Zašto Le Man nije samo običan gradić u Francuskoj?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pres služba G-Drive Racing tima

Lepi podsetnici prošlosti, bogata i sedamnaest vekova duga istorija Le Mana, bivšeg glavnog grada pokrajine Maine, samo su neki od razloga zašto bi ovaj grad trebalo da bude na vrhu turističke ponude prilikom obilaska severozapadnog dela Francuske. Smešten u neposrednoj blizini Pariza, uz sve lepote koje pruža, zaslužuje više od jednodnevnog izleta po samom centru.

Međutim, veoma često celokupna magija Le Mana ostaje u senci pravog takmičarskog spektakla koji jednom godišnje okupi najbolje timove iz sveta automobilizma, a reč je  o širom sveta poznatom trkačkom maratonu –  „24 časa Le Mana.”

“24 časa Le Mana” ponosno nosi epitet najstarije trke izdržljivosti na planeti na kojoj je sam nastup – prestižno priznanje, dok je trijumf u legendarnom maratonu san i cilj kome teži svaki vozač i tim koji učestvuje. Sama činjenica da se vozi tokom 24 sata govori u prilog tome da u konkretnom slučaju nije reč o običnom Grand-Prix takmičenju, mada  ovu trku  često nazivaju i Grand Prix of Endurance and Efficiency, već je u pitanju posebna vrsta ispita koji zahteva visok nivo pripreme svakog pojednica, savremeni pristup u tehničkoj opremljenosti vozila, vrhunske sportske sposobnosti i izražen timski duh.

Od momenta osnivanja dvadesetčetvoročasovnog trkačkog izazova, tačnije od 1923. godine, tokom skoro celog veka koliko se organizuje prestižna Le Man trka, u fokusu proizvođača automobila nije bila toliko ideja o izradi najbržih vozila, koliko ideja da se izradi pouzdani sportski automobil koji bi izašao na kraj sa svim izazovima koje nosi sa sobom zahtevna staza trke Circuit de la Sarthe. To je prvenstveno podrazumevalo primenu inovativnih rešenja u samoj konfiguraciji vozila, poboljšanje aerodinamike, povećanje sigurnosti vozila prilikom zaokreta,  ali i nov pristup u potrošnji goriva,   s namerom da se što više uštedi na vremenu provedenom u boksevima.   Nije potrebno naglašavati da su pozitivni efekti u performansama koje su pokazivala trkačka vozila imali direktan uticaj na naknadnu proizvodnju serijskih automobila, njihov dizajn,  kao i na unapređenje u razvoju tehnologije  koja se primenjivala već u narednim takmičenjima.

O značaju same „24 časa Le Man” trke govori nekoliko istorijskih činjenica, a između ostalog i podatak da je 1971. snimljen igrani film „Le Man” sa legendarnim Stivom Makvinom (Steve McQueen) u glavnoj ulozi koji maestralno prikazuje emocionalni doživljaj takmičenja iz ugla Majkla Delaneja (Michael Delaney), vozača Gulf Porsche na trci koja je održavana 1970. godine.  Sama „24 časa Le Man“ trka je inače dugi niz godina tradicionalno započinjala  čuvenim Le Man startom koji podrazumeva automobile poređane duž zida bokseve u redosledu postignutom u kvalifikacijama, dok su startujući vozači stajali na suprotnoj strani u iščekivanju znaka za početak trke koji je bio obeležavan mahanjem francuske trobojnice. Kasnije je sam  Le Man start u svojoj izvornoj konfiguraciji ukinut, prvenstveno iz bezbednosnih razloga,  uvođenjem letećeg starta. Interesantan je podatak i da se od 2001. godine održava i posebna trka Vintage racing Le Mans 24 u kojoj učestvuju stari automobili i njihove replike, svake godine iz druge ere, a obično su vozači bivši profesionalni ili čak amateri.

Dvadesetčetvoročasovni  maraton “Le Man” doprineo je popularizaciji trka izdržljivosti što je rezultiralo, između ostalog, i organizacijom prestižne Evropske Le Mans serije međunarodnih takmičenja.  Reč je o svojevrsnom svetskom šampionatu u trkama izdržljivosti gde se u nekoliko takmičarskih etapa testiraju krajnje granice sposobnosti trkača, njihovog vozila, kao i celog tima  na putu do šampionskog postolja.  Ove godine titulu u prestižnoj Evropskoj Le Man seriji braniće ruski G-Drive Racing tim, koji je na ovom šampionatu bio najjači u poslednje tri godine.  Uz podršku zvaničog goriva tima, premijum G-Drive, ruski tim odlučan je da i u 2019. ostane na tronu, ali i da se popne na pobedničko postolje „24 časa  Le Man”  trke, a sve to uz pouzdan timski rad i vrhunske sposobnosti svih članova takmičarskog tima. Pored profesionalnih veština i umeća pojedinaca u timu, samo korišćenje  G-Drive premijum goriva, njihova je dodatna prednost.

G-Drive derivati koriste se tokom testiranja trkačkih vozila G-Drive Racing tima, te na taj način omogućavaju proveru motornih karakteristika u ekstremnim uslovima na najkomplikovanijoj tehnici, što može poslužiti i kao glavna preporuka svim vozačima. G-Drive gorivo pouzdan je partner u svakodnevnoj vožnji, a između ostalog u vrhunski kvalitet šampionskog G-Drive goriva imaju priliku da se uvere potrošači koji ovaj premijum derivat mogu da sipaju na NIS Petrol i GAZPROM  benzinskim stanicama u Srbiji i zemljama regiona.

Izvor: BIZLife

Foto: Pres služba G-Drive Racing tima

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.