Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    AMBICIOZAN PLAN: Milano će iskoristiti pandemiju da smanji zagađenje u budućnosti

    Milano, grad na severu Italije, jedan je od najpogođenijih gradova kada je u pitanju koronavirus. Ranije, pre krize koju je izavala epidemija, ovaj grad suočavao se sa takođe velikim problemom. Bio je u vrhu liste najzagrađenijih gradova Evrope.

    Međutim, usled epidemije i mera koje je vlada Italije donela da bi suzbela njeno širenje, gužve u saobraćaju koje su bile jedan od glavnih uzročnika zagađenja, smanjile su se za 30-75 odsto.

    Gradske vlasti se nadaju da će uspeti da održe stanje smanjenog korišćenja automobila bzog želje da izbegnu gradske gužve.

    Najambicioznija šema u Evropi

    Zato su smislili jednu veoma ambicioznu šemu, kojom se ulice koje služe za vožnju automobila transformišu u ulice namenjene biciklističkoj vožnji i šetnji.

    Grad je najavio da će se 35 kilometara ulica tokom leta transformisati, uz brzo širenje prostora za biciklizam i šetnju po celom gradu.

    Plan Strade Aperte uključuje niskobudetne privremene biciklističke staze, nove i proširene trotoare, ograničenje brzine do 30 km/h i pešačke i biciklističke ulice sa prioritetom.

    Zamenik gradonačelnika Milana, Marko Graneli govorio je o težnji vlasti da smanji upotrebu automobila.

    „Godinama smo radili na smanjenju upotrebe automobila. Ako svi voze automobil, nema prostora za ljude, nema prostora za kretanje, za komercijalne aktivnosti izvan prodavnica“, rekao je i dodao da svakako žele da ponovo otvore ekonomiju ali da misli da bi to trebalo raditi na drugačijoj osnovi, nego što je bilo do sad.

    „Mislimo da moramo da preispitamo Milano u novoj situaciji. Moramo da se pripremimo zato što je važno odbraniti čak i deo ekonomije, podržati kafiće, zanatlije i restorane. Kada to bude gotovo gradovi koji još uvek imaju takvu ekonomiju imaće prednost, a Milano želi da bude u toj kategoriji“.

    Milano – 15 km u prečniku

    Milano je mali grad, gusto naseljen, sa 15 kilometara od kraja do kraja i sa 1,4 miliona stanovnika, od kojih 55 odsto koristi javni prevoz da bi stigli na posao. Prosečno putovanje je manje od 4 kimometara, što omogućava prelazak sa automobila na neke druge načine putovanja.

    Radovi da počnu uređivanjem Corso Buenos Aires ulice, jedne od najvažnijih gradskih ulica, do početka maja, u novu biciklističku tragu sa proširenim trotoarima.

    Ostatak posla biće završen do kraja leta, kažu zvaničnici, prenosi Gardijan.

    Bivša komesarka za transport u Njujorku, Dženet Sadik-Kan sarađuje s gradovima uključujući Bogotu i Milano na polju programa oporavka prometa.

    Ona kaže da bi Milan, koji je mesec dana ispred ostalih svetskih gradova kada je u pitanju epidemija, mogao da pruži primer drugima.

    „Plan Milana je važan jer je dobar primer kako sada mogu da se resetuju gradovi. To je jedinstvena prilika da pogledate nove ulice i da se pobrinete da budu uređene tako da se postignu željeni rezultati: ne samo da se automobili prevezu što brže od tačke A do tačke B, već učiniti da se svako bezbedno kreće“, kaže ona.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE