Last minute ponude – ušteda ili trik turističkih agencija?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Svaka letnja sezona donosi ista pitanja i nedoumice, a jedno od najčešćih vezano je za termin last minute.  Kako bi vam olakšali potragu za letovanjem i pomogli da uštedite,  odgovorićemo vam na najčešće postavljena pitanja u vezi ove vrste putovanja.

Šta su last minute ponude?

Reč je o turističkim ponudama (zimovanja, letovanja ili city break putovanja) koje su jeftnije u odnosu na standardne od 5% do 25%, dok u nekim slučajevima popust ide i do 50%.


Od čega zavise last minute ponude?

Zavise od potražnje za određenim destinacijama, reklame, spremnosti i želje da se aranžmani za određenu destinaciju prodaju. Naime, last minute ponude su preostali kapaciteti nekog organizatora putovanja ili samog hotela. Radi smanjenja gubitaka, organizatori su spremni da umanje cenu aranžmana da bi se isti prodao. Organizatori svesno idu na to da ostanu bez zarade i umanje troškove. Zarade agencija nisu iznosi datih popusta. Valja napomenuti da ovakve ponude ne podrazumevaju i umanjenje cena aerodromskih taksi ili viza, s obizrom na to da ove cene ne zavise od turističke agencije.

Da li se last minute ponude zaista isplate?

Da, naravno da se isplate! Onoliko koliko vam se isplati i svaka druga kupovina po nižoj ceni. Zato vredi pratiti last minute ponude više organizatora, specijalizovanih turističkih agencija (poput Dream Land Travel-a iz Beograda) ili portala čime možete značajno uštedeti. Ova vrsta aranžmana je posebno dobra za putnike koji mogu u bilo kom trenutku da odu na odmor.


Kada se dati u potragu za last miute putovanjima?

Najbolji periodi za kupovinu ovih aranžmana su dani pred sam termin putovanja agencije (od 4 do 10 dana ranije).  Po pravilu, najviše ovakvih ponuda ima za prve smene u maju i junu, a najčešće je reč o aranžmanima sa avionskim prevozom.

NAPOMENA: I ne pokušuavajte da u junu tražite last minute ponudu za avgust ili septembar! Kao što samo ime govori, u pitanju su ponude „u poslednjem trenutku“.

Koje su razlike, prednosti i mane first i last minute ponuda?

Ono što je karakteristično za putovanja “u poslednjem trenutku” jeste da često ne postoji mogućnost odloženog plaćanja kao kod standardnih ili first minute aranžmana. Ipak, moguće je platiti avans od 30-50%, a ostatak čekovima ali čekove morate deponovati odmah. Takođe, oni koji čekaju last minute ponude, moraju da zaborave na probirljivost jer neće biti mnogo mogućnosti izbora (hotela, apartmana, tipa sobe, pogleda na more i slično).  Ali, ono što je sigurno jeste da ćete – uštedeti!

Sa first minute imate više vremena za odabir destinacije i aranžmana, mogućnost većeg i boljeg izbora smeštajnih kapaciteta, kao i mogućnost odloženog plaćanja, te eventualnih izmena. No, first minute ponude su za koji procenat skuplje u odnosu na last minute. First minute ponude se obično pojavljuju tokom zime i proleća, a u njima se nude letnji turistički aranžmani.


Koje destinacije su najčešće prodaju kao last minute?

U pitanju su severna Grčka, Egipat, Turska, Italija, Španija i Tunis i ove destiancije su najčešće deo last minute ponuda skoro svake sezone. U zavisnosti od tražnje, negde su popusti veći, negde manji. Agencija Dream Land Travel (www. dreamland.travel) vam nudi kvalitetnu podršku prilikom odabira željenog aranžmana, a u nastavku daje i savete kako da na najbolji način odabirete last minute aranžman.

BONUS SAVETI agencije Dream Land:

Prilikom pretrage i kupovine last minute putovanja obratite pažnju na sledeće:

  • Agenciji (agentu) odmah pošaljite illi javite što preciznije informacije: datum putovanja, broj osoba (ukoliko putuju i deca javite njihovo godište), što tačniju destinaciju (nikako nemojte reći samo GRČKA), vrstu smeštaja i kateogriju, vrstu prevoza i tip usluge
  • Budžet
  • Budite spremni da putujete u roku od 24 do 48h od momenta kontaktiranja agencije.
  • Budite odlučni i brzo reagujte nakon dostavljanja ponude.

Izvor: PR tekst

Foto: Pixabay