek biti vezana za posao, ali je rezultat uvek isti. Vi gubite svoju koncentraciju i osećate se kao da ceo dan ništa niste radili.

    Prava cena tih “brzih” prekidanja

    Prema rečima Leons, kada vas neko prekine usred posla, posle prekida može vam biti potrebno od 5 do 25 minuta da se ponovo potpuno fokusirate na vaš zadatak.

    Osim toga, potrebno je dosta energije da se stalno prebacujete sa zadatka na zadatak. Zato se osećate premoreno na kraju radnog dana.

    Postoji i istraživanje koje je otkrilo da brza prekidanja u radu mogu dostići i do 238 minuta na dan.

    Morate se setiti gde ste stali s poslom i početi ponovo da radite, što otprilike oduzima 84 minuta na dan.

    Stres i umor nam uzmu dodatnih 50 minuta. Kad sve zbrojimo, to su ukupno 372 minuta ili 6 sati i 20 minuta svakog dana, što je gotovo ceo radni dan.

    Kako se nositi s prekidanjima

    Radnici u kancelarijama koriste ove metode:

    Neki od njih biraju “slušalica zatvor” kako bi pokazali svima oko sebe da su fokusirani na posao u tom trenutku. Drugi pokušavaju fizički da se odvoje od svojih kolega tako što će zatvoriti vrata svoje kancelarije.

    Još jedan način koji vam može pomoći da se nosite s ovim problemom je da počnete ranije da radite ili  da ostajete duže u kancelariji kako biste odradili posao bez dodatnog ometanja.

    Ulrika Leons predlaže i sledeće metode:

    Sa svojim šefom možete vizuelno da blokirate svoj radni prostor (npr. spustite rolete) kako ne biste morali gledati druge kako ustaju i šetaju do toaleta ili idu po kafu.

    Možete dogovoriti s kolegama da tokom radnog dana odredite fiksno vreme kada će se svi fokusirati na posao i kada neće postavljati nepotrebna pitanja.

    Ljudi koji rade od kuće pate od istog problema. 43% ovih ljudi se na dnevnom nivou suočava s prekidanjima licem u lice. Jedina razlika je u ljudima koji nam moraju postaviti hitno i brzo pitanje. Za one koji rade kod kuće to su najčešće članovi porodice ili drugi ljudi u kući.

    Izvor: Index.hr

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE